Zadelprobleem

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 15:54

het goedkoopst om aan een wow te komen is weten welke maat je paard heeft en er dan tweedehands tegen aan lopen :P
er zijn meerdere wow topics met veel info hierover.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 16:04

knollentuin schreef:
het goedkoopst om aan een wow te komen is weten welke maat je paard heeft en er dan tweedehands tegen aan lopen :P

Dat staat momenteel goed aangeschreven die wow zadels....

beauterd

Re: Zadelprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 08:13

Rianne_E

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-10 10:43

knollentuin schreef:

Maar hoe weet ik welke maat ze heeft? Kan je dat zelf opmeten of moet dat worden gedaan door bijv. een zadelpasser?

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 10:47

Heb je al eens aan een Fryso gedacht?
Speciaal gemaakt voor ronde paarden

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 10:49

ja dan moet je een wow zadelpasser laten komen en je paard op laten meten,hij kan je dan vertellen welke maten je nodig hebt.
je zal hier wel geld aan kwijt zijn,voorrijkosten en tijd die hij bezig is,maar bij een wow is het echt belangrijk dat je de goede maat hebt. omdat het zo goed aanpasbaar is op vele punten zijn er dus veel verschillende..ik weet niet uit welke regio je komt en welke wow-dealer in jouw omgeving zit,dat kun je wel opzoeken in een van de wow-topics.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 10:49

Nibbit schreef:

maar fryso zijn voor friezen en die zijn vaak wat lang en ts zoekt een kort zadel,toch?

beauterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 10:51

Je kan het beste iemand langs laten komen. Zelf meten zou ik niet aanraden. Wow zadels zijn wel helemaal aan te passen, dit neemt niet weg dat de basis goed moet zijn. De grote onderdelen zijn namelijk nogal kostbaar om aan te passen.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 10:59

knollentuin schreef:
Nibbit schreef:

maar fryso zijn voor friezen en die zijn vaak wat lang en ts zoekt een kort zadel,toch?

Lang niet alle Friezen zijn lang :n
En zo ook de Frysozadels, er zijn verschillende modellen en maten verkrijgbaar

Rianne_E

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-10 11:01

knollentuin schreef:
Nibbit schreef:

Dat klopt. Ze heeft naast dat ze een hele rechte rug heeft, ook een korte rug.

Ik ben sowieso van plan om het zadel aan te laten meten. Een wow-zadel klinkt wel heel erg ideaal, ook wat ik er tot nu toe over heb gelezen. Toch verdiep ik me ook in andere merken zadels, aangezien ik wel een echte leek ben op dit gebieg :P

Bedankt voor de reactie's iig. :)

beauterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 11:14

Mijn wow zadel is juist geschikt voor paarden met een rechte rug. Dat is precies de reden waarom het zadel niet geschikt is voor mijn paard.

Ik weet niet of je in de buurt van omgeving Den Haag woont anders zou je het zadel kunnen passen.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 11:21

Een zadel kan nog zo geschikt zijn voor een paard, je paard moet er ook nog onder willen lopen.... dus je op 1 zadel richten is niet handig. Erg verstandig dus TS dat je verder kijkt.
Ik heb laatst in een JR gereden, ik zat er perfect in, hij lag perfect op mijn paard, alleen hij wou er niet onder lopen.... hij vond hem veel te rigide, en heeft liever iets flexibelers op zijn rug. Pas dus verschillende zadels, en blijf goed kijken hoe je paard eronder loopt!

beauterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 11:32

Logisch dat je meerdere zadels moet proberen. Dit spreekt voor zich lijkt mij..

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 11:54

dat vond ik zo speciaal aan de wow,je voelde met verschillende hoeveelheden lucht in de kussens je paard veranderen in beweging,van vastgehouden en zoekend naar vrij en losgelaten en ontspannen,echt een hele bijzondere gewaarwording!
maar ,laat een echte wow-man of vrouw man dat doen.

