er zijn meerdere wow topics met veel info hierover.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
knollentuin schreef:Nibbit schreef:Heb je al eens aan een Fryso gedacht?
Speciaal gemaakt voor ronde paarden
maar fryso zijn voor friezen en die zijn vaak wat lang en ts zoekt een kort zadel,toch?

knollentuin schreef:Nibbit schreef:Heb je al eens aan een Fryso gedacht?
Speciaal gemaakt voor ronde paarden
maar fryso zijn voor friezen en die zijn vaak wat lang en ts zoekt een kort zadel,toch?

aslo schreef:Stübben is idd vaak heel geschikt voor dit soort paardjes. Een Klimke Miller ligt meestal ook fijn, zijn alleen nog sporadisch 2ehands verkrijgbaar.
justSaar schreef:ik heb het zelfde probleem alleen dan met mijn engelse volbloed!
korte rug, zeer rond geribt geen schoft
heb een stubben maesetoso, en een meisje dat ik ken met een PRE ook korte rug geen schoft rond geribt heeft hem ook.
het bevalt ons heel goed!
Rianne_E schreef:Goedemorgen allemaal!
Voor mijn arabische volbloed-merrie ben ik op zoek naar een zadel. Maar ze heeft niet zo'n gemakkelijke rug waar elk zadel op past. Ze heeft een hele rechte rug, weinig schoft en is vrij rondgeribt. Gevolg is dus dat veel zadels gaan schuiven en dus niet goed op haar passen. Dit is uiterst vervelend en het lijkt mij ook niet goed voor de rug om een zadel erop te hebben die niet goed past.
Dus mijn vraag aan jullie is, heeft er iemand hier ook ervaring mee en welk zadel heb jij op je paard liggen.
Verder ben ik ook op zoek naar een goede zadelpasser die in de omgeving van stad Groningen komt. Dus als iemand een goede zadelpasser weet hou ik mij aanbevolen.
Alvast bedankt
Groetjes Rianne
p.s als het hier niet goed staat mag het verplaatst worden
[edit]
Ik ben op zoek naar een dressuurzadel