HELP: welk dressuurzadel is het best?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

armanike

Re: HELP: welk dressuurzadel is het best?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 22:53

als je rond de 1000 euro zit zou ik gaan voor: Jc of kentaur. ik heb niet zo een super ervaring met rossner,

Joyciee050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-10 09:12

oke bedankt, weet ik dat.

babydolll

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 09:13

En een 2dehands zadel? Dan kom je uit op Euroriding Titan, KN, kieffer. Zijn toch de betere merken. Zelf vind ik Jaguar en ablion super zadels, helaas hebben weinig zadelmakers die 2dehands liggen.

Joyciee050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-10 09:17

babydolll schreef:
En een 2dehands zadel? Dan kom je uit op Euroriding Titan, KN, kieffer. Zijn toch de betere merken. Zelf vind ik Jaguar en ablion super zadels, helaas hebben weinig zadelmakers die 2dehands liggen.

Kieffer wel dan denk je, of een Rossner ..

gaellehtc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 09:40

[quote="MarChak"]Bij de 'plus' ligt het diepste punt van de zit verder naar voren, bevordert rechte houding, volgens de Divoza-omschrijving.

Waar het zwaartepunt van een zadel ligt, hangt grotendeels af van de bouw van het paard .
Een aanbeveling als boven van de fabrikant zijn derhalve verkooppraatjes

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 13:52

gaellehtc schreef:
MarChak schreef:
Bij de 'plus' ligt het diepste punt van de zit verder naar voren, bevordert rechte houding, volgens de Divoza-omschrijving.
Waar het zwaartepunt van een zadel ligt, hangt grotendeels af van de bouw van het paard .
Een aanbeveling als boven van de fabrikant zijn derhalve verkooppraatjes

Daarmee heb je helemaal gelijk, daarom had ik er ook bijgezet dat dat het verschil was volgens Divoza.
Kun je je voorstellen wat de gevolgen zijn voor je zit en voor de gewichtsverdeling als je zo'n zadel op een jong, overbouwd paard legt...
Ben zelf toch nog het meest te spreken over aanpasbare wol- of luchtgevulde zadels. Sommige merken zijn beter aan te passen dan andere, en daarvoor heb je toch de ervaring van de ervaren zadelmaker nodig.

Ulfeino

Re: HELP: welk dressuurzadel is het best?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 18:20

Ik heb voor 800 euro een tweedehands Hulsebosch WB4 gekocht.
Was ook zoekende, wist dat mijn huidige zadel niet meer voldeed, maar ja wat dan.
Op bokt alles wat er te lezen was over zadels gelezen en zo een lijstje gemaakt van zadels die voldeden aan mijn eisen.

Toen werd er bij mij in de buurt een Hulsebosch tekoop aangeboden, de verkoopster is bij me thuis geweest en ik heb het zadel rustig kunnen testen.
Toen het goed en prettig leek mocht ik het zadel een week van haar proberen, heb wel betaald maar als na een aantal keren rijden toch zou blijken dat ik of mijn paard ergens last van kreeg, kon het zadel terug naar haar, mits in dezelfde staat natuurlijk.

Dit was een erg prettige manier van een zadel kopen :)