[WN] Welke maat Barefoot boomloos past op brede paint?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Clovertje

Re: Welke maat Barefoot boomloos past op brede paint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 22:44

Heb je niet het halster van de Hööks besteld bij Norway-girl? Die heb ik nl ook :-)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 08:59

Clovertje schreef:
Heb je niet het halster van de Hööks besteld bij Norway-girl? Die heb ik nl ook :-)

Dat meen je niet!!! Ja, dat heb ik inderdaad gedaan, als het goed is komt 'ie binnenkort deze kant op, mooi is dat halster he! Da's wel heel toevallig zeg!

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 18:54

Dat halster is echt supermooi ja. Ik heb er 2, voor allebei de bontjes 1, was hun/mijn kerstkadoo van mijn lieve vriend!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 19:52

Ik hoop alleen wel dat het past ... heb maat cob besteld, want die westernpaardjes hebben geen groot hoofd, maar wel weer brede kaken ... ;) Nog afwachten dus!
Jij bent dus verwend!

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 17:32

Ja zeker! Ik ben er ook echt heel blij mee (ookal heb ik ze het merendeel aan een halsband)
Ik heb Cob voor mijn Clover, een klein koppie maar wel brede kaken, zeker nu met een enorme wintervacht. Cob past gewoon goed, ik heb zelfs nog een gaatje over. Voor Myssen, mijn andere tinker,met een enorm hoofd (normale, stoffen halsters heeft ze X-full) heb ik full en die past ook prima, die heb ik zelfs bijna op zijn kleinst staan.

Welke maat heeft je paard normaal?

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-10 19:32

Clovertje schreef:
Ja zeker! Ik ben er ook echt heel blij mee (ookal heb ik ze het merendeel aan een halsband)
Ik heb Cob voor mijn Clover, een klein koppie maar wel brede kaken, zeker nu met een enorme wintervacht. Cob past gewoon goed, ik heb zelfs nog een gaatje over. Voor Myssen, mijn andere tinker,met een enorm hoofd (normale, stoffen halsters heeft ze X-full) heb ik full en die past ook prima, die heb ik zelfs bijna op zijn kleinst staan.

Welke maat heeft je paard normaal?

Meestal cob, maar heel soms full. Het beste passen echte western halsters van bijv Big-D.

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 12:19

Die ken ik niet.
Maar ik denk dat je wel safe zit met een maatje cob hoor. (en anders raak je het halster vast wel weer kwijt op bokt....)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-10 15:03

Clovertje schreef:
Maar ik denk dat je wel safe zit met een maatje cob hoor.

Heb je eigenlijk een foto van jouw paard met dat halster? Lijkt me wel leuk om eens te zien ... ;)

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 16:59

Ondanks dat ze hem dus niet zo vaak omheeft moet ik die wel ergens hebben. Alleen heeft mijn Zweedse, zeeeer trage verbinding problemen met het plaatsen van foto's op fora, dus ik kan ze beter even mailen?

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 21:02

Ik heb een Barefoot Virgina Rose, niet meteen de goedkoopste (eigenlijk zelfs de duurste western van Barefoot, maar bon), maar ik vind hem in 1 woord GEWELDIG! Zeker en vast zijn geld waard.

Mijn paard is 1m62 ongeveer, wel is ze vrij smal van bouw, en zelf heb ik broekmaat 38-40. Wij hebben een maat 1 zadel en die ligt goed op mijn paard + is comfortabel voor mij. Het is wel zo dat dit zadel vrij lang is, ik denk dus dat dit voor een té korte rug dan ook niet erg comfortabel is. Maar op mijn paard ligt hij netjes.

Persoonlijk vind ik het ook een erg mooi zadel en hij past super op mijn bontje! Het zadel zit als een zetel, echt wel, heerlijk zacht en toch stevig. Onlangs een rit gemaakt van 3u en ik had helemaal nergens last van. Moet je weten dat bij mijn vorige westernzadel ik na 1u pijnlijke billen en flink wat rugpijn kreeg. Ben ook minder stijf na het rijden, al durf ik niet beweren dat dit door het zadel komt, maar het is wel zo haha.

Mijn paard loopt er zelf ook een stuk fijner onder. Onstpannen is/was voor haar best moeilijk, maar ik voel dat ze met dit zadel een stuk lekkerder en ruimer loopt. Het contact met de rug is ook veel beter, waardoor je ook alles veel beter en sneller voelt.
Verder blijft het zadel erg netjes liggen bij het opstappen en tijdens het rijden.

Het enige nadeel zijn mischien de vrij stugge en dikke fenders, waardoor deze niet zo makkelijk naar men been vormen. Maar dat is dan ook het enige wat ik er op aan te merken heb. Ik ben heel erg blij dat ik dit zadel gekocht heb, en volgens mij denkt mijn paard er net zo over! Die heeft een pak meer plezier in het rijden :)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-10 22:19

Bedankt voor je reactie, tweety_be!

NB Prachtige bonte merrie heb je, leuk een blauw en bruin oog, heeft mijn bonte merrie ook! :D

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 21:51

@ simodi, bedankt :D :o
Ik heb een zwak voor maanogen haha, vind het persoonlijk geweldig! Erg leuke merrie heb je ook, dat blauwe oog in de bruine kant van haar hoofd is echt super, heel apart om zien, valt lekker op ;)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 22:05

tweety_be schreef:
@ simodi, bedankt :D :o
Ik heb een zwak voor maanogen haha, vind het persoonlijk geweldig! Erg leuke merrie heb je ook, dat blauwe oog in de bruine kant van haar hoofd is echt super, heel apart om zien, valt lekker op ;)

Ik vind die van jou ook erg mooi getekend, en dan die witte maantop er bovenop, is ook een plaatje hoor!