bandages

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 12:58

beantsje schreef:
ilse86 schreef:
Gelezen. En ik geef om mijn paard. Maar toch doe ik m bandages om tijdens het dressuren. slecht baasje ben ik he ;)
Paard is 19 jaar oud, altijd met bandages gereden en nog steeds super droog beenwerk.

Hoe ik begin, ts:
halverwege onderbeen beginnen
afwikkelen naar beneden
om de kogel (vooral binnenkant van been goed beschermen)
dan weer terug naar boven
klittenband bovenaan weer vastmaken
extra bandageriempje erom voor de veiligheid

dat is de beste uitleg die ik kan geven. doe het namelijk gewoon automatisch.

Nee hoor, geen slecht baasje want je hebt de info gelezen. Dat je (nog?) anders besluit, daar zal je ongetwijfeld over na hebben gedacht, dat kan. Niet iedereen denkt het zelfde.

qua uitleg heb ik er nog 1 ding aan toe te voegen;

GEBRUIK ONDERBANDAGES! Daarmee voorkom je afknelling. immers, de huid ligt direkt over de pezen en botten heen, er zit geen vet- of spierlaag tussen. Daardoor is het risico op afknelling levensgroot. Laat de onderbandages boven en onder iets onder de bandages uitpiepen. Misschien niet het mooiste gezicht maar wel het beste voor het been. Juist de randen kunnen gauw knellen.
Onderbandages zijn in diverse kleuren te krijgen, koop ze in de kleur van je bandages dan valt het niet zo op.
Wikkel de onderbandages in dezelfde richting als de bandages.

Verder nog een kleine tip;
Leg het eerste stukje schuin omlaag op het been, zodat na 1 slag een driehoekje onder de eerste slag uitsteekt. Dan vouw je dat driehoekje naar boven (op de eerste slag) en doe je de tweede slag eroverheen.
Op die manier blijft ook het begin goed zitten.

het is maar net wat voor bandages je gebruikt
ikzelf gebruik nooit onderbandages, of lappen etc.
Ik gebruik fleecebandages en deze kun je niet strak trekken zit geen rek in
en bij acryl is dat ook niet echt nodig
daarintegen bij elastische moet je ze zeker weten gaan gebruiken :j