Ervaringen met Hulsebos zadels

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 11:48

loriene schreef:
#Ymke# schreef:
Het gaat vooral om de service die ze bieden, die bij problemen vaak ver te zoeken is.

Wat vreemd dat een probleem bij de ene wel word opgelost en bij de andere dan weer niet.

Dat is ook apart ja.
Het zijn voornamelijk de problemen van scheve zadels waarvoor ze hun kop in het zand steken.

DameBlanche

Re: Ervaringen met Hulsebos zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 11:53

Na 5 jaar kon het zadel van mijn vriend zo de vuilnisbak in! Iedere keer werd de afspraak afgezegd en toen we hem naar een andere zeer goede zadelmaker brachten liet die ons zien dat de boom totaal versplinterd was! En we gaan er toch echt wel netjes mee om!

appelflap2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 11:55

nou mijn moeder heeft er al meer dan 12 jaar een en die is super! laatst was hij stuk toen zijn ze gewoon langs gekomen en hebben hem gemaakt geen problemen dus
maar nu is het wel zo dat in de tijd dat mijn moeder het zadel kocht ze echt nog met de hand gemaakt werden toen hadden ze nog lang niet zoveel afname als nu nu worden ze naar mijn weten uit het buitenland gehaald en is de kwaliteid wel iets minder maar nog steeds zijn het heel goede zadels

emma7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 11:57

Mijn probleem begon al bij het maken van een afspraak. Belde dat ik een zadel wilde laten maken voor mijn pony, kon ik bij mijn buren (grote stal) gaan informeren wanneer hij daar zou langskomen. Ben toen niet verder met ze in zee gegaan. Wat een service... (is wel inmiddels al zeker 10 jaar geleden)

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 12:03

Goede ervaring.
Heb een paard met KS, en hulsebos was degene die hierin zelfs nog extra meedacht.
Super fijn zadel, en ligt na circa vier jaar geloof ik nog steeds goed!

Estelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 12:03

Ik wil ook niet meer anders, heb een half jaar geleden via MP een 10 jou oud hulsebos zadel gekocht. Zit heerlijk en ziet er nog steeds goed uit.

Toen hulsebos bij ons op stal kwam om een zadel af te leveren hebben ze meteen mijn zadel nagekeken ook open gemaakt om te zien of de boom nog goed was & hoefde niks te betalen! Vond ik ook echt service zeker omdat ik hem 2e hands heb gekocht :D

d_amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 12:04

Gebruik even de zoekfunctie, dan lees je ook slechte ervaringen. Maar uiteindelijk is het je eigen ervaring die telt.

Gaia2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 12:47

miep1979 schreef:
Ik heb nu al ruim 12 jaar Hulsebos op mijn paarden liggen en zou nooit meer wat anders willen, maar net zoals bij elke zadelmaker heb je positieve en negatieve ervaringen ;)
Over de service ben ik ook best wel tevreden :j
Ze hebben alleen een beetje moeite met afspraken op tijd na komen :P

Zoals je in dit topic kunt lezen is het heel wat erger dan alleen moeite met afspraken nakomen. Het is natuurlijk niet zo dat Hulsebos alleen maar slechte zadels levert, dan zou zijn bedrijf allang niet meer bestaan. Maar het aantal slechte ervaringen lijkt mij wel onevenredig groot en wat je hier binnen 2 dagen op dit topic al leest is ongetwijfeld maar het topje van de ijsberg.

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 13:00

ik heb wel het leifst dat Jan hulzebos zelf komt en niet een van zn medewerkers.. die zijn ook wel goed maar ik heb Jan het liefst.. maar eerst amar een wachten tot hij weer uit Amerika is..

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 13:06

DameBlanche schreef:
Na 5 jaar kon het zadel van mijn vriend zo de vuilnisbak in! Iedere keer werd de afspraak afgezegd en toen we hem naar een andere zeer goede zadelmaker brachten liet die ons zien dat de boom totaal versplinterd was! En we gaan er toch echt wel netjes mee om!

een ijzeren boom versplinterd?

Kimmxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 13:11

mijn oude bijrijdpaardje had een hulsebos springzadel, Lag in het begin ook telkens niet goed maar nadat hulzebos 4x is terug gekomen ligt het nu super.
Vriendin van mij heeft ook hulzebos en die is er heel erg blij mee en vind de service super.

Rhany

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 15:35

Gaia2010 schreef:
Rhany schreef:
Gaia2010@ Is Hulsebos daar jou helemaal niets in tegemoet gekomen?
Is toch even een smak geld naar de kl*te.

Nee uiteindelijk dus helemaal niet meer, ofschoon hij toen in eerste instantie goede service heeft verleend door te komen en het zadel helemaal open te halen, waar hij zeker anderhalf uur mee bezig was als ik het me goed herinner. Hij bleef erbij dat het zadel goed was.
Later heb ik nog diverse andere dergelijke verhalen gehoord over Hulsebos zadels die niet goed pasten, scheef lagen of naar voren kiepten, maar ook bijvoorbeeld slechte kwaliteit singelstoten e.d.
Het zouden ook geen echt handgemaakte zadels zijn, maar import uit Engeland die hij vervolgens aanpast aan wat de klant wil. Dit laatste heb ik horen zeggen en ik weet dus niet of het echt waar is.
Het kan natuurlijk best zijn dat hij ook goede zadels maakt, ook die verhalen heb ik wel gehoord en kan je hier ook lezen, maar als er iets echt mis mee is kan je het schudden, dat was toendertijd tenminste wel mijn ervaring zoals je in mijn vorig bericht kunt lezen.

Ik vind het wel fraai dat je er zoveel geld voor uitgeeft voor zo´n slecht product. Kun je dan niet op een of ander manier je recht halen? Nu inmiddels niet meer natuurlijk maar is daar helemaal geen controle op? Het lijkt wel of dat algemeen geaccepteerd wordt.
Elke zadelmaker heeft zijn positieve en minder positieve verhalen maar voor mij is toch vooral het kunnen oplossen als er problemen zijn erg belangrijk. Dat geeft wel de kwaliteit van de zadelmaker aan.
Helaas ook slechte ervaringen maar niet met Hulsebos :( .

bander03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-10 12:34

Ok dan. Dit brengt me toch goed aan het twijfellen, al deze verschillende reacties, denk dat k toch gewoon weer voor passier GG ga.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 13:45

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 13:54

Hier ook een heel slechte ervaring met Hulsebos. Zoek maar op mijn berichten als je de details wilt weten, ik heb nu even geen tijd om het hele verhaal te typen. Ik zou als ik jou was gewoon een goede zadelpasser laten komen.