Ik heb een merrie van 1.58 deze draagt een 6.3 (horseware) ik geloof dat dat een 1.95. Echter haar dochter is nu 1.56 bijna drie jaar is kleiner maar heeft een maatje groter nodig. Zij is wat breder van voren. Nogmaals wat hierboven al is beschreven. Je zou de deken moeten passen op je paardje. Meten is weten!
ik heb op jana ook een deken van horseware liggen en dat is een 6,6 ivm haar brede borst...ik mocht van de ruitersport zowel de 6,3 als de 6,6 meenemen om te passen en dan zou ik de deken die niet paste maar terugbrengen en dan de passende deken betalen...
wel ik heb al een mail gestuurd naar de winkel waar ik al vaak spullen ben gaan halen om te vragen of we dat ook zo kunnen regelen dat ik er bv 2 mag proberen
pony van mijn zusje is 1.55 en zit net tussen 175 en 185
Orrie_VBW
Geplaatst: 12-03-10 12:26
Die stokmaat tabellen zeggen niet zoveel. MIjn paard van 1.60 heeft maat 205. Je kan het beste zijn rug even opmeten(schoft-staart), dan kom je denk ik beter in de buurt, dan als je de stokmaat neemt.
ik gok ook dat je een 185 zal nodig hebben, maar dit hangt echt van de bouw en het model van je deken af.
Mijn merrie is 1.56 en heeft vnl 175, maar haar dikke winterdeken is 185. Ook een extra indicatie is niet de stokmaat van je paard, maar de lengte gemeten van midden borst tot aan de staart. Ik geloof dat je er 10 cm moet van aftrekken voor de onderlengte van een outdoordeken te weten en 15 cm voor een staldeken