nieuw Beugelriemen voor €50,- vinden jullie dat duur?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Ik zou €50,- aan nieuwe beugelriemen van kieffer uitgeven:

Ja
65 (50%)
Nee
65 (50%)

Totaal aantal stemmen: 130

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 21:15

Ik heb nog nooit meegemaakt of gehoord dat mensen die hun leder goed onderhouden zo maar op eens kan scheuren of knappen. En dan heb ik het ook niet over fabricagefouten! Maar goed misschien heb ik wel mazzel... :? Wel van hoofdstellen die gortdroog waren en al jaren geen pot vet hadden gezien opeens krak zei..

Vind het ook erg raar dat er hier mensen zijn die automatisch denken dat als je maar ergens veel geld voor betaald.. dan zal het wel goed zijn. Dat is dus echt niet waar.

phara ruil jij ze regelmatig om?

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 21:16

die van kieffer rekken niet uit omdat er nylon inzit. ja en dat rekt echt niet hoor. buitenste laagje is alleen leer.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 21:17

fienaaa schreef:
pharagirlke schreef:
Ik rijd al 5 jaar met riemen van 20 euro en ze zijn nog niet gebroken of uitgeleurd.. :+ Kieffer betaal je ook veel voor het merkje.

Daar ben ik het niet mee eens ! Heb een bodyprotector, die was duurder dan de normale... maar 1000 maal beter omdat die wat soepeler was, en ook even veilig... Heb dat ding al jaren, en draag hem 4 uur per week ... Zo heb ik ook goede ervaring met hoofdstellen en peesbeschermers ;)

En ik heb even goede ervaringen me dingen die maar 1/3e er van kosten :) Ik zeg niet dat het slecht is. Ik zeg enkel dat je veel "extra" betaald voor het merk.

fienaaa: Merkloos... Komt van de meneer van de shop zelf, die is zadelmaker... Geen idee of hij ze misschien zelf maakt...Er staat iig geen merkje op. :) Ze hangen daar gewoon achter de kassa. :) De merken hangen in de shop, maar je kan ook naar hen gaan en zeggen "2 beugelriemen aub" en dan krijg je die merkloze. :)

Sammie: nee nooit. Ben daar erg nalatig in... Ze hebben 2 jaar aan Ex zijn zadel gehangen en daarna heb ik ze overgangen naar Pret haar zadel en daar hangen ze nu al drie jaar :') Haal ze er nooit af omdat dat zo moeilijk gaat. En bij het wisselen naar ex zijn ze ook gebleven zoals ze waren, heb ze 1 per 1 gewisseld dus linkerbeugel afgehaald en aan de linkerkant gehangen. :) Dus die hangen al 5 jaar hetzelfde.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 31-01-10 21:18, in het totaal 2 keer bewerkt

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 21:17

Citaat:
De verkoopster zei mij nadrukkelijk dat het niet verantwoord is om met die goedkopere riemen te rijden, klanten kwamen telkens terug omdat ze gebroken waren... Maar dat kwam door de kwaliteit zei ze... Dus ik vetrouw erop dat deze echt goed zijn...

Das verkooptechniek hé ;)
Als ze merken dat jij denkt over zulke beugelriemen van die prijs te kopen, dan gaan ze natuurlijk niet zeggen:
Ah joh, niet doen zonde van je geld. Die van €20 zijn net zo goed.

Ik vind het erg duur, ik wil ook wel kwalitatief goede beugelriemen, maar die heb je ook voor een lagere prijsklasse.

fienaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 21:17

Naomi_unique schreef:
Als deze beugelriemen ook echt langer meegaan, dan is het het zeker waard. Ik koop nu telkens voor 15 euro nieuwe beugelriemen als ze ongelijk zijn 8)7 Moet toch maar eens gaan informeren naar beugelriemen van betere kwaliteit.

Dat word ook een dure hobby ;) telkens nieuwe kopen !

