Kan iemand me meer vertellen over de verschillende inlages? Ik heb nu de gewone uit de barefootpad maar ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar de inlages van moosegummi en latex. Hoe houden deze zich na intensief gebruik? De barefoot inlages voldoen namelijk niet helemaal. (zakken snel in)
Anoniem
Geplaatst: 09-02-10 11:23
Ik zweer het bij de moosegummi van grandeur. Beetje rubberachtig maar soepeler dan het materiaal van de dubbeldikke inlages. de latex ken ik niet maar er staat bij dat die voor aanvullend gebruik zijn bij andere inlages. Die zou je dan bijvoorbeeld kunnen combineren met een dunne moosegummi.
Kunnen de moosegummi inlages in de pad die ik nu heb? Dat zou dan een goede zijn om eens te proberen. En wat raad je dan aan qua dikte? Mijn zadel is voorzien van het vps systeem.
Anoniem
Geplaatst: 09-02-10 11:34
Welke pad heb je nu? De moosgummi zijn zacht genoeg om met een scherpe keukenschaar iets bij te knippen. De dikte hangt heel erg van je paard af. Voor super slanke modellen zou ik de dikke pakken en anders de 6mm, zeker in combinatie met vps.
Ik ken geen Grandeurs met echte wol eronder ? Alleen met fleece-nepvacht
Is het fleece wel goed schoon ? Dat scheelt ook enorm , als het niet te zweterig / klonterig wordt maar lekker zacht gehouden wordt
Je hebt ze van Christ (vind ik de fijnste vanwege de grote inlagevakken en de manier van bevestigen) , van Mattes , van FRA...en ik vergeet vast nog wel wat
xrenox
Geplaatst: 10-02-10 13:33
o kijk ik dacht alleen van christ! bedankt ga ik weer ff zoeken!
Ik heb net ff gekeken. De pad van fra ziet er wel mooi en goed uit. Heeft iemand hier ervaring mee?
@pmarna ik geloof toch dat ik ga voor een pad met lamswol! Die kun je toch ook ( mits je ze goed schoon houd) in de zomer ook gebruiken? En drogen de pad een beetje snel?
Anoniem
Geplaatst: 10-02-10 14:02
Wol droogt snel, omdat wol van zichzelf geen absorberend vermogen heeft. Vergelijk het wat dat betreft maar met fleece (oude en/of dure zweetdekens zijn ook vaak van wol). HAF kan trouwens ook een pad met wol leveren.
@xrenox: van Barefoot heb je ze ook, met een split bij de schoft en echt wol aan de onderkant, geen vestan, maar echt schaap. Zoals die ene in de link die ik plaatste, die is van mij, ik heb er mijn paardje met zeer gevoelige huid mee gereden en nooit geen problemen gehad, heerlijke pad.
Ik kreeg van een vriendin een website door, www.mcbarron.nl die zijn ook geschikt voor boomloos en volgens mij gewoon lekker katoen
Pareltje2
Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-10 15:42
@ annebelle VD; ik heb er geen ervaring mee, is het ook een speciale pad?