Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
hestejente schreef:Dangerbit is niets anders dan een dubbelgebroken bit dat wanneer je de teugels aanneemt niet kan dubbelklappen, en dan hetzelfde effect heeft als een ongebroken trens.
Wanneer je het rennen van je paard met harnachement op wil lossen is misschien een kineton-neusriem wat voor jou

hestejente schreef:Ja, met een sperriempje kan het ook, weet alleen niet of de TS ook wedstrijden wil rijden en of deze constructie dan is toegestaan.
Of en hoe je paard reageert op druk op de neus kun je toch van tevoren proberen? Je hoeft er niet gelijk op te gaan zitten, gewoon de boel om het hoofd en dan even aan de teugels rommelen om te zien wat je paard van de veranderde druk vindt

je mag namelijk wel met een teugel direct aan het hoofdstel bevestigen. dit kun je dan wel onafhankelijk van elkaar gebruiken...
maar volgens mij is deze neusriem niet toegstaan in de B t/m M 

Biertabje schreef:eventueel een danger bit(dubbelgebroken) eentje van Rodrigo Pessoa... op druk wordt het een stang...en bij ontspanning gewoon een dubbelgebroken bit. is overigens ook enkelgebroken te verkrijgen
Aieshja schreef:Een lage neusriem zorgt ervoor dat ze meer druk krijgt op de neus wanneer je een ophouding geeft.
Aieshja schreef:Een lage neusriem zorgt ervoor dat ze meer druk krijgt op de neus wanneer je een ophouding geeft.
Meeste paarden reageren hier super op.
Zelf start ik ook met een lage neusriem in het Z en een jong paard die ook kan rennen voor de sprong.
Ik zelf vind dat een betere optie dan andere bitten erin hangen, tenzy er geen andere optie meer is natuurlijk.
Lara_Silver schreef:Biertabje schreef:eventueel een danger bit(dubbelgebroken) eentje van Rodrigo Pessoa... op druk wordt het een stang...en bij ontspanning gewoon een dubbelgebroken bit. is overigens ook enkelgebroken te verkrijgen
Kweekt het bit bij het blokkeren ook magisch scharen aan? Lijkt me heel erg sterk, dus dan wordt het ook geen stang. Dan wordt het een ongebroken trens, wat heel anders dan een stang.