anky pads vs. ..... pads.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Kim_Uno

Re: anky pads vs. ..... pads.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 12:42

Heb ook alleen maar pad's van PK en QhP, vind deze echt fijn en zeker die van QhP word niet dunner in de was hoor. Die van PK hebben ook idd een fijne pas vorm die met de schoft mee loopt. Daarvoor zou ik echt geen Anky pad willen hebben, die zijn ook nog veel duurder

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 12:44

Snoevie schreef:
ik vind die van Anky fijn,ze beinvloeden de ligging van mijn zadel echt niet hoor.
ze schuiven ook niet en blijven keurig liggen.

ik heb pas een Eurostar pad gekocht,maar die bleef bij mij niet zo mooi onder het zadel liggen,ondanks de rugvorm en de lussen.

o nee? een zadel word gepast op een blote rug. Een dun dekje beinvloed het niet. Maar zo'n dik matras(een anky dekje) zorgt dat alles smaller word. En dus gaat knellen.. Een bondje een gelpad enz. Beinvloeden het zadel toch ook? en een anky pad is niet veel dunner dan die dingen..

Maar dit is erg off topic

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 16:43

Linsey_X schreef:
Ik heb een anky pad.
Ben er niet te vreden over.
Hij trekt over de schoft en schuift naar achter en geen voorgevormde ruglijn.
Bij mij kwamen er ook ribbels op in de was.
Geef mij maar gewoon een Harrys Horse pad.

Idem! :D

Mijn anky pad verschuift de hele tijd en die Harry horse blijven mooi liggen op hun plaats.
En na het wassen, ziet mijn HH-pad er nog altijd als nieuw uit :)

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 16:47

Ik ben ook helemaal fan van PK pads.
Ze blijven bij mij ook gewoon even dik als voor het wassen. ;)

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 16:55

Ik heb ook anky pads.
Bij mij liggen ze prima onder het zadel.
Heb er ook nog wat over die splinternieuw zijn.
Ik heb de lemon, hortensia, brunt orange.

Nieuw heb ik madeira , cardinal, gras , sea bleu.
En dan heb ik nog de light bleu liggen.

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 17:14

Anoniem schreef:
Snoevie schreef:
ik vind die van Anky fijn,ze beinvloeden de ligging van mijn zadel echt niet hoor.

ik heb pas een Eurostar pad gekocht,maar die bleef bij mij niet zo mooi onder het zadel liggen,ondanks de rugvorm en de lussen.

o nee? een zadel word gepast op een blote rug. Een dun dekje beinvloed het niet. Maar zo'n dik matras(een anky dekje) zorgt dat alles smaller word. En dus gaat knellen.. Een bondje een gelpad enz. Beinvloeden het zadel toch ook? en een anky pad is niet veel dunner dan die dingen..

Ik heb een boomloos zadel & western maar vind anky's er mooi :9. Westernzadels worden ook op de rug gepast lijkt me en komt ook een dik pad onder, dus het zou niet uit moeten maken in mijn ogen.

MarimaCarona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 17:15

PK past idd heel fijn, bij anky betaald je ook voor de naam na mijn idee, als er maar anky op staat dan koopt iedereen het wel.
ik rij nu alleen maar met BR Event, vind dat een super kwaliteit heel stevig enzo, verkleurt ook niet snel

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 18:48

oudehinken schreef:
Ik heb ook anky pads.
Bij mij liggen ze prima onder het zadel.
Heb er ook nog wat over die splinternieuw zijn.
Ik heb de lemon, hortensia, brunt orange.

Nieuw heb ik madeira , cardinal, gras , sea bleu.
En dan heb ik nog de light bleu liggen
.

Deze zijn te koop.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 20:13

Anoniem schreef:
Snoevie schreef:

je kan een bontje toch niet vergelijken met een pad :Y)
zeker als een anky gewassen is,is het helemaal niet zo dik meer. en bedenk maar,dat als je erop zit,het een heel stuk ingedrukt word.

(moest er nog even op reageren 8-) )

en anky kopen omdat de naam erop staat?welnee hoor,ik heb 5 anky dekjes,2 heb ik er 2de hands gekocht,2 in de uitverkoop en eentje nieuw.

ILoveEvelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 21:25

Als ik dan toch een pad neem heb ik iever hh of eurostar. Betere pasvorm, en ook nog van die lusjes voor de singel, dus schuift ie niet zo gemakkelijk weg.

Maar ook ik ben een trouwe BR event-aanhanger O:). Betere kwaliteit, betere pasvorm en ze hebben ook mooie kleuren.

Paranoide

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 09:51

Ach, Anky is niet beter dan PK oid. Het is een questie van smaak, en waarschijnlijk hangt het ook wel een beetje van je paard/zadel af. Zelf heb ik niet echt een voorkeur. Ik vind Anky's fijn, maar PK's prettiger voor in de zomer.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 00:06

hier ook een zeer zware Ankypad fan.
heb nu zo'n 5/6 jaar de pads en ze blijven gewoon helemaal perfect, terwijl ik ze regelmatig was en flink gebruik.
heb er nu 7, en werkelijk geen enkele heeft een verkleuring of iets "fouts" ondanks intensief gebruik.

hier ervaringen met andere pads;

harry's Horse: op zich fijne pad, maar de vulling bobbelt na enkele malen wassen

PK: tot nu toe de beste na de Anky :j maar de onderkant ervan pilt wel snel

Eurostar: superfijne pads, maar moet na het wassen wel de vulling terugkneden om de pad gelijkmatig dik te houden. Ook vind ik desingel lusjes wat breekgevoelig.

Ireland Horsewear pad: SUPER fijn dekje in gebruik, crime om schoon te houden :=

BR pad: niet fijn :n 1X eentje gehad,maar was te dik ( paarden zweten hier supersnel in), vulde het zadel teveel, en lag gewoon niet fijn.

gebruik zelf thuis dus 99% zelf mijn Anky's of Eurostars, en van reguliere dekjes ben ik erg fan van de BR events. die blijven ook mooi en liggen superfijn onder elk paard hier.
leerlingen gebruiken normale dekjes, maar merk wel dat die na pak hem beet 2 jaar gewoon op zijn

mmm laatste 4 jaar wel erg veel verschillende pads gehad trouwens :=

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 09:21

nou mijn pk blijven net zo goed als anky's hoor!
ik was ze gewoon koud en kort.

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 13:11

De Anky's vindt ik zo klein, ze passen net onder het vzh zadel...

Die van QHP blijven mooi en zijn een slag groter

Gewoon wassen op 60 graden en zijn weer mooi schoon

Vickz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 21:08

Ik heb pads van PK, Anky & Eurostar.
Mijn paard heeft een diepe rug en die pads van anky en eurostar zijn precies te hard, want achteraan schuurd het haar weg.. zeer vervelend!
De Pk pad is malser en bij deze heb ik dat probleem niet.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 21:14

z0rr0 schreef:
nou mijn pk blijven net zo goed als anky's hoor!
ik was ze gewoon koud en kort.

Hier hetzelfde. Ik was hem in een kort programma op 30 graden en mijn PK komt prima uit de wasmachine. Dunner dan de anderen, maar dat was ie al voordat ie de wasmachine in ging :+
Heb zelf geen echte Anky's, vind die veel te duur. Wel een aantal merkloze en QHP's, maar merk dat ik toch de voorkeur heb voor voorgevormde pads en sjabrakjes omdat die niet gaan trekken rond de schoft van mijn paard.