Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Ulfeino schreef:Ik heb onlangs een FRA supersingel gekocht.
Deze singel is 10 cm breed is van stof en helemaal elastisch.
De singel vastmaken en aansingelen gaat super makkelijk omdat hij helemaal rekt, je hoeft dus nooit meer te sjorren en nasingelen is ook niet nodig.
De druk is ook overal hetzelfde doordat hij helemaal elastisch is.
Nieuw kost hij 60 euro geloof ik.
Ahumm schreef:Op de vraag van Ginger of een singel met elastiek echt zo fijn is.....
Voor mijn paard niet, als hij flink moet werken krijgt hij na die tijd een paar bultjes onder de singel op het borstbeen. Ik heb dus nog een prachtige, zachte leren springsingel met elastiek in de aanbieding.
Uit mijn hoofd dacht ik dat een kentaur was.
daffie1986 schreef:Ahumm schreef:Op de vraag van Ginger of een singel met elastiek echt zo fijn is.....
Voor mijn paard niet, als hij flink moet werken krijgt hij na die tijd een paar bultjes onder de singel op het borstbeen. Ik heb dus nog een prachtige, zachte leren springsingel met elastiek in de aanbieding.
Uit mijn hoofd dacht ik dat een kentaur was.
Deed jij de singel na het werken altijd losser of niet?
Het beste is over het algemeen een singel met elastiek aan de uiteindes, dit komt omdat de singel niet strak kan komen te staan zoals een gewone singel zonder stiek en hierdoor voelen de paarden zich niet opgesloten. Enige puntje waar rekening meegehouden moet worden is wel dat je met uitstappen de singel 2 gaatjes langer maakt, want anders krijgen ze van die grote bulten naast het borstbeen en kan je een week niet rijden. Die singels met elastiek in het midden ben ik niet zo over te spreken want je verdeelt alleen over het borstbeen en niet over het gehele singel oppervlakte. En inderdaad gaatje voor gaatje aansingelen.
CaPrIoLe`79 schreef:Vaak ontstaan dit soort problemen doordat een paard last heeft van zijn maag, dan is druk op dat gebied heel gevoelig. Heb je daar al eens naar laten kijken? Als dat zo is zou je tijdelijk een springsingel met springflap kunnen gebruiken, dat werkt erg goed, omdat het de druk van dat gevoelige punt afhaalt en verdeelt. En de maag behandelen natuurlijk.
. Vanavond voor het eerst mee gereden en ben er erg tevreden over. Aansingelen ging ook prima, ze heeft geen enkele keer gebeten oid! Ook is de singel iets ronder waardoor de singel niet knelt en beter ligt.