Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Naast dat ik het zelf niks vind heb ik ook andere vervelende verhalen erover gelezen/gehoord en ik ben er daarbij ook helemaal niet van overtuigd dat boomloos wel zo geweldig is 

Je kunt beide soorten niet volledig over 1 kam scheren als je er maar 1 of 2 geprobeerd hebt , er zijn altijd nog totaal andere modellen die totaal anders aanvoelen 

Maar ik zie het heel vaak dat mensen om vage redenen "tegen boomloos" zijn , jaren aanprutsen met allerlei boomzadels , en dan uiteindelijk uit pure wanhoop toch maar bij de boomloosjes terechtkomen...en daar hun ideale zadel vinden....balend dat ze dat niet jaren eerder serieus geprobeerd hadden 

BrittKitt schreef:Ik zou zeggen; massimo. Dat is vrij goed aan te passen en is ook gebouwd op rondgeribde paardjes met smalle schouders en weinig schoft.
Esther Groen van http://www.greendistance.nl komt langs om alles op te meten en kan je goed adviseren over wat zou kunnen passen en wat absoluut niet. Heel kundig iemand en een massimo heeft geen absurde nieuwprijs. Je kan haar altijd eens mailen?
ik ben uiteindelijk voor een WOW gegaan. Een jaar flink gespaardm als tussenoplossing boomloos gegaan en nu heel blij. MAar dat is een keus die ieder zelf moet maken fjordnina schreef:Ga in ieder geval niet aan de gang met een voorsingel of staartriem, die doen in dit geval (voor langere tijd) meer kwaad dan goed.
Edit: ik zie dat Massimo's aangeraden worden. Dit zou ik in dit geval niet doen aangezien het zadel door de naar voren geplaatste singelstoot het zadel toch wat naar voren trekt. Op het moment dat de schouders dat niet op kunnen vangen zit je bij wijze van spreken zo op de nek. Ik heb zelf een Massimo Trail, nog nooit zo'n fijn zadel gehad en ik raad hem ook iedereen aan, mits diegene het juiste paard ervoor heeft.
) dus daarin kan je nog wat experimenteren, maar combi van je paard en jezelf zal zeker een interessante puzzel zijn!
. Veel goede verhalen over gehoord en ik woon niet achterlijk ver van hun vandaan om te laten passen 
. Of door Nijkerk of door die andere die veelal genoemd wordt. Beide werken ze binnen mijn straal! Nog even hard werken en sparen (nog 3 weekjes wachten
) en dan zijn er geen belemmeringen meer wbt het gehele bedrag en eventuele aanpassingen
zap schreef:Dat weet ik nog niet. Of door Nijkerk of door die andere die veelal genoemd wordt. Beide werken ze binnen mijn straal! Nog even hard werken en sparen (nog 3 weekjes wachten
) en dan zijn er geen belemmeringen meer wbt het gehele bedrag en eventuele aanpassingen

)
. Ik wil geen diepe/gedwonge zit
, maar juist een beetje vlak zodat ik echt zelf moet zitten. zap schreef:Type interesseert me niet zoveel, als het maar past
Ik heb nu veelzijdigheid richting dressuur en wil dat graag behouden (ik weet niet hoe de massimo vzh valt, meer richting spring of meer richting dressuur?) anders de dressuur. Maar de trail is ook prima hoor (lekker voor de buitenritjes)
) echt een geweldig zadel. Mijn zus rijd er endurance mee, En ik spring en dressuur er mee.
wat ik juist heerlijk vind! Moragh schreef:Ik zag nog een opmerking dat WOW semi boomloos is, dat is niet zo. WOW is een boomzadel, de boom in het zadel is wel flexibel (afgezien van het kopijzer uiteraard!)
karev schreef:Moragh schreef:Ik zag nog een opmerking dat WOW semi boomloos is, dat is niet zo. WOW is een boomzadel, de boom in het zadel is wel flexibel (afgezien van het kopijzer uiteraard!)
dat zei ik, en dat was wat de verkoopster zelf opmerkte hoor. Niet negatief bedoelt ofzo, maar het enige vaste in een wow is het kopijzer en de boom, de rest is leer, dus is ie semi boomloos,zoals ze zelf zei! Denk ook dat ze daarmee meer doelde op ghet feit dat boomloze zadels ook erg flexibel zijn, en uit leren flappen bestaan, en een wow ook, als je snapt wat ik bedoel!

), maar ik heb de ervaring met deze zadels dat ze altijd zakken aan de voorkant (zelfs zo erg dat ze op schoften gaan liggen en daar lagen ze daarvoor bij lange na niet
). Ze zitten overigens wel erg lekker 
.