geerke schreef:klopt....bij veel inhouden word een paard gestoord van en wil onder de ruiter uit rennen....maar dit probleem is wel moeilijk,aangezien het een voorwaarts paard is....je kunt dan niet echt lekker met je benen hem voorwaarts rijden,waardoor het hangen dus minder word.
Ophoudingen geven in plaats van continue inhouden...moeilijk.
Idd! Toen ik m'n bijrijpaard net reed had ik niks van rem, ik zat hem constant in te houden en wanneer hij dan uiteindelijk echt ging gaan rennen had ik al zoveel gewicht in mijn handen dat ik niks meer kon doen.
Toen ik hem losser liet (wat wel wat eng was, want hij ging effectief even sneller) vertraagde hij na een tijdje vanzelf. Wanneer hij te snel ging even een goede ophouding, of een cirkeltje draaien. Maar let erop dat je niet continu dat bit gaat vasthouden, dan maak je ze alleen maar hard in de mond. Nu staat hij bij de minste ophouding stil, terwijl ik hem met pelham pas na tien meter stil kreeg. Je kan er een zwaarder bit inhangen, maar als je blijft vasthouden worden ze daar na een tijdje ook 'dood' op.
Veel succes ermee!