gebroken boom, kosten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lunapoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 16:18

hulsebos is vorige week vrijdag bij mij geweest en over een tijdje zal ik in mijn hulsebos een bredere boom moeten laten zetten en dit zal mij dan 175 euro kosten
uitgaande dat eigen zadels altijd goedkoper zijn zal het bij een ander zadel misschien 200 euro zijn? (opvullen van hulsebos door hulsebos is 40 euro en ander merk zadel door hen laten doen is 55 euro)

marimba

Re: gebroken boom, kosten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 16:20

mijn zadel is in engeland een ainsley en dan kosty dat grapje 450 euro.

Belker

Re: gebroken boom, kosten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 16:24

Die van mij is een Jaquar, en niet degene die te koop staat. Bij jaquar moet ik op zo een 600 euro rekenen. Aangezien een nieuw zadel 2200 euro kost en een wde hands zadel met dezelfde kussens en boommaat niet zo simpel te vinden is en ook duurder is laat ik het zadel wel maken.
Mijn pony is erg kieskeurig in welk zadel voor hem fijn ligt.

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 07:28

Een boom is soms wel te repareren. Als enkel het onderste kopijzer is gebroken en het hout of kunstof niet beschadigd is kan dat prima. Het hangt echter wel af van de wijze waarop een boom wordt gerepareerd. Enkel lassen heeft weinig zin. Je kan ook de onderste beugel laten vervangen of een overzetboom laten plaatsen.

Wij doen dat met enige regelmaat voor onze klanten, zowel collega's als partikulieren. Kosten voor de consument €150,- na beoordeling haalbaarheid.

REST WEL DE VRAAG WAT DE OORZAAK IS VAN DE BREUK!! VEELAL BREEKT EEN BOOM OF DOOR EN VAL OF DOOR EEN NIET JUISTE PASVORM WAARDOOR ER TE VEEL SPANNING OP DE BOOM KOMT EN DEZE DOOR AANHOUDEND UITBUIGEN BREEKT. METAALMOEHEID HEET DAT. DAT HEEFT DUS OOK GEVOLGEN VOOR HET PAARD!! ALS EEN BOOM ZO VANUIT HET "NIETS" BREEKT IS MEESTAL DE BOOM TE SMAL!
VOORDEEL IS WEL DAT EEN GEBROKEN BOOM VEELAL OP DE JUISTE BREEDTE TE REPAREREN IS......

Moderatoropmerking:
Temmen op deze reactie die is geplaatst in een 3 maand oud topic is niet meer nodig. Deze reactie bevat genoeg nuttige info, bij deze dus toestemming.