welke zadels zijn makkelijk/goed aanpasbaar

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

fjordnina

Re: welke zadels zijn makkelijk/goed aanpasbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 12:45

Ik heb voor mijn fjorden (beiden Orsta's) Een Thorowgood en een Massimo. De massimo is voor de merrie die wat minder ontwikkeld en de thorowgood ligt op een merrie die voor de fok gebruikt wordt dus dan weet het ook wel qua maat. Tot op heden heb ik daar geen klachten over. Ik heb in de thorowgood inmiddels 4 bomen gehad en het zadel past zich gewoon mooi aan. Enige nadeel is dat ik het kussenkanaal (helemaal in vergelijking met de massimo) vrij krap vind. Voordeel is daarentegen wel weer het Fishsysteem. Als het paard een klein beetje veranderd kun je het aanpassen. Verder is het door het singelsysteem goed te verstellen.

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 12:54

z0rr0 schreef:
merken met verwisselbare boom:

wintec
bates
ainsley

Ehm thorowgood, kent&masters en fairfax(de laatste twee zijn leren zadels, zijn echt mooie zadels, hebben alledrie dezelfde fabrikant)

Mijn zadelmaker vertelde gister dat je met thorowgood meer slagingskans heb als met een wintec, hij schijnt gewoon beter te passen.Heb gister de thorowgood springversie(of vhz sterk naar spring, weet ik niet meer zeker) in het bruin gepast, wat een prachtig mooi zadel, dat hij niet van leer is zie je helemaal niet en hij schijnt veel mooier te blijven bij gebruik als leer(als je geen eerste keus leer hebt). Heb nu een ander zadel op proef, als dit niets wordt wil ik de thorowgood nog eens passen, maar dan in de juiste inch maat, hij zat nu niet helemaal lekker en te weinig draagvlak.

Heb zelf ook gister op een wow gezeten, mijn paard vond het wat onwenning(terwijl ik toch altijd al met flair rij. Mijn zadelmaker had een mooi tweedehandsje, een platte, hij zat echt superzacht, maaar ik zat er totaal niet stevig op. Ik zei als mijn paard één misstap maakt lig ik ernaast, overigens heeft het zadel ook niet de schoonheidsprijs gewonnen(had ook niet één van de mooiste, dit was met een suede zitting). Het moet je lekker zitten, dat deed hij mij niet.

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 13:03

Schleesse zadels zijn ook aanpasbaar in de boom, zowel breder als weer smaller te maken, ook hebben ze een mooie brede tussenruimte. (zie saddlesforlife). Danny Kroetch zadels zijn ook aanpasbaar alleen is die Danny zelf nou niet mijn favouriete persoon om in mijn buurt te hebben, maar goed als hij de zadels maar goed aanpast. Volgens mij staat er nog eentje tweedehands op internet voor 1200 euro, is een mooie prijs voor zo'n zadel. En inderdaad de wow.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-10 13:05

ik ken danny kroetsch niet,maar ik weet wel dat zijn zadels heel erg duur zijn.
ik heb best wat over voor mijn pony,maar dat gaat me weer iets te ver.

ik laat deze week nog een keer de zadelmaker komen,om te bekijken of er nog wat gedaan kan worden aan mijn huidige zadel.
anders maak ik denk ik een afspraak met een wow dealer.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 18:09

laura1986 schreef:
Als een cheyenne al te lang is, is het nog maar de vraag of een wow wel kort genoeg zou zijn. Op de site van Green Distance staat een uitleg over hoe je de maximale lengte van een zadel kunt meten. Dus hoeveel plaats heb je?

je kan bij de wow korte kussens eronder zetten dus bv een 18 inch zit en 17 inch kussens

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-10 18:11

nou de cheyenne lag helemaal tot op de overgang tussen achter en middenhand,zo lang.

ik heb nu een kieffer inzell die wat dat betreft keurig voor de cruciale rib valt.

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 18:50

Snoevie schreef:
ik ken danny kroetsch niet,maar ik weet wel dat zijn zadels heel erg duur zijn.
ik heb best wat over voor mijn pony,maar dat gaat me weer iets te ver.

ik laat deze week nog een keer de zadelmaker komen,om te bekijken of er nog wat gedaan kan worden aan mijn huidige zadel.
anders maak ik denk ik een afspraak met een wow dealer.

Klopt dat DK heel duur is, ik heb er zelf 1 van schleesse en 1 van Dk maar wel beide 2e hands. Soms vind je ze wel op internet. Het mooie aan 2ehands is je verliest er niet veel op als je ze weer weg wilt doen.

beauterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 09:36

http://link.marktplaats.nl/300290422

Ik heb een WOW veelzijdigheidszadel te koop. Helaas past het niet langer op mijn paard en kampt mijn paard met een rugblessure, de kosten van aanpassen zijn dermate hoog dat ik besloten heb te zijner tijd een geheel nieuw zadel aan te schaffen. Zadel verkeert in zeer goede staat.

The Very Slightly Dressage flap with moveable block is forward enough for jumping whilst straight enough to show off the shoulder. Used in the most backward position without blocks it will make a very good showing/working hunter style flap.

The seat style shown is X-Country.

Voor verdere info graag een pb.

Vraagprijs: 1300 euro

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 18:39

knollentuin schreef:
laura1986 schreef:
Als een cheyenne al te lang is, is het nog maar de vraag of een wow wel kort genoeg zou zijn. Op de site van Green Distance staat een uitleg over hoe je de maximale lengte van een zadel kunt meten. Dus hoeveel plaats heb je?

je kan bij de wow korte kussens eronder zetten dus bv een 18 inch zit en 17 inch kussens

Zelfs die mogelijkheid is voor paarden met een echte korte rug niet voldoende.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 21:38

ik heb nu een maat 2 kieffer erop,zo kort is ze ook niet.
maar de meeste fjorden kunnen een gemiddelde 18 inch net of net niet hebben denk ik.
die kieffer van mij valt kort

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 22:35

dan zou je idd wel met een wow uit de voeten kunnen hoor ;)

beauterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 09:58

PalermoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 10:01

De Danny Kroetch zadels, is naar elk paard aan te passen. Is een zadel met luchtkussens waardoor het zadel helemaal pasklaar op het paard wordt gemaakt! Dus als de bespiering veranderd wordt dit ook door Danny aangepast. Wel prijzig alleen maar je doet er je hele leven mee! www.dksaddlery.com

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 10:59

beauterd,dankje voor je reactie,maar ik wil het liefst een dressuurzadel met een iets diepere zit.

jenny19,de prijs van DK is me echt te hoog