dressuurruiter wil ook een sprongetje maken, welk zadel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Carla5111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 19:00

Ben blij met de vele reacties. Heb hier echt wat aan! Super bedankt. Ik ben op zoek!

Carla5111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 19:32

Snoevie schreef:
ik heb ook de kieffer norbert koof,2de hands ook nog best te vinden. veel steun aan je been en een redelijk diepe zit voor een springzadel

ik denk ook dat dit het soort zadel is dat ik zoek, maar kan er 2e hands nog geen vinden............

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 19:44

Ik (dress muts die ook wil springen) heb een kentaur erbij omdat ik een springzadel met zadelmak maken en bosritten ook erg fijn vind.
Moet wel zeggen dat daar niet veel kniewrong op zit en een platte zit, dus als je echt veel steun wil moet je die niet nemen.
Al ben ik er nu aan gewend, ook al rij ik er maar ong 1 x per week mee, en ik vind ze wel fijn in de prijs.
Dan zou ik voor een kieffer gaan, een paard wat ik reed had die ook en kan me herrineren dat die lekker aansloot.

Carla5111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-10 13:50

heb al een aantal springzadels geprobeerd, een kieffer en een euroriding. Voel me toch echt niet zo safe op een springzadel. Misschien moet ik toch ook eens een veelzijdigheidszadel richting springen proberen.............

Goldie

Re: dressuurruiter wil ook een sprongetje maken, welk zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 17:39

Een rossner heeft een haldiepe zit, daar voel ik me altijd heel erg in thuis :j

*Jolanda*

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 17:53

Ja ik zou ook echt aanraden eens een proefritje op de rossner spring te maken, zit ik veel steviger in dan alle dressuurzadels die ik tot nu toe gehad heb !

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 13:36

Carla5111 schreef:
heb al een aantal springzadels geprobeerd, een kieffer en een euroriding. Voel me toch echt niet zo safe op een springzadel. Misschien moet ik toch ook eens een veelzijdigheidszadel richting springen proberen.............

Kwestie van wennen en een paar keer uitproberen.. Ik heb jaren op een springzadel gereden en toen ik toen weer op een dressuurzadel ging rijden viel het idd ook niet mee.. gewoon oefenen :D

__Nathalie__

Re: dressuurruiter wil ook een sprongetje maken, welk zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 15:38

Ik heb ook een springzadel genomen met vrij diepe zit en veel wrong, zz ambitie heb ik toch niet.

Hij is inmiddels in de winkel aan gekomen, binnekort even passen en testen!

Carla5111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 12:56

__Nathalie__ schreef:
Ik heb zelf een a merk dressuur zadel (kn) En heb gekozen voor kentaur voor een springzadel er bij. Prijs kwaliteit verhouding is netjes. Ik heb voor het model charon gekozen ivm de diepere zit en veel kniewrong. Ik heb hem nog niet dus ben erg benieuwd!

En? ik ben heel benieuwd!