zadelmaker geweest, het is een kentaur geworden, ervaringen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 22:32

Robijntjah schreef:
Niet alleen hierdoor Renee, het dieptepunt van de zitting ligt bij de Artemis gewoon meer naar voren dan bij bijvoorbeeld de Medea of de Electra!

Dan ben ik bang dat jou zadel voorover ligt, het dieptepunt hoort (zoals bij ieder zadel) in het midden van het zadel te zitten.
Wat bij mijn Artemis ook het geval is.

suus_romy

Re: zadelmaker geweest, het is een kentaur geworden, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 23:04

Ben er super tevreden over. Ziet er nog steeds erg verzorgd uit na 2 jaar en zit bovendien ook nog eens heerlijk. :) Heb de penolope volgens mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 00:37

Ik heb zowiezo een nieuw zadel dus dat ligt niet voorover, maar dat is algemeen bekend ;)

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 08:55

Nieuw, of oud wil helemaal niks zeggen of het goed ligt lijkt me.
Maar goed we gaan redelijk offtopic.

TS hoop dat je blij bent met je nieuwe aanwinst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 08:57

Daar doelde ik ook niet op maargoed, laat maar zitten :+

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 09:05

zaterdag heb ik de zadelmaker langs gehad en de electra eerst gereden en daarna de artemis. Ik merkte dat bij de artemis mijn benen, zonder er watvoor te doen, direct meer naar achter lagen. Ook de zitting leek net een tikkeltje dieper, meer gesloten. Voor de artemis super fijjn zitten! Nou nog even afwachten op de goede maat :D

Ook apart, mijn vader heeft een elekta 17,5 en ik heb zelf een 16,5 gepast omdat de 17,5 voor mij te groot was. Maar het zadel zat direct zo anders kwa zitting, doordat je op een andere plek komt te zitten. En voelde die gelijk weer ruim aan. Ruimer nog weer als de artemis 17 inch... Die ook nog te groot was... Dus nou maar vrolijk afwachten op de 16,5 :D

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 12:04

LiSSy schreef:
randie schreef:
Ik heb hem ook gehad, een artemis geloof ik. En ik vond het een hel, heb er nooit normaal op kunnen zitten. Maar goed hoorde ook later dat die zadels zijn voor mensen met lange benen en ik ben dus klein...

ik kan idd ook niet op kentaur zitten en ben ook klein.

zijn wel mooie zadels voor dat geld, zeer goede prijs kwaliteit verhouding

Ik ben zelf ook redelijk klein, 1.64 , maar vind het zadel echt heerlijk zitten!

Heb de Elektra, vind het een erg mooi zadel met stevige wrongen.
(Moet wel zeggen dat ik de eerste maand onzettend veel spierpijn heb gehad van dit zadel).

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 12:18

Ik wil misschien ook wel een Kentaur, hoor veel positieve geluiden. :)
Ik ben ook klein, maar met vrij lange benen en zit in normaal in 17,5" prima. Ik wil niet te veel wrong trouwens, wel een lekker, zachte en midden diepe zit. Welk zadel zou dan voor mij geschikt zijn? Paard heeft geen moeilijke rug, wel flink schoft, maar dat moet lukken als ik hier de reacties wat pijl. :)
Ik heb dezelfde interesse als TS eigenlijk ook, vandaar dat ik hier ook even reageer.

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 16:35

Lante schreef:
Ik ben ook klein, maar met vrij lange benen en zit in normaal in 17,5" prima. Ik wil niet te veel wrong trouwens, wel een lekker, zachte en midden diepe zit. Welk zadel zou dan voor mij geschikt zijn? Paard heeft geen moeilijke rug, wel flink schoft, maar dat moet lukken als ik hier de reacties wat pijl. :)
Ik heb dezelfde interesse als TS eigenlijk ook, vandaar dat ik hier ook even reageer.

als je paard flink schoft heeft kun je geen penelopa hebben. Die heb ik te leen gehad en lag mijn paard heel dicht om de schoft en die heeft geen eens een heel hoge schoft. De artemis lag vrij hoog op mijn paard dus die zou voor hoge schoft goed geschikt kunnen zijn. Elektra zit tussen die 2 in. Kwa zit zijn zowel de artemis als de elektra redelijk zacht, heeft wel gigantische wrongen en vrij diepe zit. Een beetje een V vormige zit. De artemis heeft een wat scherpere V vormige zit en stuk minder wrong. Kwa zitting is de artemis dus wat dieper/vaster zittend als de elektra. De penelopa had kwa zittibg meet een U zit, scherp oplopend voor en scherp oplopende lepel maar zitting daardoor een heel end recht zegmaar. Als ik het wel heb heeft de medea dat ook een beetje, maar dat is een gok gebaseerd op vergelijking van foto met de penelopa.

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 16:39

ik heb een medea 2 gehad , super fijn zadel en zou er zo weer 1 kopen...

