Zilfstar schreef:Hij is heeeel gevoelig op de hulpen. Even been en hij gaat weer harder/ actiever. Steeds been = stoomtrein, steeds een stappie harder, dus moet echt doseren. Ik heb hem pas 9 maanden en ben nog aan het zoeken naar DE perfecte wijze van rijden. Heel vaak heb ik hem mooi en dan duikt ie ineens te diep. Krijg je dat zweverige gevoel onder je billen. Maar ook met de slof longeren buigt hij te snel te diep erachter. Moet hem natuurlijk actief houden, maar dat zette mij wel aan het denken of hij misschien last kan hebben van het bit.
Mijn pony kan je zo een Z proef zonder zweep/sporen rijden, die is zo vreselijk gevoelig voor het been, maar ik moet er mijn been bijhouden. Niet alleen mijn kuit, maar ook mijn bovenbeen. Dan kan ik teminste gedoseert drijven. Dit is niet voor niets, anders laat ze niet los en gaat ze duiken.
Ik weet niet op wat voor manier je les krijgt hoor, maar als mijn instructrice gaat schreeuwen dat ik mijn been er vanaf meot gaan houden omdat hij anders te snel gaat ben ik toch snel opgerot bij hem/haar. Je paard moet ook op je zit zijn, als hij op dat soort momenten te snel gaat moet jouw reactie zijn dat je gaat zitten, en zo doende je paard meer op de achterhand krijgt en beter terug loopt maar wel voorwaarts.
Misschien geef jij wel teveel druk om hem rond te krijgen of als die rond loopt laat jij niet voldoende los zodat je paard niet los kan laten en gaat dalen, dus dan is het logisch dat hij te diep gaat lopen of duiken.
Ik zou maar op zoek gaan naar een goede instructrice, die heb je helaas alleen heel weinig.
En nu al tijd neit gereden ivm het weer, ijs enzo.
Weet niet waar je dat uit de tekst haalt, maar.... Helemaal NIET! Het is alleen niet gewenst
(voorbeeldje dus) Volgens mij zou ik hem met succes in de draverij kunnen uitbrengen
Ik snapte hem echt niet.
!
)