Ik bind altijd een stel sokken om de ijzeren sluitingen van een halster en dan gooi ik het in de wasmachine. Zo beschadigd mn machine tenminste ook niet.. Als ik het halster uit de machine haal droog ik de ijzeren delen zelf nog even met de hand af.
vroeger waste ik mijn halsters en dekjes ook niet. Tot ik erachterkwam wat ik aan spullen weggaf en ze nog best kon gebruiken. Ik zet mn halsters een nacht in de soda of biotex en daarna 30 graden in de wasmachine ( liefst met twee dekjes en anders in een sloop) ze zijn dan weer als nieuw! Nu koop ik ook veel duurde halsters en dekjes, omdat het toch mooier blijft :p
In een dichtgebonden kussensloop in de wasmachine,werkt als een tierelier.
plukjes123
Geplaatst: 17-03-10 09:44
Als t een nylon halster is, dan stop ik m altijd in een waszak (kussensloop kan ook) in de wasmachine op 30 graden. daarna gewoon te drogen hangen. Fleece bandages doe ik ook gewoon in de was. Let wel op dat je t niet met een wasverzachter wast (sommige paardenhuiden raken geirriteerd daardoor). Ook gewoon te drogen hangen en vooral niet in de droger stoppen! Was t wel apart en niet bij je gewone kleding!
In de wasmachine ermee! Zelfs borstels heb ik wel eens in de wasmachine gedaan... komen ze er weer lekker schoon uit! (natuurlijk wel eerst goed ontharen!!)
Lanita
Geplaatst: 18-03-10 14:04
In de wasmachine op 30 graden, met evt. sloop erom heen. Peesbeschermers en dekjes net zo
Oehlala
Geplaatst: 19-03-10 17:03
Biotex werkt als een trein met wit spul, zolang het maar geen leer of suede is. Wassen in wasmachine, 30 graadjes, en de vlekken insmeren met groene zeep. Dan wordt het ook schoon. En wit moet je gewoon zeeeeer regelmatig wassen