Zadeldek/sjabrak van vilt/wol waar te koop?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 13:54

Foxy80 :

Kan best zijn , ik heb de test niet gelezen dus weet niet of Bit in dit geval wel een deugdelijke test heeft gedaan , in tegenstelling tot allerlei waardeloze testen van voorheen , waar ze bekend om staan :)

Het is gewoon mijn eigen ervaring dat het altijd bloedheet en kletsnat wordt onder schaap. Ik vind het ook heerlijk spul hoor , maar niet als het buiten al goed warm wordt want dan brandde ik echt altijd bijna m'n fikken bij het eraf pakken van het dekje :D

Maar genoeg andere mensen vinden het juist weer wel fijn , ook in de zomer. Die meningen staan er echter al genoeg dus mocht de TS dezelfde ervaring krijgen als ik er altijd mee heb (met verschillende merken en types zadels) , dan is ze in ieder geval gewaarschuwd toch :)

Ahumm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 14:20

@pmarena:
dat heb je helemaal goed, het is niet voor iedereen hetzelfde en een gewaarschuwd mens telt voor twee. Maar ik kan niet zeggen dat het bontje bij ons te warm of bijzonder nat wordt. Gaat niet broeien ofzo. Maar op advies van de DA rij ik met een bontje gelijk op de vacht van het paard om te zorgen dat de bobbels niet stukgaan of irriteren, maar een fijn idee vind ik het niet. Je vult een passend zadel wel erg op.
Maar veel te kiezen heb ik niet....

pmarena

Re: Zadeldek/sjabrak van vilt/wol waar te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 14:38

Als het werkt , dan werkt het :)

Ik heb het probleem wel een paar keer eerder gehoord trouwens , meestal blijkt het een soortemet allergische reactie die getriggerd wordt door teveel warmte.

Maar is zo'n HAF-pad met wol onderkant dan niks voor je ? Haf blijft bij mij toch echt koeler en ook niet zo zeik-water-nat als een schaap (althans het stoffen materiaal aan de bovenkant is dan helemaal doorweekt als paardlief flink aan de hobbel is geweest).

Kijk anders ook even naar de pads van www.supracor.com , dat is heel erg fijn spul en de pads hebben ook een viltonderkant , althans enkele jaren geleden , ik heb er nog 1 liggen voor boomloze zadels , best een leuk ding.

Wel a-so-ciaal duur :o

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 16:24

In zweden verkopen ze speciale dekjes-sjabrakken en pads gemaakt van rendiervacht-huid.
Schijnt vele malen beter te zijn dan wol-vilt je kan er waarschijnlijk wel flink voor in de buidel tasten.
Aan andere kant je kan altijd vragen, wie niet waagt wie niet wint.

Link van nordic horse select
http://www.nordichorseselect.com/eng-start.htm

What set it apart from its competitors?(Why are we so unique?)
The fur of the reindeer is unique, it contains abuot 2000 woolhair/cm2 and more than 700 airfilled cells/cm2 in its hair. It works as an airbag between the horseback and the saddle.

Ahumm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-10 10:02

Inmiddels een viltsjabrak besteld. Het email adres op de site van nordichorseselect werkt helaas niet, krijg mail terug. Maar even verder zoeken. Kom dit jaar ook nog in Canada, daar hebben ze ook rendieren, dus misschien dat ik daar een rendiersjabrak vind.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 10:41

Ahumm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-10 13:42

Goedhard was ik ook al tegengekomen, alleen dat model op de site is niet echt voor een dressuurzadel. Heb ze wel gemaild, misschien andere modellen leverbaar.

fienaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 13:44

uuh, zelf maken op een vilt cursus ? Kan ook!