Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
x_Marr schreef:haukieboy schreef:Heb de vraag ook nog maar even aan een deksundige gesteld. En die schrijft dit:
Er zijn allerlei voor en tegenstanders van allerlei zadels. De een is voor dit en de ander voor dat.
Als ik zelf kijk wat goed bevalt, dan valt daar zeker ook het cair systeem onder. Het belangrijkste is dat de pasvorm goed is. Cair heeft als voordeel dat het een zachte demping heeft, ook al beweren anderen van niet. ik kan het bewijzen met de electronische drukmeting en daardoor ben ik ervan overtuigt dat het een goed systeem is. ik heb er zelf overigens nog nooit problemen mee gehad.
Wat ik wel minder vindt is het flair systeem, omdat je die kussens kunt oppompen en als dat niet goed gebeurd, dan krijg je problemen. Die zadels heb ik ook omgebouwd met een wollen vulleing en toen was het resultaat beter. Maar mits je met een goede zadelmaker werkt en het vakkundig laat afvullen, dan is dat ook geen probleem.
Denk dat het dus allemaal wel wat mee valt. Ik kan in ieder geval weer rustig slapen.
Jammer dat laatste stukje. Sinds wanneer heb je alleen met een flair systeem er last van als je een slechte zadelmaker hebt?
En juist die lucht doet zoveel paarden goed.
haukieboy"
[quote="x_Marr schreef:haukieboy schreef:Heb de vraag ook nog maar even aan een deksundige gesteld. En die schrijft dit:
Er zijn allerlei voor en tegenstanders van allerlei zadels. De een is voor dit en de ander voor dat.
Als ik zelf kijk wat goed bevalt, dan valt daar zeker ook het cair systeem onder. Het belangrijkste is dat de pasvorm goed is. Cair heeft als voordeel dat het een zachte demping heeft, ook al beweren anderen van niet. ik kan het bewijzen met de electronische drukmeting en daardoor ben ik ervan overtuigt dat het een goed systeem is. ik heb er zelf overigens nog nooit problemen mee gehad.
Wat ik wel minder vindt is het flair systeem, omdat je die kussens kunt oppompen en als dat niet goed gebeurd, dan krijg je problemen. Die zadels heb ik ook omgebouwd met een wollen vulleing en toen was het resultaat beter. Maar mits je met een goede zadelmaker werkt en het vakkundig laat afvullen, dan is dat ook geen probleem.
Denk dat het dus allemaal wel wat mee valt. Ik kan in ieder geval weer rustig slapen.
Jammer dat laatste stukje. Sinds wanneer heb je alleen met een flair systeem er last van als je een slechte zadelmaker hebt?
En juist die lucht doet zoveel paarden goed.
biancavos schreef:wol komt beter uit de testen, verdeelt de druk beter en is ook nog is veel beter aan te passen.
wel is het zo dat de kussens van een wintec te hard kunnen zijn, dan kan je dit door je zadelmaker aan laten passen.
babslovertje schreef:volgens mij krijg je die afdrukken ook al snel
met een wolgevuld zadel..
en zegt dat niet veel over cair zadels
en als ze toch echt zo slecht waren dan werden ze toch niet
meer verkocht? lijkt mij..
en vooral niet zo'n grote firma als wintec..
maargoed er zijn volgens mij veel voor en tegen standers voor cair
ik ga begin maart mischien een kopen.. wie raadt cair aan en wie niet en waarom?
Groetjes babslovertje
ponytjee8 schreef:babslovertje schreef:volgens mij krijg je die afdrukken ook al snel
met een wolgevuld zadel..
en zegt dat niet veel over cair zadels
en als ze toch echt zo slecht waren dan werden ze toch niet
meer verkocht? lijkt mij..
en vooral niet zo'n grote firma als wintec..
maargoed er zijn volgens mij veel voor en tegen standers voor cair
ik ga begin maart mischien een kopen.. wie raadt cair aan en wie niet en waarom?
Groetjes babslovertje
ik raad het je WEL aan!
want, de lucht wat in de kussens zit verdeelt goed over de rug en niet aan de ene kan meer en de ander kant minder.