bandageren is nog niet zo makkelijk?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 22:25

Het is overigens puur voor de "show" en niet voor bescherming.
Het zal hoogstens een half uurtje zijn dat ze erom zitten.

Wel bedankt voor de tips enzo :j zal nog eens rondvragen hier naar iemand met ervaring waarvan ik het kan leren.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 22:45

ilse86 schreef:
mijn paard kan niet tegen peesjes (littekens). ik doe dus altijd trouw bandages om!

Waarom gebruik je deze dan? Want in principe bieden bandages niet veel steun of bescherming.

maxinnev

Re: bandageren is nog niet zo makkelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 21:54

Er staat echt ontzettend veel over op Internet, zijn ook al vele malen topics over geopend. Zoekfunctie kun je ook gebruiken.
Let er wel op dat je ze niet te strak, maar ook niet te los doet, dit kan je pony/paard verwonden.

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-10 22:07

Heb niet gebandageerd, maar peesjes en strijklappen omgedaan :)

Bedankt voor de reacties verder :D

_Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 22:14

Lilliputter schreef:
Werkbandages hebben in elk geval onderlappen nodig. Bij de fleecebandages is dit niet direct nodig, maar wel vele malen beter voor de bescherming.

Ik zou het een keer voor laten doen door iemand die er ervaring mee heeft. Je kunt zoiets niet van een beeldscherm leren :)

Ik heb altijd werk/stal bandages en nog nooit een onderlap er onder gehad?.. alleen met me wedstrijden.

Ik begin altijd bovenaan.. met kleineslagen naar beneden werken je ziet altijd een centimeter van het stukje bandage die er onder zit.. 3 x om de kogel heen en met grote slagen terug naar boven.. zodat je netje bovenaan eindigd. en dan altijd nog een extra riempje erom zodat hij netjes blijft zitten het zit altijd super netjes tot ik het eraf haal.. ik trek ze altijd wel een beetje aan als ik een slag maak.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 09:20

Ik begin juist gewoon bovenaan. Eerst een soort vtje erin en daar overheen, zodat hij boven 'vast' zit. Dan in redelijk overlappende en veel slagen naar beneden, tot halverwege kogel, en dan in 3 slagen naar boven (die iets overlappen) en kom ik eigelnijk altijd netjes boven uit.

Maar voor mij is het ook alweer een tijd geleden, ik gebruik die dingen nooit... Heb nooit echt last gehad van los gaa.n Ja, in het begin wel een keer, mijn eerste keer bandageren en daarna paard los in de bak gooien. Hoe dom kun je zijn :o (paard met losse bandages in galop door de bak :oo)