Help, mijn zadel schuift naar voren!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Mananeh

Re: Help, mijn zadel schuift naar voren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 00:58

heb een Haflinger en een Tinker, beide rassen zijn niet makkelijk met zadels, maar zeker niet onmogelijk. Ondanks gebrek aan schoft en ronde vormen zijn er zadels te krijgen die passen. Zelf heb ik voor beide een Hulsebos laten aanmeten. Liggen als een huis, geen geschuif, nix knelt.

Laat je niet door zadelmaker wijsmaken dat jou Haf geen goed passend zadel zou kunnen krijgen. Ken inmiddels genoeg Haf-eigenaren die {na lang zoeken soms} een goed, niet schuivend zadel hebben gevonden.

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 17:55

Ik heb een arabier ruin gereden die amper schoft had, waardoor m'n zadel ook altijd op z'n nek lag.
Geen doen dus :(

Toen hebben we gewoon zo'n voorsingel gehaald, waardoor je zadel netjes op de plek blijft liggen.
Ook kun je natuurlijk met een staartriem werken, maar da's meer wat voor kleine ponytjes vind ik :+

keeslover2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 18:03

ik heb ook een niet passend kieffer zadel gehad
na veel opvullen en passen en meten van de zadelmaker geen oplossing gevonden
mijn pony had ook drukplekken op de rug en het zadel schoof naar achteren
wat ook heel lastig is
maar ben naar een andere zadelmaker gegaan die een goed passend zadel voor mij had
hij heeft mij ook laten zien waarom het andere zadel niet past
deze heeft nooit gepast en de zadelmaker had hem nooit aan mij mogen verkopen!
maar gelukkig heb ik nu een goed passend zadel

ik zou dus gewoon naar een andere zadelmaker gaan
hoe langer je ermee door blijft klooien hoe erger het word

Ilsje_007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-10 18:41

Ik ga in ieder geval een andere zadelmaker laten komen. Maar daar komt dan weer een probleem bij, mijn paard staat nu al 2 maanden bijna stil ivm het weer :( . Ik ben helaas alleen in het bezit van een slechte buitenbak, dus dressuurmatig heb ik geloof ik al meer dan 2 maanden niet meer gereden. Het paardje staat vrolijk (met een te dik buikje) op de wei. Ik kan me zo voorstellen dat als ik nu een zadel laat aanpassen en dan vanaf februari/maart weer kan gaan trainen, zijn bespiering weer toeneemt zodat het zadel niet meer goed past. Wat denken jullie daarvan, gewoon toch maar de zadelmaker laten komen en dan afwachten of het zadel na 2 maanden nog goed ligt of andere hulpmiddelen proberen totdat het paard weer goed getraind is en dan de zadelmaker laten komen?

Mariposa11

Re: Help, mijn zadel schuift naar voren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 20:04

bel een keer naar een zadelmaker en overleg het probleem... hij/zij kan je het beste adviseren als het goed is ;)

nickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 20:11

Heb het zelfde probleem bij mijn paard gehad. Ook witte plekken aan weerskanten van de schoft :( . De zadelmaker is er toen bijgeweest en heeft het zadel helemaal opnieuw opgevuld, en toen kreeg ze witte plekken op de rug. Ga nu over op boomloos.