twijfel,twijfel,welk maatzadel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Re: twijfel,twijfel,welk maatzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 21:11

Ik was pro-hulsebos, totdat Jr. de zaak overnam!

Goesju

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 21:13

Snoevie schreef:
karev schreef:
bij karev schuift wow ook over de schouder, wil niet zeggendat dat bij Ravina ook gebeurt! ik weet dat Bourrelier op bokt een 2e hands heeft liggen, mischien kan je haar een pb sturen!

balen,zit je met een duur zadel,past het nog niet goed.

ik wil gewoon een perfect op haar rug aangepast zadel. ikzelf kan er later wel aan wennen

liSSy,dankjewel,ik ga meteen even kijken

goesju,fijn dat jij wel tevreden bent. duurde de levertijd lang?

Ik heb geloof ik zo'n 2 maanden op mijn zadel gewacht. Het kan ook korter zijn hoor, ik weet het niet meer precies.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 21:17

mo_van_dijk schreef:
Ik was pro-hulsebos, totdat Jr. de zaak overnam!

op jumping amsterdam werd ik te woord gestaan door een mevrouw,iris dacht ik

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 21:19

Hmm die ken ik niet. Ik ken er drie (oude en jonge hulsebos en een zadelpasser). Ik zou lekker voor de WOW gaan, dat is 100% meer maatzadel dan Hulsebos!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 21:20

oke,oke,ik begin al meer over de streep te komen.
nu nog een goede wow verkoper kiezen :D

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 21:22

Enne... Jouw keuze 'beperkt' zich tot die 2 merken? Ikzelf ben heul tevreden over Fryso van het Tweespan. Kan ook helemaal op maat gemaakt worden. M'n eerste heb ik 10 jaar gehad en sinds m'n kont wat dikker is geworden, heb ik net sinds een paar weken nummer 2!

-Is niet alleen voor Friese paarden, kwpn-ers enzo doen het er ook erg goed mee.-

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 21:23

dat zeg ik niet,maar deze 2 merken spreken mij gewoon aan,vandaar

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 21:30

ik persoonlijk vind een WOW heerlijk zeggen iets meer steun aan de binnenkant van je been. je kunt de zittingen van shalow tot extra deep krijgen dus je kunt tot erg diep gaan :D
ik heb zelf een conventional die lijkt op een ''gewoon'' zadel zonder de VV tjes van de wow hoewel ik dat persoonlijk ook mooi vind.

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 21:32

Snoevie schreef:
klinkt toch wel goed. ik ben benieuwd hoe ze zitten,zelf vind ik het wel fijn om een wat diepere zit te hebbem,maar de meeste wow zadels die ik zie,zijn toch wel erg plat

Even op inspringen.

Er is een diepe zit een een Xdiepe zit. De reden waarom je die weinig ziet is omdat de Wow qua zitting (welke anders is opgebouwd dan de meeste normale zadels) veel steviger zit, en mensen dus sneller wat minder diep kiezen.

Voorbeeldje: Vriendin van mij was/is helemaal gek van enorm diepe zit en lekker veel wrong. Zij heeft uiteindelijk ook een Wow op haar fjord laten aanmeten (zelfs boomloos was niet passend te krijgen :') ) en haar eerste opmerking toen ze ging zitten was 'wow?! Wat diep! Heb je ook wat minder diep?! Ze zat op dat moment niet eens in een diepe zit. :)

Kortom, verkijk je er niet op maar ga gewoon proefrijden, er is genoeg keuze om te proberen wat jij fijn vindt zitten :j

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 22:24

Snoevie schreef:
karev schreef:
bij karev schuift wow ook over de schouder, wil niet zeggendat dat bij Ravina ook gebeurt! ik weet dat Bourrelier op bokt een 2e hands heeft liggen, mischien kan je haar een pb sturen!

balen,zit je met een duur zadel,past het nog niet goed.

ik wil gewoon een perfect op haar rug aangepast zadel. ikzelf kan er later wel aan wennen

liSSy,dankjewel,ik ga meteen even kijken

goesju,fijn dat jij wel tevreden bent. duurde de levertijd lang?

nee, ik heb hem niet gekocht hoor, alleen gepast.

Alleen het ''nadeel'van de wow is, is dat het kopijzer geen lange takken heeft, en dus lastig op mijn fjord blef liggen daardoor.

Maar helemaal op maat , volgens mij bestaat helemaal op maat gemaakt niet, omdat dat dan een heel duur verhaal wordt, als de de hele boom naar je paard moet laten maken.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 22:36

bedankt voor de ervaringen allemaal!
ik ga er nog even een nachtje goed over slapen :)

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 22:49

Uberhaupt alle paarden met weinig schoft en een ronde rib hebben ten alle tijden heel veel moeite om een passend zadel te vinden.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-10 08:24

ja heb je gelijk in.
maar mijn pony is me alles waard,dus ik alles doen voor een goed passend zadel. geld staat dan op de 2e plaats

en ik wil er gerust geld aan uitgeven,maar dan wil ik wel de garantie dat het past

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 08:45

ik stuur je een pb.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 14:59

ik heb ook veel moeite gehad met een passend zadel, ik heb ook een hele brede, ronde fjord, met als extraatje nog eens een te lange en te diepe rug. Bij mij is er uiteindelijk een WOW gekomen, omdat echt niks anders mogelijk was. Ik heb het zadel nu een jaar, ligt als een huis en paardje is er erg mee vooruitgegaan. Lucht is al een aantal keer aangepast ook, vanwege toename van de spieren

Als evt maatzadel zou ik toch nog Daaleman willen aanraden, en inderdaad Black Country.

