De zoek naar een leren singel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

CCindy

Re: De zoek naar een leren singel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-10 18:48

Wauw, heel erg bedankt voor je lange reactie, heb ik echt veel aan! :)
Dan heb ik zo'n banaansingel niet nodig ;)
Wat bedoel je met 'die eerste singel'? Degene die ik in mijn openingspost heb staan?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 18:51

Ja , die in je openingspost , ik vind het een mooi ding :j

Graag gedaan :)

AniqueN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 11:06

Nuttig topic, ik ben ook op zoek naar een betaalbare leren singel, met/zonder elastiek. Daar ben ik nog niet helemaal uit. Heb je er toevallig al 1 gekocht? Of weet je al waar je voor gaat?

Mijn paard is ook een beetje nijdig aan het worden op de singel, zadel heb ik laten controloteren, dus dat is het niet.
Nouja, ben benieuwd waar jij voor bent gegaan in ieder geval!

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-10 11:09

AniqueN schreef:
Nuttig topic, ik ben ook op zoek naar een betaalbare leren singel, met/zonder elastiek. Daar ben ik nog niet helemaal uit. Heb je er toevallig al 1 gekocht? Of weet je al waar je voor gaat?

Mijn paard is ook een beetje nijdig aan het worden op de singel, zadel heb ik laten controloteren, dus dat is het niet.
Nouja, ben benieuwd waar jij voor bent gegaan in ieder geval!

Ik weet het zelf ook nog niet helemaal. Ik denk dat ik gewoon langs Epplejeck ga en dan vooral ga kijken naar die uit mijn openingspost. Als ik die toch niet zo super vind, ga ik nog even langs een andere ruiterzaak, ben ik er nog niet uit ga ik op internet verder kijken.
Op Ooteman online is nu ook een uitverkoop va vanmiddag 17:00 ? uur, daar zit ook een leuke singel bij! Linkje staat in dit topic. Maar die kan ook goed al uitverkocht zijn.

Ik wil iig een leren singel, liefst met elastieke singelstoten. Ook geen keihard materiaal, maar zacht leer.

AniqueN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 11:41

Owja, die zie ik nu ook. Ziet er ook niet verkeerd uit inderdaad, alleen lastig als de maat of materiaal niet helemaal goed is, dan zit je er mee.
Bedoel je die van Epplejeck die ze zeg maar ook bij divoza hebben? Als eigen merk? Die lijkt me ook wel wat. Als jij dat wat vindt rij ik deze week even lang de divoza denk ik. Ben benieuwd!

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 11:58

AniqueN schreef:
Owja, die zie ik nu ook. Ziet er ook niet verkeerd uit inderdaad, alleen lastig als de maat of materiaal niet helemaal goed is, dan zit je er mee.
Bedoel je die van Epplejeck die ze zeg maar ook bij divoza hebben? Als eigen merk? Die lijkt me ook wel wat. Als jij dat wat vindt rij ik deze week even lang de divoza denk ik. Ben benieuwd!

Ik heb die ook bij Divoza gekocht en bevalt super, geen singelnijd meer.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 12:03

http://www.ooteman.nl/product.asp?id=49 ... mic%20Soft
Deze heb ik ook gehad, mijn paard kreeg er enorme drukkingen van.
Plus dat de ruimte van de lussen boven de gespen erg strak is, als je singelstoten van soepel leer zijn krijg je ze er amper door heen. Gebruik je die lussen niet dan trekt de singel in zijn geheel scheef.

De singels van Thorrowgood zijn erg prettig en ook voorgevormd en met elastiek, heb je daar al eens naar gekeken?

AniqueN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 15:02

Die Thorrowgood singel heb ik ook, die bevalt mij helemaal niet, heel erg zweterig en daardoor gaat hij bij mijn paard schuren.
Misschien ga ik dan inderdaad wel voor die van de divoza!

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-10 15:05

Ochja die van de Ooteman wilde ik al helemaal niet meer, door die uitleg van ''bananensingel'' :P
Hoe bedoel je dat er dan mee blijft zitten? Omdat je geen Epplejeck store in de buurt hebt?

Die van Divoza, heb je daar een linkje van? :)