Anky zadeldekjes

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Marian0557

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 20:06

Silence schreef:
Ik heb er weleens voor gekeken en gepast van een stal genootje, maar voor mijn e-pony zijn ze veel te groot.
Dus voor ons sowieso geen Anky.

Ik heb ze bij mijn haflinger en ze passen perfect, ik trek het dekje altijd op tot aan het zadel.
Blijft prima liggen!

terwijl hij juist super rond is en geen schoft heeft

Showpony

Re: Anky zadeldekjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 20:08

Volgens mij zijn hier echt al heel veel topics over..
Gebruik eerst even de zoek functie voor je een nieuw topic opent.

shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 20:20

Bij mijn haf liggen ze super!
Ik trek ze wel altijd helemaal ophoog in de kamer.

Maar toch vind ik de eurostar pads net iets fijner omdat die aan de voorkant omhoog lopen.

AramisJames

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 20:24

siske12 schreef:
Ah ja? Wist ik niet.
Weet wel dat er 2 keer/jaar een grote uitverkoop is bij AVS ruitershop in Vorselaar maar daar heb ik nog geen Anky-dekjes gevonden aan een prijsje. Heb je misschien meer info over die tentenkamp dan? Lokatie en wanneer precies?

Bij Hippos in Oostmalle, in de herfst en in de lente, de datum moet je rond die tijd een beetje in het oog houden ;)
Verder heb ik geen ervaring met Anky-dekjes :+

siske12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-10 20:43

ach ja, heb ik precies al van gehoord...dankje!

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 21:26

siske12 schreef:
misschien valt dat bij mijn paard nog wel mee dan....als het de bouw zou zijn. Hij heeft niet zo veel schoft. Zal het dan misschien toch eens gewoon moeten proberen. Die lusjes voor de singel is nu niet mijn grootste zorg, kan ik er indien nodig wel zelf aanzetten.

ik ken iemand die heeft een pony met een schrale bouw en die pad schuift wel naar achteren,
en een meisje met een ronde welsh pony schuift ie niet.. dus afwachten !

_Pien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 21:28

Bij mij schuift het dekje niet, en ben er blij mee. Leuke kleur goede kwaliteit en past goed.

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 13:33

ik vind het hele fijne pads. De kwaliteit is duidelijk beter dan van bijv. PK. Problemen met schuiven en straktrekken op de schoft heb ik bij geen van onze paarden. Ik ben dus zeker fan! Meesta pads/dekjes die ik heb zijn anky's :D

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 17:50

Bij mij schuiven ze ook niet. Ze zijn lekker makkelijk. Dekje erop zadel erop aansingelen en weg rijden. Bij andere dekjes moet je weer je singel losmaken. Je moet ze wel goed optrekken in de kamer indd

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 18:30

hebben jullie niet dat als je het vaak wast ze vaal worden?

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 18:37

Hallo,

Bij mijn paard blijven de dekjes niet goed liggen. Ik trek, bij het opzadelen netjes de dekjes omhoog. En tegen de tijd dat ik aangesingeld heb en er op zit, zijn de dekjes al verschoven en gaan ze helemaal strak over zijn schoft liggen. Ik heb dit overigens met alle pads, Harry Horse, BR etc. De enige pad die wel goed blijft zitten is de pad van ELT (die met het zeepaardje erop), maar helaas zijn deze nergens meer te koop grrrr. Dus ik rijd nu alleen nog maar met de "gewone" dekjes, die blijven nl wel heel goed zitten.

rosja1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 19:02

bij mij schuift hij ook onder het zadel vandaan als ik niet goed aansingel.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 21:03

Zolang het zadel goed past schuift een dekje niet. Dat is gewoonweg onmogelijk. Daarom zou dat voor sommige mensen ook een waarschuwing kunnen zijn om hun zadel na te moeten laten kijken. Verder scheelt het ook als je het dekje goed in de boom trekt.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 00:11

Ik ben ook fan (zie mijn avatar hihi) :o
Dat er geen lussen aan zitten vind ik echt ideaal. Mijne worden ook niet vaal in de was, maar ik was ze met neutral color vloeibaar.

