Je hebt een zadel te koop en dus...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 13:52

Tja mensen kunnen ook valse gegevens afgeven je weet het nooit maarja stel je verkoop net als ik een zadel voor 500 je geeft het mee voor een duppie en je ziet het nooit meer terug dan ben je het toch mooi kwijt...
Ik neem het risico gewoon niet . Als ze niet het hele bedrag willen betalen dan niet .. In de buurt kan ik het komen passen bij je maar ik heb geen auto dus kan niet voor ver bij je komen passen... Achja bij mij is het gewoon graag of niet . Als je het er niet voor wilt betalen of 100 onder mn vraagprijs bied dan hangt het heel mooi in me kamer ;)

Liselot

Re: Je hebt een zadel te koop en dus...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 13:53

tuurlijk, ik zou het persoonlijk ook niet doen hoor!

bedoel met mijn volledige gegevens ook kopie van paspoort, dus ze wisten wel dat mijn gegevens klopten

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 13:59

Ik had et vd week nog
een meisje wou mijn zadel kopen ze zou vrijdag komen. 2 dagen van te voren stuurt ze een mailtje. Ik wil het zadel wel heel graag maar hoe weet ik zeker dat als het niet past dat jij het terug neemt? Ik zeg ik geef het geld wel terug maar als jij nu twijffelt erover dan maakt het mij niet uit . Het zadel kost in elk geval nieuw 715 dus kijk maar wat je doet :)
Nou verders niks meer gehoord maar ze wou dus gewoon maar een klein bedragje geven om te passen maar daar trap ik gewoon niet in ;)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 20:13

magda_90 schreef:
Als je over de duivel spreekt dan komt hij eraan. :P Kreeg net een email van iemand die hem wou passen. Haar paard staat in hetzelfde dorp als mijn verzorgpaard staat, dus dat moet helemaal goed gaan komen. Ik ga dan wel mee om te passen.

[edit] Ze haalt mij zometeen op met zadel en al en dan gaan we passen. :)

Zadel past als een huis op dat paard, maar de ruiter zat er minder gelukkig in helaas. Ik ben er bij geweest met het passen en het is vanmiddag prima gegaan (ze blijken achteraf de buren te zijn van de stal waar ik rij :') ).
LiSSy schreef:
ik doe het zo:

passen kan, bij het ophalen van het zadel betaal je het volledige bedrag.
binnen 24 uur even bellen of het past of niet. zo niet een afspraak maken om terug te brengen en als het zadel niet beschadigd is krijgen ze het volledige bedrag terug.

verzenden is inderdaad verkocht

Dat vind ik een zeer handige oplossing.

Bedankt iedereen!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 11:38

haha heb niks meer gehoord van die meid die zo moeilijk deed over het hele bedrag betalen :P
Maarja je kan gewoon niet verwachten dat ik een zo goed als nieuw zadel meegeef voor een duppie
zo goedgelovig ben ik ook weer niet ;)

visiontimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 23:25

fotografeer het zadel helemaal!
Heb je altijd bewijs voor krassen die later ontstaan door diegene

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 23:26

ik stuur zadels zowiezo niet op.
Mensen mogen het na betaling mee nemen. Mocht het niet passen mogen ze het in dezelfde staat terug brengen en krijgen ze hun geld terug

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 23:28

verzenden vind ik juist het makkelijkst :D je hoeft niet te wachten op een telefoontje of het past of niet. het is gewoon meteen klaar

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 23:30

ik vind het veel te veel gedoe. Je moet een passende doos + opvulling zien te vinden, dan moet ik naar de stad (postagentschap hier verznd niet zulke grote pakketten). En dan alle risico's...
Nee hoor, ze komen het maar lekker halen :j

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 07:22

ik heb mijn zadel nu ook te koop,maar ik verzend niet.
zelf heb ik een auto en kan ik naar mensen toe rijden om te passen. dat meenemen en weer terugbrengen als het niet past vind ik ook een beetje eng. dan zou je idd je zadel goed moeten fotograveren

Simone_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 11:32

Wij hebben een keer een zadel meegegeven (waren vrienden van vrienden) dus dachten van nou dat kan wel.
Bleek dus dat we dat beter niet hadden kunnen doen.
Ze heeft het zadel wel gekocht maar er zou vanalles kapot zijn aan het zadel, terwijl dat zeker niet het geval was toen wij hem meegaven... Hebben we zelf nog nagekeken etc.
Dit doen we dus ook nooit weer, opsturen is verkocht en passen dat kan in overleg.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 13:49

Ik doe het zoals de meeste. In de buurt kunnen ze langskomen of ik kom zelf langs met het zadel. Opsturen dan eerst het bedrag betalen, dat krijgen ze later terug mocht het niet passen. Zelf heb ik het zadel met de kale boom gepast toen ik het kocht. De zadelmaker had nog een kale boom die in dat zadel zat. Daarna heb ik het zadel opgehaald.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 18:50

stef schreef:
ik vind het veel te veel gedoe. Je moet een passende doos + opvulling zien te vinden, dan moet ik naar de stad (postagentschap hier verznd niet zulke grote pakketten). En dan alle risico's...
Nee hoor, ze komen het maar lekker halen :j

+

hier hebben ze ook een postagentschap maar nemen ook een zadel gewoon aan.. soms is het wat knip en plakwerk of de doos passend te krijgen, beetje uitleven met tape en plakband, nadien creatief met een watervaste stift ala breekbaar en deze kant boven...
zadel wordt ingepakt in, wat er voorhanden is, wasemkapfilter, bubbeltjesplastic, en de de rest proppen papier.
en heb regelmaig zadel verkocht en dan verstuurd en zonder problemen.

met versturen is het wel: betalen en verzonden is verkocht, passen mag, ophalen en betalen, past het niet, dan terug en geld terug.
nummers van het zadel worden opgeschreven, idem voor beschadigingen... en nooit geen problemen gehad.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 11:24

Simone Z Heb je het zadel toen terug genomen of niet?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 11:28

Ik heb een keer een zadel laten versturen en die bleek bij aankomst een gebroken boom te hebben.
Wanneer ik een zadel verkoop mogen ze het diezelfde dag nog passen en bij niet passen terug brengen. Wel eerst de aankoopprijs betalen natuurlijk ;)

Zo doe ik het ook wanneer ik een zadel koop.

Ooit heb ik een keer een zadel verkocht, mensen kwamen na drie weken nog klagen dat het niet lekker lag...tsja dat is dan pech hebben. Stel dus een korte termijn (één/twee dagen) voor het passen.

En...verzenden is verkocht.