Duurdere spullen makkelijker te verkopen???

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 23:47

Ik ben er zelf ook nog niet uit hoor.
Ik heb ook 2 superdekjes hier nog liggen. Wit VZH, helemaal wit & haarloos. Ok, hij is gebruikt maar dat is er absoluut niet vanaf te zien. Inmiddels zit ik al op 7,50 -O-. En nog is ie niet weg.

Nog een wat simpeler dekje maar super voor van de zomer, lekker dun katoenetje en hij's nog leuk ook. Zelfde verhaal als hierboven.

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 23:49

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 23:52

Die indruk heb ik ook wel ja.

Maar ik moet ook zeggen dat er een hoop troep bij zit op eenmaal andermaal.
Echt spul wat je beter op een manege kan droppen omdat ze het daar wel goed kunnen gebruiken.
Flink gebruikte goedkope halsters bijvoorbeeld, wat valt daar nou aan te verkopen?!
Ik verkoop dingen die geen waarde hebben niet eens omdat ik er toch geen drol voor krijg. :n

Met name de eurostar en anky spullen gaan mijn inziens voor belachelijke bedragen weg.
Nu bied ik over het algemeen ook niet hoog, maar dat is omdat ik het gewoon krom vind 30-35 euro voor een 2e hands pad te moeten betalen.
Ik betaal nooit heel veel voor dingen, wel een eerlijke prijs, maar niet de hoofdprijs..
Altijd laag inzetten doe ik wel, maar dat is meer een tactiek als dat ik het er altijd voor krijg. :D
Wat ook werkt is zoeken in de advertenties weggezakt zijn en dus weinig interesse meer voor is. }>
Dan heeft men al het een en ander geprobeerd en krijg je sneller iets voor een lagere prijs als dat een topic net staat.

@ Chantal, die dekjes zou ik ook niet kopen 2e hands (zeker niet merkloos). De aanschafprijs is niet hoog maar er komen wél nog even 6.75 verzendkosten bovenop.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 12-01-10 23:57, in het totaal 2 keer bewerkt

DJZ
Blogger

Re: Duurdere spullen makkelijker te verkopen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 23:53

Ik denk inderdaad dat het ook te maken kan hebben met de hoge verzendkosten.....

Showpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 23:58

Ja zeker wel dat het te maken heeft aan de verzendkosten!!

Mag ik je een kleine tip geven op de S&T foto..?

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 23:59

Van mij mag je :P Het is niet de beste foto :P

Showpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 00:01

heb net al je advertenties bekeken, t geldt eigenlijk voor al je fotos..

Het scheelt denk ik echt als je je spulletjes schoon fotografeert.
Als het schoon is ziet het er nl nieuwer uit.
Zou je hoofdstel mooi in het zwarte vet zetten, je beenbeschermers en singels wassen en je deken ook.
denk echt dat het scheelt.
Als ik naar spulletjes aan het zoeken ben op bokt of MP sla ik eigenlijk standaard de adv over met spullen die vies zijn.

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 00:03

Okee, is inmiddels al gedaan :) Sommige moet ik ook echt nieuwe foto's maken. Maar heel erg bedankt voor de tip :D
Hoef ik me van het weekend niet meer te vervelen :P

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 00:04

Showpony schreef:
heb net al je advertenties bekeken, t geldt eigenlijk voor al je fotos..

Het scheelt denk ik echt als je je spulletjes schoon fotografeert.
Als het schoon is ziet het er nl nieuwer uit.
Zou je hoofdstel mooi in het zwarte vet zetten, je beenbeschermers wassen en je deken ook. denk echt adt het scheelt. Als ik naar spulletjes aan het zoeken ben op bokt of MP sla ik eigenlijk standaard de adv over met spullen die vies zijn.

Ik sla ongewassen spullen ook over. :j

Showpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 00:07

Graag gedaan :)

Behalve dat ze vies waren zien je spullen er nog mooi uit, denk dat je gewoon nieuwe fotos moet plaatsen en het de tijd geven.

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 00:10

Sommige dingen staan nu al bijna een jaar te koop :P Maarja, inderdaad geduld is een schone zaak :P

Eerder(lees 3 jaar geleden) verkocht ik spullen wel makkelijker....Misschien heeft het ook met de crisis te maken :P Ik merk alleen weinig van :D

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 08:43

moonfish13 schreef:
@ Chantal, die dekjes zou ik ook niet kopen 2e hands (zeker niet merkloos). De aanschafprijs is niet hoog maar er komen wél nog even 6.75 verzendkosten bovenop.

één dekje is niet merkloos, maar ook niet van een bekend merk.
Denk dat ik mn prijsjes maar weer omhoog gooi :+.

Ook zo irritant: mensen die t wel willen hebben of op komen halen. Komen ze niet opdagen en/of je krijgt je geld niet.

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 09:38

Ja of ze hebben interesse in iets, maak je een afspraak, zodat ze het op komen halen, een half uurtje voor tijd, mailen ze af :? Omdat ze net de avond ervoor een kennis gesproken hadden en die hadden toevallig nog een zelfde zadel liggen :P

Showpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 11:37

Ja I know.. ken dat ;)

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 14:39

Heel irritant. Zeg dan gewoon wat er echt is, dan kan je er misschien nog wat mee ook.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 15:36

Je gevoel klopt hoor, te lage prijzen verkoopt slecht. Het is absurd maar het werkt echt zo. Ik heb het met de shop ook gemerkt en ik weet het ook van collega's. Je had een keer wat leuk kunnen kopen en zet het dus voor een ERG lage prijs in de aanbieding...verkoopt niet. Vervolgens zet je de prijs stevig omhoog, en een poosje later prijs je hoge prijs een beetje af en noemt het een aanbieding, prijs nog vér boven wat je ooit vroeg. En wat denk je? Dan loopt het als een trein :+

Zoek het maar uit. De kunst is, mensen willen het gevoel hebben dat ze een goed product kopen en vooral niet teveel betalen. Maar is je prijs te laag dan 'kan het niks zijn' en gaan ze verder...
Ik denk dat dat komt omdat in principe de meeste mensen méér vragen dan het product waard is. Daar gaan kopers dus al vanuit, dus als jij dan al vindt (denken ze) dat je product máár je lage vraagprijs waard is, dan móet het er toch wel slecht aan toe zijn :=

Dus ja, soms is het zéker beter om gewoon wat hoger in te zetten, en ook echt uit te stralen met je tekst dat je product de gevraagde prijs waard is. Geeft je potentiele kopers namelijk vertrouwen dat ze waar voor hun geld krijgen. Verkooponlogica: Het gevoel wat de klant krijgt bij de prijs die die betaalt is belangrijker dan wát de prijs feitelijk is. En soms betekent dat dus dat je een blijere klant hebt als die 10 euro méér betaalt dan als ie 50 euro minder betaalt :+

Bovenstaande wordt trouwens ondersteund door het feit dat mensen die een product zoeken en iets zeggen over wat ze uit willen geven dat zelden in geld uitdrukken, bijna altijd zegt men: 'Graag niet te duur', 'Voor een leuke prijs', 'Ik wil er niet te veel voor betalen' etc.