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 21:18

lianne125 schreef:
die van kieffer rekken niet uit omdat er nylon inzit. ja en dat rekt echt niet hoor. buitenste laagje is alleen leer.

en dan kan je net zo goed de beugelriemen van de Decathlon kopen à €15... zit ook nylon in verwerkt.
Waarschijnlijk blijven ze iets minder lang mooi, maar als het puur om veiligheid gaat?

fienaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 21:19

Citaat:
fienaaa: Merkloos... Komt van de meneer van de shop zelf, die is zadelmaker... Geen idee of hij ze misschien zelf maakt?

Sammie: nee nooit. Ben daar erg nalatig in... Ze hebben 2 jaar aan Ex zijn zadel gehangen en daarna heb ik ze overgangen naar Pret haar zadel en daar hangen ze nu al drie jaar :') Haal ze er nooit af omdat dat zo moeilijk gaat. En bij het wisselen naar ex zijn ze ook gebleven zoals ze waren, heb ze 1 per 1 gewisseld dus linkerbeugel afgehaald en aan de linkerkant gehangen. :) Dus die hangen al 5 jaar hetzelfde.

Ik bedoel niet merkloos ( in de vorm van lozer...) maar dat ik ze dan niet kan vinden in de normale winkel of op het internet ;)

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 21:19

maar hee ik heb ze omdat ze gratis waren :+ kreeg ze bij mijn zadel. omdat ik er zo lang op heb moeten wachten :P

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 21:20

Die kieffer gladiator beugelriemen heb ik ook :D
Ze zijn hun geld wel waard vind ik.

fienaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 21:20

Silence schreef:
Citaat:
De verkoopster zei mij nadrukkelijk dat het niet verantwoord is om met die goedkopere riemen te rijden, klanten kwamen telkens terug omdat ze gebroken waren... Maar dat kwam door de kwaliteit zei ze... Dus ik vetrouw erop dat deze echt goed zijn...

Als ze merken dat jij denkt over zulke beugelriemen van die prijs te kopen, dan gaan ze natuurlijk niet zeggen:
Ah joh, niet doen zonde van je geld. Die van €20 zijn net zo goed.

Ik vind het erg duur, ik wil ook wel kwalitatief goede beugelriemen, maar die heb je ook voor een lagere prijsklasse.

Ik ken die verkoopster persoonlijk... Dus dat zal het zeker niet zijn ;)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 21:20

:= Dan heb je geluk phara := Ik zou voor de gein die van mij eens moeten doen. Als ik het niet vergeet morgen!

Citaat:
De verkoopster zei mij (...) klanten kwamen telkens terug omdat ze gebroken waren... Maar dat kwam door de kwaliteit zei ze...

Silence schreef:
:j
Weet je wat ik zo vreemd vind in dat verhaal :') Als klanten telkens terugkomen met klachten... Dan haal je ze toch uit het assortiment! Die laat je dan toch niet in de winkel hangen :') Lijkt mij eerder een verkoopverhaal dan de 'waarheid'. (iemand persoonlijk kennen wil niks zeggen hoor := Dan ga je soms juist (onterecht) op hun oordeel af)
Laatst bijgewerkt door Sammie op 31-01-10 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

fienaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 21:21

Ashkerlon schreef:
lianne125 schreef:

en dan kan je net zo goed de beugelriemen van de Decathlon kopen à €15... zit ook nylon in verwerkt.
Waarschijnlijk blijven ze iets minder lang mooi, maar als het puur om veiligheid gaat?

Decathon, wat voor merk is dat? :+

fienaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 21:22

Sammie schreef:
:= Dan heb je geluk phara := Ik zou voor de gein die van mij eens moeten doen. Als ik het niet vergeet morgen!

Citaat:
De verkoopster zei mij (...) klanten kwamen telkens terug omdat ze gebroken waren... Maar dat kwam door de kwaliteit zei ze...

