Joolien schreef:Kan ook scherp zijn, maar aan de andere kant zijn de balletejs ook vriendelijk. Ze liggen fijn in de mond.
Ja dat gevoel had ik dus ook al... Moet je wel een héle zachte hand hebben !
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Biertabje schreef:het is niet de bedoeling offtopic te gaan!!
ruiters op dat niveau weten echt wel wat ze inhangenik vind het persoonlijk goed dat de FEI dit afkeurt vanwege het touwtje, qua bit vind ik het niet onvriendelijk.
Maxielover schreef:Biertabje schreef:maxielover: ik bedoel ook in de zin van dat de scharen niet onafhankelijk van elkaar kunnen bewegen. de scharen zitten gewoon aan het bit vast zeg maar. uiteraard kantelt het bit mee bij druk op de teugel
Ja dat snap ik. Maar bij een normaal bit met scharen kunnen de scharen toch ook niet onafhankelijk van elkaar of van het mondstuk bewegen ?

Maxielover schreef:Biertabje schreef:maxielover: ik bedoel ook in de zin van dat de scharen niet onafhankelijk van elkaar kunnen bewegen. de scharen zitten gewoon aan het bit vast zeg maar. uiteraard kantelt het bit mee bij druk op de teugel
Ja dat snap ik. Maar bij een normaal bit met scharen kunnen de scharen toch ook niet onafhankelijk van elkaar of van het mondstuk bewegen ?
Maxielover schreef:Oh, bij een paardenwebshop waar ze de waterfordtrens verkopen zeggen ze dat de balletjes voorkomen dat het paard het bit vast kan pakken...
Joolien schreef:Biertabje schreef:het is niet de bedoeling offtopic te gaan!!
ruiters op dat niveau weten echt wel wat ze inhangenik vind het persoonlijk goed dat de FEI dit afkeurt vanwege het touwtje, qua bit vind ik het niet onvriendelijk.
Hoezo niet onvriendelijk? Ik zie een bit wat bij de minste inwerking al scherp is...
daar en tegen kan ik het ook omdraaien, omdat jij het een vreselijk plaatje vindt zegt het niet dat het onvriendelijk is

Hoezo niet onvriendelijk? Ik zie een bit wat bij de minste inwerking al scherp is...

Maxielover schreef:Joolien schreef:Nee idd, zo kun je het ook zien.
Helaas heb ik veel ruiters met dit bit zien rijden en meerdere keren een paard met bebloedde mond en/of neus gezien. Daardoor is mijn mening aardig gegrond
Poeh, bloed op de neus heb ik nooit gezien, maar dat is wel echt erg...
Biertabje schreef:met gewone bitjes kun je ook schade aanrichten dusja...wat moet je er van zeggen...
maar ik erger me aan mensen die denken dat ELK paard een 1,60m pc kan springen op een simpel trensjedie mensen leven in een droomwereldje
ZusJacobs schreef:Joolien schreef:
Ik zeg niet dat ik dit bit vriendelijk eruit vindt zien, mede door het touwtje maar met zo'n bit is idd weinig inwerking nodig. Dit bit moet gebruikt worden bij paarden die alleen gereden worden op de zit, en zo nodig een lichte inwerking op de mond. Waardoor de hulpen zo klein mogelijk worden gemaakt.