manonutjuh schreef:het vriendelijkste bit is een ongebroken bitje, dus gewoon recht bitje.
hoe kom je daar nu weer bij?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
wendyke schreef:manonutjuh schreef:het vriendelijkste bit is een ongebroken bitje, dus gewoon recht bitje.
hoe kom je daar nu weer bij?
loulou schreef:alles getypt bericht weg....![]()
volgens mij is een dubbel gebroken watertrens gewoon een dubbelgebroken watertrens. welk merk of kleur maakt niet zoveel uit voor de ligging.
voordeel van een dubbel gebroken bustrens vind ik dat hij (bij mijn paard) rustiger in de mond ligt. bij de watertrens speelde ze er meer met haar tong mee. dat is nu helemaal over sinds de bustrens.
een ongebroken bit hoeft niet onvriendelijker te zijn. je hebt ze namelijk ook zonder hefboomwerking:
BPVS schreef:Plat is veel scherper en werkt daardoor veel heftiger in op de tong. Een bol tussenstukje is het zachtst maar wil je echt voor een zacht bitje gaan, dan is een ongebroken trensje toch wel het mildst voor de meeste paarden!
En een ongebroken trens is geen stang, want een stang heeft idd scharen, en een hefboomwerking door de scharen.
Bedankt voor je uitleg.jannie8 schreef:maar zo als ik uit jullie berichten begrijp
werkt het bit op de foto de ongebroken bustrens niet als stang in in de paardenmond ik ken iemand die dat bit heeft dus die mag ik vast wel gebruiken

het moet niet gekker worden