het 100ste topic over bandageren...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Re: het 100ste topic over bandageren...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:34

Ik vind met onderlappen als het goed gedaan is veel mooier. Alleen moeten de onderlappen niet te dik zijn, maar dun net zoals die ik hierboven aangegeven heb.

Je kan inderdaad vast wel zelf onderlappen maken, van vilt bijvoorbeeld. Ik zelf ben niet zo weg daarvan (van vilt), omdat het warmer wordt. Dat is met die ribbels minder. :)

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 20:36

Ok :)

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:38

Ik ga idd iets meer mee in het ondeerste filmpje alleen jammer dat de aanleg zich verplaatste. De v tja ligt er ook vaak aan bij elastische bandages krijg je minder gauw plooitjes, en met de fleece, als je het juist doet krijg je bijna geen tot geringe plooitjes.
Zelf bandageer ik geregelt, dit is trouwens wel een goed topic, er blijven nog steeds veel mensen fout bandageren, met dus een ongelijk resultaat

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 20:41

Ontzettend bedankt voor jullie reactie's! Hier heb ik echt wat aan! Je hoort zovaak dat het hartstikke slecht is die bandages.. tja, zal allemaal wel, maar waarom heb je dan genoeg mensen die het allemaal wel doen denk ik dan... achja :) persoonlijk vind ik een bandage ook erg netjes staan :j

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:47

Als een bandage goed word aangelegt is het niet schadelijk, wel word er gezegt dat als je opeens zonder bandage rijd de kans groter is op blessure, een badage geefd steun net als wij mensen iets dragen omdat te ondersteunen

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:55

Er wordt toch ook gezegd dat de temperatuur onder bandages enorm oploopt waardoor de kans op blessures ook wordt vergroot?

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 20:58

dat kan met peesbeschermers ook :j (wel minder uiteraard)

je hebt ook mensen, die rijden nooit met beenbescherming.
misschien in sommige gevallen het beste. maar wel riskant imo...

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 21:01

Temperatuur stijgt indd onder een bandage, maar dat gebeurt ook bij peesbeschermers. Ik rijd ook sowieso nooit zonder beenbescherming, eigenlijk altijd vierkant en heel soms alleen voor. Overal zijn zoveel voor en nadelen te vinden, ik doe gewoon wat ik het prettigst vind en waar ik me het prettigst bij voel. :)

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 21:32

Dat is precies zoals ik er over denk :j
Quir schreef:
Temperatuur stijgt indd onder een bandage, maar dat gebeurt ook bij peesbeschermers. Ik rijd ook sowieso nooit zonder beenbescherming, eigenlijk altijd vierkant en heel soms alleen voor. Overal zijn zoveel voor en nadelen te vinden, ik doe gewoon wat ik het prettigst vind en waar ik me het prettigst bij voel. :)

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:55

Ik trek hem idd aan de voorkant wat aan, maar hou dan wel je hand op de achterkant (dus elke keer als je hem van voor iets aantrekt). Anders trek je alsnog ook de achterkant strak. Ooit eens geleerd bij EHBO les.

En ik doe altijd tape of een bandageriempje eromheem. Dan weet je tenminste 100% zeker dat het klitteband niet los kan gaan onder het rijden.

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 14:03

Ik maak ook zelf mn onderbandages, van een oude handdoek :+ vind dat eigenlijk veel handiger, omdat je ze zelf op maat kan knippen, en het is katoen dus ademt ook.