Veiligheidsbeugels

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Linda_Sem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 15:14

Ik rij al jaren met de beugels met elastiekjes. Ook springen. Nooit last gehad van de elastiekjes, ook nooit van anderen gehoord dat dit kon gebeuren, lees het nu voor het eerst. Ben er zeer tevreden over.

_Jessie

Re: Veiligheidsbeugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 11:33

Ze zeggen dat je in die soort ijslander beugels ook niet kan blijven hangen.
Ik heb altijd met normale beugels gereden, gewoon helemaal dicht.
Maar met mijn jonkie vind ik dat toch wel een lekker gevoel, veiligheidsbeugels.
Nu nog een keuze maken :P

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 11:35

Nibbit schreef:
:j dat zijn de Safestyle, die heb ik ook. Wil niet meer anders
Het zijn erg fijne beugels, je raakt ze niet snel kwijt. Komt ook omdat er nog een klein stukje ijzer zit waar je voet evt tegenaanschuift. (die elastieken beugels hebben dat niet)
Door het gedraaide oog voor de beugelriem ligt die altijd vlak op het zadel

http://www.safestyle.nl/

Heb jij er ook mee gesprongen? Of alleen dressuur?
Aangezien ik bijna alle disciplines wil gaan beoefenen.

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 11:48

Ik ben een keer, heel stom, met een elastiek achter het hek van de bakrand blijven hangen.. En tuurlijk schoot ie toen niet los. Ook wel vaker gehad dat als je een keer ergens tegenaan rijdt dat ze dan wegschieten.

0Annemarie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 14:46

Mijn moeder rijd sinds kort op een paard van mij. Ze is alleen nog niet zo handig dus wil ik veiligheidsbeugels voor haar..

MAAR
Ze trekt af en toe haar benen op waardoor ze denk ik bij de safestyle de beugel zal verliezen. Die is dus denk ik geen optie voor haar. Elastiek wil ik zelf niet aangezien ik dat paard zelf ook nog rij en niet steeds beugels wil wisselen en slechte ervaring heb met elastieke.. (schieten ze eraf en vervolgens loop je uren te zoeken naar waar ze heen geschoten zijn.)

blijft er eigenlijk alleen het veermechanisme over geloof ik..
Of heeft iemand nog sugesties en tips (A)
(systeem wat ik vergeten ben of wat een goed idee is)

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 14:49

Safestyle beugel verlies je niet snel hoor :) Nioet sneller dan een gewone beugel

En ze zijn ook goed om mee te springen :j

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 17:21

Ik ga denk maar voor die safestyle kijken.
Alleen zijn er nu 2 versies van die safestyle?
Want bij de ene zie je ze met een 90 graden gedraaide kop waar de beugelriem doorheen gaat en bij de ander niet.
Wat raden jullie aan? Wel of niet gedraaid.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 17:27

Ik heb wel gewoon beugels met elastiek, ben wel aan het kijken voor die open of kwik-out beugels met zo'n GPG adapter.

Ik zou persoonlijk die van Melanie en die bow balance etc. Gewoon de beugels die niet open gaan/zijn niet gebruiken. Dit zijn namelijk géén veiligheidsbeugels en ik heb er al een paar in zien blijven hangen, en het niet blijven hangen is toch het principe? Of niet...

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 17:30

jessiesand schreef:
Want bij de ene zie je ze met een 90 graden gedraaide kop waar de beugelriem doorheen gaat en bij de ander niet.

Als er 2 versies zijn (?) dan zou ik voor de gedraaide gaan, dan ligt je beugelriem mooi plat op het zweetblad :j

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 19:29

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 20:12

Nibbit schreef:
jessiesand schreef:

Als er 2 versies zijn (?) dan zou ik voor de gedraaide gaan, dan ligt je beugelriem mooi plat op het zweetblad :j

Die met de 90 graden gedraaide kop zijn het oude model. Ik weet niet of die nog te krijgen zijn, hier in elk geval niet...
Ik heb alleen met dat model gereden, het verschil daar kan ik dus niets over zeggen

0Annemarie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 20:57

Ik denk dat ik dan het klapmechanisme neem.. Ga er maar vanuit dat ze niet te snel open gaan tijdens het rijden
(snap dat dat niet gebeurd als je druk op je beugels houdt maar dat lukt mijn moeder dus niet altijd, trekt de benen op :S)
iig bedankt voor je reactie :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 21:03

Ik heb beweegbare beugels van sprenger.
Erg fijne beugels, wel wat prijzig maar dan heb je ook wat.
Stiekem wil ik ook van die adapters van gpg, van die veren. O:)

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 12:35

Sprenger:
Bow Balance:
Afbeelding
De beugel hangt door de speciale bocht haaks ten opzichte van het paard, waardoor de beugel direct goed hangt en zo tijdens het rijden extra comfort biedt. De beugel is aan de bovenkant zwaarder dan onder, waardoor de beugel bij verlies stiller blijft hangen en dus weer gemakkelijk te vinden is. Het voetplateau is iets breder dan bij een standaard beugel, hierdoor worden de enkels en knieen minder belast. De speciale gummi-nopjes zorgen voor een schokdempend effect en extra comfort. Het System-4 van Sprenger biedt comfort en vermindert de kans dat tijdens een val Uw voet in de beugel blijft hangen. Verkrijgbaar ij

SCS3 van Mountain Horse:
Afbeelding

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 17:26

Zoals ik al zei de Bow Balance is géén veiligheidsbeugel maar die 2e wel. Verschillende mensen hier hebben deze beugels en die bevallen super :D

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 23:43

Ik heb de SafeStyle met de 90 graden gedraaide kop. Ik heb er kennis mee gemaakt op een handelstal toen ik op zoek was naar een paard, en ik was gelijk verkocht. Mits goed bevestigd, met de open kant binnen, hebben ze een eigen balans waardoor je ze niet snel kwijtraakt. Ik rij er dressuur mee, maar heb wel een jong paard. Ik heb inmiddels al diverse capriolen "overleefd" :+ die de vergelijking met een sprong over een hindernis met gemak kunnen doorstaan, zonder de beugels kwijt te raken. En doordat ze van zichzelf recht hangen worden de knieën ook ontlast.

Ik heb wel eens gehoord (al wel een poos geleden) van iemand dat de veiligheidsbeugels open klapten toen haar paard een keer flink aan het bokken sloeg. Daardoor werd ze alsnog gelanceerd. }:0

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:29

Ik heb de ''eastiekjes beugel'', rijd is nu meer dan 2 jaar mee, en nog nooit een elastiek
afgesprongen, heb wel altijd reserven stieken voor de zekerheid.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:31

Ik zou die van mountain horse kiezen!
Neem geen endurance gevallen, is echt niet fijn voor een sprongetje! Mijn paard wil nog wel eens over plassen springen in het bos :n het zijn dan pokke dingen.