Bij mij komt er maandag iig een tweede WOW, voor mijn paarden niks anders meer, maar dat is natuurlijk een persoonlijke keus!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-10 15:03

ik denk dat ik maandag ga bellen voor een afspraak om eens een WOW uit te proberen,ik ben benieuwd hoe dat zit...........nu nog even kijken wie ik laat komen,want ik heb meerdere dealers gevonden

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 15:06

ik zal eens kijken of ik een foto heb van de rug van mijn fjord, das misschien wel leuk om te zien hoe lastig dat die is

edit:

rug:

Afbeelding

met slecht passend zadel (anatomica) van Drunens Ruiterhuis
Afbeelding

met goed passende WOW (bontje is een nepbontje en verandert dus niks aan de ligging)
Afbeelding

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 15:11

Snoevie schreef:
hoi lieve bokkers

nav. een eerder topic van mij over zadelpasproblemen heb ik een besluit genomen;

er moet een maatzadel komen.........maar nu ben ik heftig in twijfel tussen een WOW zadel of een Hulsebos zadel....

ik wil dat het redelijk aanpasbaar blijft,maar ook dat het perfect passend word gemaakt bij aanmeten.

eerst wilde ik helemaal voor de WOW gaan,maar ik heb me laten vertellen dat buiten de lucht die aangepast kan worden,er weinig meer aangepast kan worden. ofja opzich genoeg,alleen dat nieuwe kussens bv ook peperduur zijn.

hulsebos sprak me ook aan omdat ze ook het zadel helemaal op maat maken en aanpassen naar jouw wensen en de vormen van je paard.

wie kan me uit de twijfel trekken?
help :D

Ik!
Ga voor de Wow.
Mijne heb ik 5 jaar gereden met een HB en die bleek helemaal niet goed te zijn.
Nu sinds kort een Wow, en ik ben super tevreden.
Headplates zijn te vervangen. En ik heb meteen gevraagd of die van mij uit de kussens zou groeien.
Hij verzekerde mij dat mijne dat niet ging doen. En anders... liever 600 euro voor andere kussens, als 1500 voor een nieuwe HB.
Want als ie dusdanig niet goed meer ligt, is dat ook met wol niet op te lossen. ;) En dat is dus buiten het bomen-verhaal.
Als paarden ruimte genoeg hebben om te ontwikkelen, en breder worden, past jouw op maat gemaakte HB ook niet meer. In de Wow stop je een andere headplate...

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 15:19

Damn lonnie, heeft D.R. dat Anatomica zadel als passend verkocht?! :oo

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-10 16:07

lonnie,ik snap je probleem direct.

wat erg dat ze jou dat zadel verkocht hebben bij DR!

rijdt een wow ook lekker

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 16:12

IK vind m'n Wow lekker zitten. :j

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 17:05

woh, wat een rug lonnie, die is erg lastig, ws breed, hol en lang.. Maar die anatomica, dat ziet iedere leek haast dat die niet past..

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 17:52

Snoevie schreef:
klinkt toch wel goed. ik ben benieuwd hoe ze zitten,zelf vind ik het wel fijn om een wat diepere zit te hebbem,maar de meeste wow zadels die ik zie,zijn toch wel erg plat

Afbeelding
Je heb ook met extra diepe zitting, maar net als met ieder ander zadel je moet het voelen en ervarren!

Ik heb zelf een WoW wil echt niet anders meer, heerlijk zadel!
Heb toen tijdens mijn zoektocht ook gekeken naar daaleman & hulsebos, maar daar kwam ik toch weer op het punt met een jong paard dat als die in de groei zit dat je om het jaar weer een ander zadel kunt laten maken/kopen dan ben je per saldo duurder uit dan met een WoW

Daarbij groeien oudere paarden onder een WoW zadel ook enorm omdat door het lucht systeem de ruimte er is om te groeien!
Laatst bijgewerkt door _Noah_ op 27-02-10 17:57, in het totaal 1 keer bewerkt

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 17:52

ja, en toch hebben ze me die tot 2x toe verkocht als passend (ik heb ze nl de kans moeten geven om de 1e keer hun fout te herstellen), erg heh? en maar volhouden dat hij goed lag. zelfs de eigenaar van DR beweerde dat ik er maar een schuimrubber onderlegger onder moest doen.... 8)7 .Toen heb ik vriendelijk gedreigd met juridische stappen als ze me niet snel mn geld terug zouden geven
achteraf denk ik ook ik had in moeten grijpen bij het passen. maar ik had zo hard gespaard voor een zadel, dat ik me gewoon heb laten verblinden, ik wilde gewoon een nieuw bruin zadel. maar de zadelpasser zat er echt ver naast en bleef ook maar beweren dat het goed lag. uiteindelijk bleek het zo'n 5 boommaten te smal. ik heb nu bijna de breedste boom van de WOW erin zitten.
gelukkig heb ik een second opinion gevraaghd bij bourellier hier op bokt (ook Wow verkoper inmiddels) en zij heeft me heel erg geholpen. zo kwam ik uiteindelijk op de WOW en ik heb er geen moment spijt van gehad, wat een wereld van verschil. ging het rijden eerst redelijk, daarna ging het super (logisch ook natuurlijk als je de wow qua ligging vergelijkt me anatomica)

wat ik iig wil zeggen, het is Arie zelfs gelukt om op deze moeilijke rug een WOW te krijgen, dus uitzonderingen zoals de fjprd van karev daargelaten, kunnen ze bij veel koudbloeden wel een uitkomst bieden!

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 17:53

ik heb trouwens sinds mijn wow zelf ook geen rugpijn meer, vind het heerlijk zitten en alle andere zadels lijke nu wel planken (op mijn tinker ligt een euroriding, voorheen zwoor ik daarbij, nu vind ik het niks meer)

ook andere mensen die er bij mij op hebben gezeten vinden het een geweldig zadel