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 08:57

Ik had ook de medea 2, prijs-kwaliteit verhouding is harstikke goed. Maar het moet je wel passen, ik zat nog in de groei en op een gegeven moment was ik er echt afgegroeid. Mijn knieën gingen over de kniewrongen ed. Nu heb ik een Hulsebos en daar kan de Kentaur niet tegenop qua zit.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 10:24

woeliej schreef:
Lante schreef:

als je paard flink schoft heeft kun je geen penelopa hebben. Die heb ik te leen gehad en lag mijn paard heel dicht om de schoft en die heeft geen eens een heel hoge schoft. De artemis lag vrij hoog op mijn paard dus die zou voor hoge schoft goed geschikt kunnen zijn. Elektra zit tussen die 2 in. Kwa zit zijn zowel de artemis als de elektra redelijk zacht, heeft wel gigantische wrongen en vrij diepe zit. Een beetje een V vormige zit. De artemis heeft een wat scherpere V vormige zit en stuk minder wrong. Kwa zitting is de artemis dus wat dieper/vaster zittend als de elektra. De penelopa had kwa zittibg meet een U zit, scherp oplopend voor en scherp oplopende lepel maar zitting daardoor een heel end recht zegmaar. Als ik het wel heb heeft de medea dat ook een beetje, maar dat is een gok gebaseerd op vergelijking van foto met de penelopa.

Dank je wel; hier kan ik wat mee. :)

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 10:29

uitleggen is niet mijn meest sterkste punt dus hoop dat je alles gesnapt heb.. :o

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 10:37

Absoluut, prima uitgelegd. ;)

pajidin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 10:47

LiSSy schreef:
randie schreef:
Ik heb hem ook gehad, een artemis geloof ik. En ik vond het een hel, heb er nooit normaal op kunnen zitten. Maar goed hoorde ook later dat die zadels zijn voor mensen met lange benen en ik ben dus klein...

ik kan idd ook niet op kentaur zitten en ben ook klein.

zijn wel mooie zadels voor dat geld, zeer goede prijs kwaliteit verhouding

Ik heb 2 kentaur artimissen, ik heb drie paarden en eentje heeft fit 2 en de anderen fit 3.
Ik vind het een heerlijk zadel, kan er goed in zitten maar heb dan ook lange benen ;)
Mijne ene zadel heeft zo'n kalslederen anti-slip laag, dat is helemaal heerlijk!!! Zit zo lekker stevig, ideaal bij jongere paarden!
Verder blijven ze ook mooi, maar ik doe wel de beugels onder het zweetblad door.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 19:02

Ook ik heb goede ervaringen met Kentaur.
Mijn vorige Sydney heb ik zadelmak gemaakt met de Kentaur Elektra kamermaat 2 maar daar groeide hij binnen 3 maanden uit.
Toen heb ik een nieuwe Kentaur Elektra gekocht (nieuwste type Elektra) maar dan Kamermaat 3. HEEEEEEEEEEEEEERRRRRLIJK zadel :j

Veel plezier met jouw Kentaur ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 23:14

ik heb een elektra, nieuwste model, en zit heerlijk op mijn grote. op mijn kleintje kan ik er niet fijn mee rijden. daar is nu een wow voor onderweg :)

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 10:34

Ik heb een paar jaar geleden 2 kentaurs gehad. Allebei verkocht omdat ze niet op mijn merrie pasten. Heb ik nu nog steeds spijt van. Heerlijke zadels. Ik zit er dan ook weer aan te denken een kentaur te kopen. Kosten ze nu nog 800 euro of zijn ze inmiddels omhoog gegaan in prijs?

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 10:50

felicity schreef:
Ik heb een paar jaar geleden 2 kentaurs gehad. Allebei verkocht omdat ze niet op mijn merrie pasten. Heb ik nu nog steeds spijt van. Heerlijke zadels. Ik zit er dan ook weer aan te denken een kentaur te kopen. Kosten ze nu nog 800 euro of zijn ze inmiddels omhoog gegaan in prijs?

kosten nu ergens tussen de 900 en 1000 euro

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 16:46

Die van mij heeft 975 compleet gekost!

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 16:48

Ze zijn dus wel wat omhoog gegaan. Ik had die van mij voor 800 euro inc beugels en riemen. Maar dat is dan ook al weer 4 jaar geleden.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 16:50

heb zelf eens met een penelopa gereden om te kijken hoe hij op mijn paard lag. erg fijn zadel! paste alleen niet goed op mijn paard, maar zat als een bankstel.

wessjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 16:57

Ik heb nu alweer 4 jaar mijn kentaur mendea II en ben er echt super blij mee. Helaas begint mijn paard en nu langzamer hand uit te groeien (fit 2, voor een smalle maar hoge tuiger).
Ik ben nu ook op zoek naar een 2de hands maar dan in fit 3.
Nooit meer wat anders

kitag1rl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 13:11

Robijntjah schreef:
Vandaag is mijn 4e kentaur gearriveerd, de medea 2 in het bruin :+:

De artemis zit je idd meer in naar voren, viel me vandaag dus weer eens op (artemis heb ik ingeruild).
Ik zweer bij Kentaur!

Heb jij misschien een foto van je kentaur in het bruin?
Ik wil namelijk ook een bruine gaan kopen maar er zijn zoveel kleuren bruin....
welke kleur heb jij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 13:48

Ik heb de kleur Negro, zal eens even kijken of ik nog een foto kan vinden van de kleur!