Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
shannonh123 schreef:vind ik een hele goede
een pad is lekker dik en dus beter voor de rug
maar een dun dekje is dunner dus zomers minder warm
ik hebb een pad en ik heb er geen problemen mee dat het warm is ofzo
en het is wat zachter dus beter voor de rug en er zijn ook haast geen dunne
dekjes meer te krijgen vind ik persoonlijk dus dan is een pad toch handiger denk ik
ps. leuke vraag
ik sta er nooit bij stil
maar het is wel een goede
vraag vind ik
nou ik hoop dat je wat aan mijn gepraat hebt
en volkomen zinloos Lalidan schreef:Nadeel van veel pads is ook dat de boven- en onderlaag vaak niet aan elkaar vast zitten, behalve aan de randen. Gevolg hiervan is dat er heel snel rimpels in de bovenlaag ontstaan, wat niet fijn voor je paard is.
Doorgestikte katoenen dekjes hebben dat probleem niet, maar een doorgestikte pad heb ik nog nooit gezien.
CM_ schreef:In de Paard en Spul staat deze maand een heel uitgebreid en leuk stuk over dekjes, waarin het gebruik van bontjes en pads uitgebreid word besproken, en ook word afgekeurd.

Dus geen zorgen
Een anky/es pad o.i.d. verpest echt niet je zadel. Voor sommige paarden is het zelfs beter om met een dikkere pad te rijden!
CM_ schreef:In de Paard en Spul staat deze maand een heel uitgebreid en leuk stuk over dekjes, waarin het gebruik van bontjes en pads uitgebreid word besproken, en ook word afgekeurd.
Maar denk eens na, je hebt schoenen die perfect voor jou voet zijn aangemeten, met dunnen sokken. En je doet ineens geiten wollen sokken aan, dan zitten de schoenen toch wel erg krap.
Eurostar, Anky, Dikke HH's, en noem het allemaal maar op
(heb uiteraard niks tegen wat dunnere, die heb ik namelijk óók
)
Anoniem schreef:kimmie1 schreef:Grappig dat bijna iedereen het er over eens is dat dunne dekjes beter zijn maar bijna iedereen met een (Anky) pad en bondje (want dat staat toch zo mooi, waar dient zo een ding eigenlijk voor? een nog krapper zadel en minder gevoel creeren?) rijdt.
Geef mij maar de gewone ouderwetse dunne dekjes, het contact met mijn paard is beter, ik voel meer en mn paard krijgt geen rugklachten omdat mn goed passende zadel ineens niet meer zo goed past.
Komt waarschijnlijk omdat die mensen hier niet durven te reagerenomdat ze ook wel weten dat een dun dekje beter is, Maargoed dan ben je niet in de mode en mode gaat helaas voor veel mensen toch voor
![]()
Maargoed als je in mijn profiel kijkt zul je alleen maar dekjes zien en geen pad's

magda_90 schreef:CM_ schreef:In de Paard en Spul staat deze maand een heel uitgebreid en leuk stuk over dekjes, waarin het gebruik van bontjes en pads uitgebreid word besproken, en ook word afgekeurd.
Ik ben benieuwd naar dat artikel, heeft iemand deze voor mij of kan iemand hem inscannen?
Katoenen dekjes vind ik het fijnste (en mooiste), maar ik heb ook een PK pad en een TRS Comfort pad van HH. De laatste van HH is nu een fractie dikker dan een katoenen dekje en vindt ik dan ook erg fijn in gebruik. Die van PK is naar mijn mening nog steeds wat te dik, maar ik ben gevallen voor het kleurtje (Apple Green).
Mijn mening is dan ook dat, wanneer het zadel past, je met zo min mogelijk rotzooi eronder moet rijden.
NicoleHorses, dat hoor je vaker, vooral als ze Anky's oid ernaast verkopen.Maar denk eens na, je hebt schoenen die perfect voor jou voet zijn aangemeten, met dunnen sokken. En je doet ineens geiten wollen sokken aan, dan zitten de schoenen toch wel erg krap.