deken slopende shet

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 12:19

Nee mijn paard staat samen met een shet 24/7 buiten. Heb haar nu sinds 1,5 week wel 's nachts op stal omdat ze 5 maart is uitgerekent. Paard kan prima tegen de kou van de afgelopen dagen, maar een kletsnat veulentje met min7? Daar wilde ik geen risico op lopen. Veulentje is er nog niet en gelukkig worden de temperaturen alweer beter :D.

Marktplaats in de gate houden voor die dekens, Bucas is bijna onverwoestbaar dus die kun je makkelijk 2e hands kopen. Ik heb die Bucas van mij voor 60 euro gekocht, maar heb hem dus dit jaar niet gebruikt :+ .

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 14:58

romy_b schreef:
ik denk niet dat het alles zegt, maar ik heb er niet heel veel verstand van. Mijn shet zet ook zo af en toe z'n tanden erin en dat gaat goed. Maar ik kan je niks garanderen, hij word wel als een goeie sterke deken aangeschreven.

Het aantal Dernier is feitelijke informatie over de dichtheid van de stof, dus met hoe meer garen geweven is, hoe sterker de stof. Nu ligt het er natuurlijk wel aan met welke stof er geweven wordt, katoen draden zijn uiteraard minder sterk dan nylon!!
Het zegt dus vrijwel alles. Nu is het aantal Dernier belangrijk in combinatie met ripstop, dus dikkere draden door geweven.

Voor een slopende shet is een 600D deken een middagje werk en dan is hij kapot.

Ik merk dat vaker wordt geschreven bij dekens: zeer sterke deken. En dan is de deken 600D, wat dus niet sterk is.
Laatst bijgewerkt door Leonieke op 27-02-10 15:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 15:00

mallerije

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 15:03

Hi,
Ik heb ook zón dekensloper.Tientallen dekens in de container kunnen mikken omdat meneer het wel grappig vond om
ze zelfstandig te verwijderen.En ik kan je verzekeren dat de sterkte van de deken dan weinig uit maakt. :D
Hij heeft nu een hele zware canvas deken,deze heb ik op de plekken waar hij meestal zijn tanden in zet ingesmeerd met carboleum.
Stinkt wel en vlekt ook maar het werkt!!!!
Dus misschien kun je t proberen :o Succes...

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-10 21:08

Leonieke schreef:
Dit is trouwens wel een heel sterk geweven deken. Dat hij niet stuk kan, kan ik niet garanderen, maar hij heeft wel een erg sterke buitenstof. Ook nog lekker in de aanbieding ;) .

http://www.marengosoutfit.nl/site/webshop/product/1455

Ja een geweldige deken, alleen zoals je in mijn openingspost kon lezen, heb ik een haflinger en die verzuipt in maat 205

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 13:40

wereld schreef:
Leonieke schreef:
Dit is trouwens wel een heel sterk geweven deken. Dat hij niet stuk kan, kan ik niet garanderen, maar hij heeft wel een erg sterke buitenstof. Ook nog lekker in de aanbieding ;) .

http://www.marengosoutfit.nl/site/webshop/product/1455

Ja een geweldige deken, alleen zoals je in mijn openingspost kon lezen, heb ik een haflinger en die verzuipt in maat 205

Haha, zo snel niet gelezen :+ . Wie weet hebben ze hem ergens anders nog?