Zelf dekens wassen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

tinkerbellz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 13:04

Ik zou het laten doen, er zijn genoeg dekenwas-services, daar zou ik mijn geld aan uitgeven...als je je eigen wasmachine sloopt, dan ben je nog veeeeeel duurder uit!!

Tessebes

Re: Zelf dekens wassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 23:34

Ik was mijn dekens zelf. Mijn dekens zijn maat 175 en de dikste is 220 gram. Ik onthaar ze eerst wel goed en bij waterdichte dekens spuit ik eerst met de slang het ergste vuil er af. Na het wassen maak ik de filter schoon en doe eerst een wasje met paardenspullen.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 23:38

Mijn moeder deed dat altijd wel in een Miele. die is er aan overleden. :+ Daarna had ze volgens mij een industriele AEG en die kon dat prima aan. Sjabrakjes was ik ook gewoon in het wasmachien. Dat ding staat er om te wassen. Een vriendin van mij spuit ze af met de hogedrukspuit. Zelf lever ik mijn deken tzt wel in bij het pension waar mijn paard altijd stond. Ik heb ook een Miele en daar ben ik zuinig op. Bij de pension kan de deken tegen lager tarief worden meegenomen en dan komt ie tzt weer keurig gewassen retour! Zijn er geen pensions bij jou in de buurt die dat doen?

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 23:40

ik betaal 12,50 euro per deken. Hoef ze niet van te voren te ontharen ofzo. Vandaag brengen en morgen ophalen.
Daarvoor ga ik thuis niet staan pielen.
We hebben wel een 2e wasmachine voor de beestenwas, en zomderdekentjes of fleecedekentjes wil ik wel wassen, maar de rest gaat zo naar de wasserij. Het wassen is ook niet eens het ergste, maar zie het in deze tijd van het jaar maar eens droog te krijgen....

_Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 23:45

Mijn dunne dekens gaan thuis in de wasmachine, we hebben er eentje voor mijn paardenspullen (en boerderiewasjes :)) )
Deken van 400 past er niet in, dus die brengen we weg om te wassen. :P

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 00:11

texelse schreef:
Het wassen is ook niet eens het ergste, maar zie het in deze tijd van het jaar maar eens droog te krijgen....

Ik was mijn dekens dan ook alleen in de zomer. Ik zie sowieso het nut niet van halverwege het seizoen wassen. Waterdichte dekens wil ik sowieso niet wegbrengen ivm waterdichtheid. Ik gooi ze thuis zonder wasmiddel in de machine, dus dan worden ze alleen gespoeld.

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-10 08:21

Ik gebruik geen dekens, deze hangt te hangen, en ik dacht, misschien kan ik iemand er blij mee maken..maar dan wil ik m wel schoon aanbieden... ;-)

Ik zal de manege eens een mailtje doen, zij weten misschien wel een service...

Zelf wassen doe ik niet, dat is opgelost, mijn echtgenoot wil niet dat ik dat doe..ivm pas nieuwe wasmachine..

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 14:04

Je kunt ze ook gewoon vuil aanbieden hoor, haal je gewoon een 10-tje van de prijs af.

maroucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 16:24

ik was ze gewoon zelf.

wij hebben 2 wachmachines 1 voor de paardenspullen

en 1 voor de gewone was.

gaat prima. ik was de dekens 1x per seizoen.

braschaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 18:30

ik was altijd mijn dekens zelf

KaatAmour

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 19:18

Joh dat dekens in de wasmachine passen! Ik dacht altijd dat dat hem sowieso niet ging worden. Zag een zweetdekentje er nog wel in gaan, maar winterdekens dus ook... Maar ik zou het dan nog niet doen, als je al ziet wat er voor rotzooi allemaal van je (afgeborstelde) dekjes in de machine terecht komt... inderdaad, pensionstallen doen het vaak, ruitersportwinkeltjes... Ben een keer naar Divoza geweest, maar toen was ik echt maanden verder.