ervaring met touwhalster

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Re: ervaring met touwhalster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 18:54

www.touwhalsters.nl maakt ook halsters met de fiador knoop,hoor!
ik heb een lange tijd terug besteld,dat ging prima,en nu ook weer een bestelling staan

voor grondwerk of los werk is een touwhalster prima,lekker licht en gemakkelijk mee te nemen

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 18:59

Ik heb gemerkt dat sommige paarden die met touwhalters getraind worden, wat 'taaier' gaan reageren op een gewoon stalhalster.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 20:25

zou dat niet komen omdat een touwhalster preciezer en duidelijker is dan een stalhalster?

MilaMila

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 20:36

Ik vind een touwhalster zeker fijner dan een stalhalster.

Gebruik 'm voor grondwerk, wandelen en fietsen.

In het weiland draagt 'ie een gewoon stalhalster.

Keeltje135

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 20:54

ik vind ze wel fijn en ze zijn ook fijn voor onderweg ergens naartoe, want ze nemen bijna geen plaats in beslag...

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 14:32

ezanden schreef:
katia1993 schreef:
op http://www.touwhalsters.nl daar heb je heel mooie touwhalsters op maat gemaakt ^^.

De touwhalster van bovenstaand adres, hebben een ontzettend onprofessionele knoop onder de kin :n .
Gewoon een knoop-knoop, die je zelf ook net-zo-gemakkelijk kan maken. Touw kan je kopen in een zeilwinkel of bergbeklimmer-speciaalzaak

Als je een écht touwhalster wilt hebben, dus mét fiador-knoop, moet je hier kijken http://www.equiplay.eu/ +:)+
Daar verkopen ze touwhalsters die je zelf niet een-twee-drie namaakt. Mocht je het tóch zelf willen proberen:
hier staat de beschrijving van de fiador-knoop -> KLIK

Wij maken beide knopen. De fiador én de overhand knoop.
Deze gewone knoop-knoop doet niet onder voor de fiador knoop. Wij verkopen beide om mensen de keuze te geven. Er zijn mensen die liever de overhand knoop hebben omdat deze niet meer los gaat. De fiador kán nog wel eens losser gaan zitten in de was bijvoorbeeld en is dan lastig weer netjes terug te knopen.

Verschil in werking merk ik persoonlijk niet. Net als veel anderen.

Dus voor halsters mét fiador kun je ook bij ons terecht zoals duidelijk op onze site staat.
http://www.touwhalsters.nl/touwhalsters.html
De foto op de banner is zelfs met fiador :)

xCharlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 19:52

Ik heb ze gebruikt om grondwerk mee te doen, en heb er goede ervaringen mee.
Verder heb ik ze niet gebruikt om mee buiten te wandelen of dergelijke.

corrie11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 20:01

het zijn idd fijne halsters om mee aan de hand te werken, mijn tinker was erg sterk maar met het touwhalster werkte hij echt goed mee

suus_romy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 01:14

Gebruik het voor grondwerk en rijden over de weg. :) Vind het een fijn ding, hij is echt duidelijk voor mij paard om mee te rijden.

Tweetyj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-10 08:28

mijn vzp reageert, als ik met halster rijd niet altijd evengoed zou dit dan met touwhalster wel zo kunnen zijn? :o

Kwibus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 11:53

*als iedereen reclame maakt, ga ik het natuurlijk ook doen *D *

Ik heb 'm gekocht bij http://www.touwhalsters.com ;) (is van een boktlid)
Goede halsters, op maat, leuke kleuren en ook erg belangrijk --> goede service! :D

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 12:14

Geef mij maar gewoon een lederen stalhalster. Geen gedoe met wisselen omdat je het paard vast zet en het ligt mooi stabiel op het hoofd. Ook makkelijk per paard aan te passen door de gespen. Het touwhalster heeft wel voordelen op buitenrit. Het kan makkelijker onder of over het hoofdstel en kan ook zeer makkelijk in een jaszak gepropt worden. Echter heb ik het nu al 10 jaar (ooit parelli lessen gehad) maar gebruik het al meer dan 8 jaar echt maar sporadisch. Het ligt een beetje te liggen in de kast. Dat terwijl ik de lederen stalhalsters bijna dagelijks gebruik.

MilaMila

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 08:59

Tweetyj schreef:
mijn vzp reageert, als ik met halster rijd niet altijd evengoed zou dit dan met touwhalster wel zo kunnen zijn? :o

Ieder paard reageert anders op touwhalsters. Een gewoon halster is voor rijden niet handig, omdat het hele vage signalen doorgeeft. Touwhalsters zijn daar heel anders in. Sowieso is het handig als je paard goed reageert op zit, en niet alleen maar luistert naar signalen via het hoofd. Dus links en rechts gaan door lichaamsgewicht, tempowisselingen door been en lichaamshouding. Zodra hij dat doorheeft kun je praktisch zonder halster rijden. Als hij nog teveel hangt aan het halster of hoofdstel, en daarbij ook nog eens koppig reageert, dan is een touwhalster véél te scherp.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 12:34

Tja, ik heb dus helemaal geen problemen met stalhalster. Ik rij daar gewoon mee op alle drie mijn paarden. En om nou te zeggen dat het altijd de makkelijkste zijn...? nee, ook dat echt niet. Maar ze begrijpen precies wat de bedoeling is. Ik heb bij twee van de drie ook het touwhalster gebruikt. Maar daar deden ze het beide absoluut niet beter op .
Overigens kun je aan een stalhalster de teugels zowel aan de onder als aan de zijkant bevestigen. Dat maakt ook nog wel veel verschil.