De meeste die ik heb heb ik ook 2e hands gekocht, maar let op, TS, ik heb ook wel eens een miskoop gedaan! De anky zag er op de foto nog supermooi uit qua kleur, en dat WAS hij ook, maar alle vulling was 'op'.. Hij was dus echt heel dun geworden!

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 09:19

Silence schreef:
Ik heb er weleens voor gekeken en gepast van een stal genootje, maar voor mijn e-pony zijn ze veel te groot.
Dus voor ons sowieso geen Anky.

vreemd... Op mijn D past het prima

Afbeelding

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 10:01

Daar zijn de meningen over verdeeld dan, woeliej, ik vind die Anky ook veel te groot op jouw pony.. Lijkt wel een deken ;)
Sorry :o

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 10:10

Mijn anky pad schuift ook ontzettend, bij mijn paard en zadel ligt de ankypad helemaal niet mooi omdat hij na verhouding vrij dik is. Mijn zadel ligt dan eigenblijk helemaal niet meer zo mooi als bij een iets dunner dek. Ook vind ik ze snel vaal worden en behoorlijk prijzig na verhouding. Ik ga dan toch liever voor een ander merk zoals Br.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 10:12

Mijn Anky ligt helemaal perfect. Dacht toen ik hem kocht dat die wel ging schuiven omdat ik een paard met hoge schoft hebt.
Maar ik vind ze ideaal! :)

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 10:15

Ik heb alleen maar goede ervaringen met de pads, ze liggen goed en nemen het zweet ook goed op. Wel trek ik ze altijd wat omhoog bij de schoft, anders gaan ze daar zo strak zitten.

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 11:19

Dabo schreef:
Daar zijn de meningen over verdeeld dan, woeliej, ik vind die Anky ook veel te groot op jouw pony.. Lijkt wel een deken ;)
Sorry :o

poownie heb wel kort ruggetje, en dek ligt wat ver naar achteren. Met zadel ziet het er heel anders uit, vind ik het zeker niet misstaan! Komt bij dat ik het uberhaupt niet echt uit vind maken als het wat groot is. Bedoel, een wat groot dek hindert verder niets

slechte foto maar wel met zadel
http://www.mijnalbum.nl/Foto-UDWSDOKW.jpg
Laatst bijgewerkt door woeliej op 12-01-10 11:54, in het totaal 2 keer bewerkt

divi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 11:22

Ik vind ze super je hebt ook zulke soort dekjes die wat goedkoper zijn en er erg op lijken!

A1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 11:41

Ik reed toendertijd ook regelmatig met anky dekjes.
Lagen prima op me D-pony.
Dekjes schoof niet naar achter/voren. Vond het fijne dekjes. :)

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 11:44

Mijn mening? Kl*te dekjes! Veel te dik (daar gaat je goed passende zadel) en totaal niet anatomisch gevormt (ja voor een ronde pony/paard met nagenoeg geen schoft).
Vind de foto van de D pony met de anky idd niet passen! dekje ligt echt niet fijn.

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 12:03

Ik vergeet nooit meer die ene keer op wedstrijd dat een meisje met een anky pad reed, paard sloeg op hol, meisje viel eraf, en heel langzaam schoof de pad naar achteren, tot en met de pad op het zand terecht kwam. Maar voor mij zowiezo geen anky dekjes, zit totaal geen vorm in. Veel zeggen ook dat als ze pad niet blijft liggen het zadel niet goed past, maar daar heb ik ook mijn vraagtekens bij.

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 12:11

anky pads blijven bij onze friezen en kwpn goed liggen

rij er alleen met de winter mee

paarden zweten gauw met dikke dekjes

wat kouder wordt geen last mee

heb er 4 was ze als ze vuil worden en zijn weer als nieuw

zonder dat de voering minder wordt