rijden met uitrij-vliegendeken?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 10:51

Die Annetje heeft heb ik ook :j

Die glimmende van bijvoorbeeld de HH zijn heeeel fijnmazig en daar bouwt ook echt hitte onder op. ik ben op zoek geweest naar een deken met grotere "ruitjes" en deze is het helemaal :):) die uitsparing voor je kuiten is ook heel fijn.
het stuk onder zijn buik houd mijn paard vrij met zijn achterbenen haha

Vliegenspray werkt bij ons in de campina en omstreken echt niet meer. Al helemaal niet als je langer dan een uur gaat!

*zucht* over een paar maanden begint de ellende weer

Romili

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 10:53

Ik rijd met een vliegendeken van Equi Theme is wel niet met zadeluitsparing maar rijd perfect zo en in de wei kan ze het deken zo op...
Zie foto voor deken..

Afbeelding

Britt

Re: rijden met uitrij-vliegendeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 10:53

Doe je de deken dan onder het dekje of over het zadel?

joke165

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 10:57

Romili

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 10:59

BrittKitt schreef:
Doe je de deken dan onder het dekje of over het zadel?

Over het zadel nog ruimte genoeg over en schuift niet....

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 11:25

joke165 schreef:
http://www.agradi.nl/dierbenodigdheden/ ... 4037970/56

Ik heb deze deken, bevalt me super goed. Paard is stuk rustiger die wordt gestoord van de vliegen zomers ;-)
Dat is dezelfde als die ik liet zien! Daar is hij zelfs nog goedkoper dan wat ik er eerst voor betaald heb. Deze is echt superfijn. Mooi zacht katoen ook.
Het frontriemstukje gebruik ik alleen niet als frontriem. Ik frot alles altijd onder mijn kopstuk zodat het blijft zitten. Als ik het als frontriem doe, wil mijn paard niet meer halsstrekken.

Een gewone vliegendeken over het zadel vind ik echt niet werken. Daar zit ik zelf niet lekker op en je moet de deken een maat te groot kopen wil je zadel er nog onder passen en de deken niet gaan schuren bij de schouders.

Jilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 13:01

Ik heb zo'n uitrij-vliegendeken met hals van HH voor mijn fjord. De hals is natuurlijk veel te lang waardoor die altijd naar achteren zak. Maar verder wel ideaal hoor, hij is veel rustiger zo.
Erg sterk is de stof volgens mij wel niet, de eerste keer had ik er al een hele haak in :=

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 13:09

ik rij ook met zo'n deken, maar dan die van busse. Super deken! Deken werkt stukken fijner als een spray maar houd inderdaad wel wat warm. Het bos bij ons ziet in de zomer grijs van al het vliegend ongedierte dus ik kan eigenlijk niet eens zonder. Paardje raakt echt in paniek van als die steek beesten en de pony word er zo giftig van dattie de rug bol zet en begint te ping-pongen.. := Dus dan maar een beetje extra warmte van de deken. Als je het afweegt tegen hun paniek gedrag denk ik haast dat de warmte van de deken nog minder is

hazel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 14:06

Ik heb er een zonder hals, ideaal ding!

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 14:19

zonder hals is bij ons niet te doen :n mijn buitenrijmaatjes hebben ook alleen zo'n "niermodel" maar dan met een losse hals

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 14:59

Ik heb de deken van Bucas. Het nadeel van die deken vind ik dat de zadeluitsparing net te ver naar voren zit -O- .

daliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 15:04

ik heb ook een deken zonder hals maar wil er dit jaar 1 met hals kopen, vorige zomer waren er hier ineens enorm veel dazen. Vorige jaren hebben we er hier in Zeeland helemaal niet zoveel last van gehad volgens mij.

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 21:32

joke165 schreef:

Ik heb deze deken, bevalt me super goed. Paard is stuk rustiger die wordt gestoord van de vliegen zomers ;-)

Dat is inderdaad wel een handige. Weet iemand of er zo iets is maar dan in een lichtere kleur? Lijkt me ook minder warm!

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 22:11

Kev schreef:
joke165 schreef:

Dat is inderdaad wel een handige. Weet iemand of er zo iets is maar dan in een lichtere kleur? Lijkt me ook minder warm!

die deken heb ik, maar dan van het merk busse, is zelfde deken. die heb je ook in rood, bruin, en zandkleur

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 22:20

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 22:42

ja precies die! daar heb ik heb zelf ook gekocht. Mijn paardje is 1.66, KWPN en heb voor hem een 195. Hij heeft van normale dekens doorgaans 205 dus de uitrijdekens vallen zeker niet klein, eerder ruim.

Begin allen wel te geloven dat de kleuren per jaar weer veranderen. Grijs was er vorig jaar nog niet :? Wel fijne sterke dekens! Heb de mijne nu 2 seizoenen gebruikt en heeft geen schrammetje, wel zeer intensief gebruikt en vaak gewassen.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 22:45

die van mij is ook die van nicky's keet :j ik heb een bruine met een groene bies :)) heel hip haha

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 22:52

hier de deken op mijn pony, een 175 die duidelijk ruim valt, terwijl hij van dekens eigenlijk altijd 175 heeft. Deken is best ligt en luchtig, maar houd des ondanks nog genoeg warme vast. Dat merkte ik aan het einde van die endurance wedstrijd gezien zijn hartslag niet zo lekker zakte als anders zonder deken. Het nekstuk had wel een fractie langer gemogen. De forester past hem lekker met zijn korte nekkie maar KWPN heeft er zeer krabjes genoeg aan.

(a.u.b niet te veel op de foto verder letten, poownie was ontzettend aan het kloten op dat moment.. :o Maar de foto gaf de deken zo mooi weer)
Afbeelding