Maar je hebt gelijk
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Marian0557 schreef:Pelham is een scherper bit, en geen trens.
Paarden in de dressuur mogen alleen op trens
jodi schreef:barbarossa schreef:Dus in feite moet het Pelham niet verboden worden maar de harde hand ruiter?!?
Volgens mij is hier alles gezegd!
voor de cross en jumping
florence123 schreef:ik rijd mijn D pony met een pelhamvoor de cross en jumping
in de dressuur gebruik ik een trens met vaste ringen... maar aangezien het de laatste tijd erg koud was en hij fris stond, rij ik hem nu ong. 2maand
dressuurmatig met een pelham... en wat is ie vooruit gegaan ö egt hij loopt veel zachter in de mond en beter op de achterhand
natuurlijk weet ik ook dat een pelham geen oplossing is om een paard zachter in de mond te maken, integendeel zelfs . het hang er vanaf hoe je hem gebruikt hé
natuurlijk ga ik weer proberen overgaan voor dressuur naar de gewone trens... maar in het springen en cross blijf ik bij de pelham
(ik gebruik overigens een tussenverbinding tussen de hefboom en ring)
Dus hem met een bit op het achterbeen zetten kan niet
het eenig wat je dan doet is hem in elkaar trekken..Anoniem schreef:florence123 schreef:ik rijd mijn D pony met een pelhamvoor de cross en jumping
in de dressuur gebruik ik een trens met vaste ringen... maar aangezien het de laatste tijd erg koud was en hij fris stond, rij ik hem nu ong. 2maand
dressuurmatig met een pelham... en wat is ie vooruit gegaan ö egt hij loopt veel zachter in de mond en beter op de achterhand
natuurlijk weet ik ook dat een pelham geen oplossing is om een paard zachter in de mond te maken, integendeel zelfs . het hang er vanaf hoe je hem gebruikt hé
natuurlijk ga ik weer proberen overgaan voor dressuur naar de gewone trens... maar in het springen en cross blijf ik bij de pelham
(ik gebruik overigens een tussenverbinding tussen de hefboom en ring)
als jij je paard door middel van een scherper bit hem "op de achterhand" rijd rijd je enorm verkeerd.. op het achterbeen rijden komt voort uit verzameling, En verzameling kun je alleen verkrijgen door het achterbeen te trainenDus hem met een bit op het achterbeen zetten kan niet
het eenig wat je dan doet is hem in elkaar trekken..
En de rede dat hij zo zacht is, is omdat hij weet dat het pijn doet! dan wijkt hij al voor de minste druk. Net als een paard en een stroomdraad, De meeste paarden weten donders goed dat ze daar vanaf moeten blijven omdat het pijn doet.
En een tussen riempje geeft alleen maar ruis en is dus infeiten slechter dan op 2 teugels rijden. Maargoed 90% van de paarden wereld kan niet op 2 teugels rijden en met springen en Cross vind ik op 2 teugels rijden gevaarlijk.. Dus eigenlijk is een pelham echt een mislukte uitvinding...
Tsplendid schreef:Dus hier wordt ook duidelijk gemaakt dat het dus wel mag bij pony's?
Ik snap er niks meer van, eerder zeiden ze van niet?
Maar goed, je hebt ook rubberen pelhams he?
Ik vraag me af of die ook zo scherp zijn.