Deken Wassen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

shetlandfan

Re: Deken Wassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 22:41

Ik heb mijn waterdichte horseware deken in de wasmachine gehad op 30graden met het bijhorende wasmiddel.
Deken is weer mooi schoon, hoe het met de waterdichtheid zit heb ik nog uitgetest maar neem aan dat dat nog goed is.

Zit er niet een labeltje aan je deken met wasinstructies? Bij de mijne staat het er ook op dat die op max. 30graden mag, geen centrifuge etc.

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 08:09

max 30 geld voor de meeste dekens ivm krimpen en waterdichtheid. en te snel centrifuge kan ook voor beschadegingen zorgen.

lovepalomina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-10 08:47

lisch schreef:
hallo mensen.

ik heb een eigen onderneming voor dekens wassen.
en ook een grote wasmachine en daar kan gerust een waterdichte deken in deze blijft ook wel waterdicht zonder speciaal wasmiddel je kan gewoon geen heet programma draaien daardoor gaat de stof(beschermlaag) kapot. wasmiddel voor waterdicht wassen heb ik ook alleen is dat extra bescherming voor de stof.

bij mij kost het wassen van een winterdeken 7.50 en met speciaal wasmiddel 10 euro.
bij meerde dekens korting.

ik zit in drenthe schoonebeek. voor meer info pb

Drente is voor mij iets te ver. Ik woon in Den Haag.

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 18:27

jah das inderdaad wel ver maar er zijn bij jou in de buurt ook vast mensen bedrijven die dekens wassen.;)

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 18:28

Mijn zweetdekens gaan wel gewoon in de was machine, maar mijn winterdekens.. 1 waterdicht en de andere niet, gaan altijd naar de stomerij.. Ze passen niet eens in mijn wasmachine :o

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 18:35

Ik koop altijd een flesje bucas wasmiddel bij de ruitersportzaak en breng m'n dekens dan naar de wasserettedaar word hij toch het schoonst en kan je hem eind vd dag weer ophalen. Kost iets van e8,-. Zonder het wasmiddel dan. Zelf laat ik hem halverwege de winter ook al een keer wassen. Even overdag een dunnere deken met een fleece eronder. Dan kan hij 's avonds weer onder die dikke.

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 12:52

Ik was alleen maar vliegen/ zweet of katoenen zomerdekens in de wasmachine...
heb ooit een 200 grams staldeken gewassen, maatje 195 en dat ging net...
gewoon wasmiddel en op 30 of 40 graden...

maar grotere dekens zou ik gewoon lekker naar de stomerij brengen
of een speciale paarden-deken-wasserete of hoe ze dat ook noemen :+

SiscoXUli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 20:33

Inderdaad niet zelf gaan wassen, alle troep past niet door de kleine filters van de normale machines en blijft dus achter in de trommel, voor de afvoer, hangen. Als je machine wat mankeert en de monteur komt en die constateert dat er paardenvuil in zit, kun je je garantie wel vergeten. Buiten dat, het is ook gewoon niet fris natuurlijk. De huidvetten blijven in de leidingen zitten etc etc..

Wij laten ze wassen door http://www.paardendekenwasserijreeuwijk.nl
Top service, super schoon, gratis ophalen&brengen door het hele land, binnen een week
retour en heel fijn geprijsd +:)+

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 20:43

Aangezien er inmiddels nieuwere topics zijn over dit onderwerp plaats ik een slotje.