Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
zandvangers schreef:Marieke_K schreef:Deken vind ik op de foto te groot zitten, kijk maar naar de staartflap hoe ver die naar achteren hangt. De naad van de flap zou ongeveer op de kont moeten zitten, niet een stuk lager.. Al blijft van een foto beoordelen lastig.
Dit is die van mij met een 195 cm van HH http://www.mijnalbum.nl/Album=S3RFK4NZ
De deken zit wat 'strakker' dan bij die van jou. De staartflap zit recht achter zijn kont, en hangt niet zo als bij die van jou.
Je kan eens een ander merk proberen, wel 185 en kijken of die beter zit. HH heeft fijne pasvormen en zijn goed betaalbaar. Of je kan er alsnog voor kiezen om je paard zonder deken te zetten. Die van mij heeft ook altijd zonder gestaan toen hij nog niet was geschoren.
vergelijk jouwn foto eens met de foto van marieke even naar beneden scrollen dan zie je dat bij haar paard de voorkant mooi rond de hals ligt .
bij jouwn paard hangt de voorkant naar beneden en dat houd de schouder vast zeg maar , hij ligt voor tegen de borst aan .
ik zou zeker een kleinere proberen en desnoods meerdere merken passen in verschillende maten .
en zoals caira al zegt laat mensen even meekijken over de pasvorm
amillia schreef:je deken is juist te groot waatdoor hij over de schouders valt en daar gaat klemmen.... is zou dus een maatje kleiner proberen maar zeker niet groter! 195 is een deken voor een paard van +- 1.65m! kunnen de borstsluitingen niet wat groter?
Oehlalala schreef:Ja klopt, het verschil is duidelijk te zien, dus ik ga jullie advies ook zeker meenemen hoor! Maar vorige jaren hebben we er nooit problemen mee gehad, dus het blijft echt vreemd.
Maar ik zal verschillende passen, en daarvan ook 175cm'ers denk ik! Maar misschien helpt alleen een ander merk ook al wel..
Blijkbaar veranderd de bouw van een paard toch een beetje (ws door training etc.) Verschillende maten en dekens proberen is idd verstandig. Bij een goede ruitersportzaak mag je altijd je deken terug brengen als deze niet past. Ook blijven er verschillen in maten zitten bij hetzelfde merk vanwege de modellen die anders zijn. z0rr0 schreef:amillia schreef:je deken is juist te groot waatdoor hij over de schouders valt en daar gaat klemmen.... is zou dus een maatje kleiner proberen maar zeker niet groter! 195 is een deken voor een paard van +- 1.65m! kunnen de borstsluitingen niet wat groter?
haha best grappig even off topic want mijn pony van 1.55 heeft maat 195
taverno schreef:Je zou ook een deken met langere loopsplitten kunnen proberen.
Zoals deze.
http://myshop.s3-external-3.amazonaws.c ... 0groot.JPG
. Ik heb de ervaring met dekens dat deze (bijna) allemaal knellen op de schouders bij mijn pony. En ik heb echt heel veel dekens geprobeerd. Wat er bij jouw beestje moet gebeuren is dat de druk van de schouders af is, of in ieder geval zo klein mogelijk is. Dit verkrijg je door een deken op te leggen die echt (maar dan dus ook echt!) schoudervrijheid heeft. De deken die die nu op heeft (en daarbij ook de vele andere dekens) hebben imo de loopsplitten gewoon op de verkeerde plek, namelijk veel te veel naar achteren en halen de druk niet van de schouders af. De loopsplitten van de foto van hierboven zitten net wat meer naar voren en zijn een stuk groter, waardoor deze de druk van de schouders afhaalt! Ook horze heeft deze dekens
.