Trekken jullie allebei het dekje goed de kamer in? Als ik dat namelijk niet doe wil de boel nog wel eens gaan schuiven En ik zorg er ook altijd voor dat er voor het zadel nog wel een aardige strook dekje is zeg maar, op de een of andere manier blijft het dan beter hangen
En misschien eens de eigenaar laten opzadelen en dan jij rijden? Dan weet je iig of het aan het opzadelen of aan het rijden ligt
als jij te ver uit het zadel komt en je singel zit mogelijk net niet goed vast zou het naar mijn idee wel kunnen kloppen... (hoop dat je snapt wat ik schrijf maar weet niet hoe ik het anders kan doen)
als je te ver gaat staan in je beugels komt de grootste druk van het zadel te liggen op de schoft (en ligt er dus ook de meeste druk op het dekje) zodra jij gaat zitten verminderd die druk en als je dan weer gaat lichtrijden kan het zijn dat door de vorm van een zadel in combinatie met jouw beweging je dekje gaat schuiven... je zadel zou dan mogelijk wat gekanteld kunnen zijn (ookal zie je het niet) en dan schuif je toch... doe maar eens een washandje onder je hand en verleg de druk maar eens op de voorkant van je hand en trek zelf een heeeeeel klein beetje aan het washandje... je zal zien des te groter je de beweging maakt des te meer het schuift...
dit zou mijn theorie zijn
Champie_Me
Geplaatst: 31-01-10 11:54
maaikemuis schreef:
We zijn er bijna wel uit, dat het probleem wordt veroorzaakt door een verschil in rijden. Maar wat te doen aan het probleem?
je rijstijl aanpassen door een goede (privé) instructeur!