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 11:56

Boomloos zadel kun je proberen.
Daarnaast kan ik je Kootstra uit Groningen ook aanraden.

biggles

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 22:52

zadelpasser: helen van dijk, www.happyhorseadvies.nl , zeer vakbekwame vrouw.
verkoopt ook wow
kan ook flair inbouwen

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 09:36

lastig probleem inderdaad!
ik heb een fjord die ook rondgeribt is,maar van voren is ze relatief smal,waardoor veel inderdaad schuift.
zelf heb ik de kieffer inzell,echt een heel fijn zadel,en mooi kort ook.
momenteel word ie een stukje versmald,omdat ze ook afgevallen is. ik heb nu een Sommer Opus te leen,maar ohoh ik kan niet wachten tot ik mijn kieffertje terug heb!

mocht mijn zadel met het versmallen nog niet lekker liggen,dan komt er waarschijnlijk een WOW

mhoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 09:52

Ik heb voor mijn arabisch volbloed merrie een Wow zadel. Paard is tonrond met weinig schoft. Heb al veel zadels voor haar gehad zoals: Kieffer, Stuebben, Euroriding, County en boomloos Barefoot. Alles schoof over de schouder naar voren. Marjolijn v. Woensel heeft op mijn paardje een Wow zadel aangemeten. Schuift niet. Ik blij en mijn paard ook.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 11:04

knollentuin schreef:
kieffer heeft een dressur zadel speciaal voor korte rondgeribte paarden in de collectie naar ik weet de inzell,en een wow...

@ snoevie en @mhoo jullie bevestigen dus mijn advies! ben ik blij mee :o

Equistretch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 02:18

Ik heb een klimke miller zadel te koop!! past op veel paarden en zit geweldig.
Het is in zeer goede staat en ik hoef er niet veel voor te hebben.
aslo schreef:
Stübben is idd vaak heel geschikt voor dit soort paardjes. Een Klimke Miller ligt meestal ook fijn, zijn alleen nog sporadisch 2ehands verkrijgbaar.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 12:22

justSaar schreef:
ik heb het zelfde probleem alleen dan met mijn engelse volbloed!
korte rug, zeer rond geribt geen schoft

heb een stubben maesetoso, en een meisje dat ik ken met een PRE ook korte rug geen schoft rond geribt heeft hem ook.

het bevalt ons heel goed!

ik heb dit zadel trouwens tweede hands gekocht voor een goede prijs en toen helemaal door echt een super goede zadelmaker laten aanpassen op mijn paard.
waardoor ik dus het zelfde effect heb als een op maat gemaakt zadel.

tevens hoor ik van heel veel mensen negatieve ervaringen over fryso zadels, ook van de zadelmaker die ik heb en van de dierenarts

LTSje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 17:02

als je niets kan vinden dan is een voorsingel of een dekje met een rubberen schoft een mooie oplossing

Rianne_E schreef:
Goedemorgen allemaal!

Voor mijn arabische volbloed-merrie ben ik op zoek naar een zadel. Maar ze heeft niet zo'n gemakkelijke rug waar elk zadel op past. Ze heeft een hele rechte rug, weinig schoft en is vrij rondgeribt. Gevolg is dus dat veel zadels gaan schuiven en dus niet goed op haar passen. Dit is uiterst vervelend en het lijkt mij ook niet goed voor de rug om een zadel erop te hebben die niet goed past.
Dus mijn vraag aan jullie is, heeft er iemand hier ook ervaring mee en welk zadel heb jij op je paard liggen.

Verder ben ik ook op zoek naar een goede zadelpasser die in de omgeving van stad Groningen komt. Dus als iemand een goede zadelpasser weet hou ik mij aanbevolen.

Alvast bedankt

Groetjes Rianne

p.s als het hier niet goed staat mag het verplaatst worden

[edit]
Ik ben op zoek naar een dressuurzadel