Silence schreef:
:j
Weet je wat ik zo vreemd vind in dat verhaal :') Als klanten telkens terugkomen met klachten... Dan haal je ze toch uit het assortiment! Die laat je dan toch niet in de winkel hangen :') Lijkt mij eerder een verkoopverhaal dan de 'waarheid'.

Er lag nog maar 1tje van in de winkel... dus dat zal ook wel mee vallen;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 21:22

Nee, ik denk niet dat je ze gaat vinden op internet... Ik zal nog eens kijken of ik echt niets van naampje kan vinden... :)

Sammie: :j Het zijn hele goede riemen want ik ben daar echt nalatig in.. Het kost me veel te veel moeite en geprul (heb het geduld niet) om die dingen er af te halen :') als ik mijn zadel in vet blijven de beugelriemen er dus ook aan en dan friemel ik het doekje er tussen... :')

Sodeletuut

Re: nieuw Beugelriemen voor €50,- vinden jullie dat duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 21:24

50 euro voor beugelriemen? Belachelijk... :+
Ik heb beugelriemen van 20 euro......... Zijn prima!

Ashkerlon

De beugelriemen van Decathlon zijn van het merk "Fouganza", maar volgens mij is dat gewoon het huismerk?
Zie trouwens net op de site dat ze geen €15 kosten, maar €12,90 :P

Ayasha
Blogger

ja, da's huismerk :)

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 21:30

Ze hebben iets in de winkel liggen voor de verkoop waar ze zelf toaal niet achterstaan.

Het maakt mij niet uit welk merk/merkloze ik koop. Ik controleer regematig mijn spullen. Als er iets bij zit wat niet goed is dan vervang ik dat.

fienaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 21:31

is dat een soort winkel ofzo decathlon?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 21:33

fienaaa imo is dat er dus nog steeds één te veel. Iets waar telkens over geklaagd wordt moet je niet (willen) verkopen. Dus hoort het ook niet in je winkel te liggen :) Is mijn mening dan, ik vind dat je achter je te koop staande spullen moet staan, maar misschien dat sommige verkopers dat niet uitmaakt. :D

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 21:46

Decathlon is idd een winkel, maar waarschijnlijk enkel in België? Ze verkopen eigenlijk van alles en nog wat voor verschillende sporten en hebben dus ook een afdeling ruitersport, meestal met redelijk goedkope spullen, maar wel van goeie kwaliteit :)
Enige nadeel is dat ze een beperkt gamma hebben. Je kan niet kiezen uit 20 verschillende caps en 50 dekjes.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 21:47

Amsterdam Arena heeft ook een Decathol, net zoals Kerkrade :j

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 09:13

Decatlhon zal best een `goede`winkel zijn voor mensen die een keer in de week een manege les rijden. Ik ben helemaal niet tevreden over het spul. Het is van slechte kwaliteit. Dan betaal ik liever meer voor veilige spullen die langer meegaan.
Laatst bijgewerkt door haflingertje op 01-02-10 09:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 09:14

Uhm, Decathlon bedoel ik natuurlijk :P

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 09:45

Ik vind het eerlijk gezegt een nette prijs. Ik was voor een set Stubben rond de € 93,- kwijt.

Het is bij beugelriemen heel erg belangrijk dat ze niet rekken. Je hebt namelijk heel vaak meer druk op de ene beugel dan op de andere. Hierdoor krijg je lengte verschil. Nu ken ik het trucje van eens in de zoveel tijd je riemen wisselen van kant, maar dan nog zit er dus lengte verschil in. Door maar vaak genoeg met lengte verschil te rijden trek je je zadel scheef. Niet tijdens het rijden het gevoel dat hij scheef ligt, maar dat je zadel ook echt scheef IS. Hierdoor wordt de rug van je paard en je eigen houding weer verkeerd belast.

Heel veel mensen bezuinigen op beugelriemen, maar een goede beugelriem is zo vreselijk belangrijk. Niet alleen door lengte verschil, maar inderdaad ook door de kracht die erop komt, maar ook de dikte.