Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Ginger0410 schreef:Alane schreef:Zoveel zadelmakers zijn er niet meer die hout gebruiken, de meesten zijn overgestapt op kunststof, en die zijn ook aan te passen.
Van een wintec is de boom niet te wisselen, enkel en alleen het kopijzer.
Is de boom wel van hout? (sorry als dit een domme vraag is)
lovelucydan schreef:hoezo kun je bij wintec geen boom wisselen? dat kan toch gewoon je maakt hem breder en smaller met de verschillende bomen.
aan TS ik zou een wintec zadel nemen die kun je nog aanpassen aan de bespiering van je paard. en als je paardje uitgegroeit is een goed op maat gemaakt zadel kopen
Joonas schreef:Mijn ervaring is juist dat de Wintec bomen heel snel stuk gaan. Zeker als je een paar keer het kopijzer veranderd. Dat blijft heel, maar de rest van de boom (een gevormde kunstof plaat is dat eigenlijk) die scheurt snel. Dit kun je zien als je het zadel openmaakt en dan de flap die met twee kleinere schroefjes aan de over de boom zit losmaakt. Ik heb laatst 5 wintecs op de manege gecontroleerd, daarvan waren er 4!! stuk en dat waren geen oude zadels. Ik weet trouwens niet of dit bij de nieuwe Wintecs ook nog is, het waren nog wel de oude modellen.