Fabrieksfout Zadel, of niet ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 10:23

Okee , nou als je hem bij Nicky hebt gekocht dan weet ik heel zeker dat zij het heel netjes op zal lossen :j

Het verhaal wordt er wel alleen maar raarder op , ik ben ook wel benieuwd wat er nu precies aan de hand is met het zadel want ook ik heb er totaal geen beeld bij , het is echt een vreemde zaak.

Kan me voorstellen dat je heel erg nieuwsgierig bent wat er nu precies scheelt Nicky , en jammer dat het zo moet gaan inderdaad.

Maargoed , als je het zadel ziet dan weet je al meer :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 10:24

Lia_ schreef:
pmarena schreef:
Blijft een raar verhaal : een XL is te smal , maar een (veel smallere) M is wel breed genoeg :P

Ergens klopt er iets niet , maargoed , wel fijn als het nu opgelost is , daar gaat het maar om :)

dat was precies wat er aan de hand was, de maatvoering klopte blijkbaar niet en de XL was geen echt XL, zo lees ik het althans...

Zo lees ik het ook , maar een witte is inderdaad de grootste , en zwart Medium...dus tenzij de kopijzers verbogen zijn.....?

Het is een interessant mysterie in ieder geval :P

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 10:25

Maar is het zadel bij aankoop dan niet gewoon gepast op de pony?

nickyu

Re: Fabrieksfout Zadel, of niet ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 10:29

ja , zadel is gepast pony stond erg dik en witte vork
kon net .. daar ze meer zou gaan rijden en pony op dieet stond
hebben we m toch zo afgeleverd

Barvrouwke schreef:
Bij de meeste zadels zit toch een jaar lang garantie op de boom? Teruggaan met die rommel..

wintec heeft levenslange garantie op de boom

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 10:30

dan heb ik nog een vraag voor de mevrouw in kwestie?
waarom moet er dan een speciale pad onder? als een zadel goed past is het nergens voor nodig. tenslotte is het een boomloze pad die abosluuut niet onder een normaal zadel gebruikt mag worden.Dit meerdere malen gehoord en ben het er nog steeds niet mee eens

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 10:37

- a - is het geen boomloze pad :Y)

maar een pad van HKM , met een zeer goed druk verdelend vermogen
die heel toevallig onder de nieuwe vps zadels van barefoot ook kan
ZONDER extra inlages is die voor ALLE ANDERE typen zonder kussens of panelen
niet geschikt ..

:? dus waarom zou deze niet onder een gewoon zadel gebruikt mogen worden ?

- b - de wite vork was voor het mooie 1 a 2 mm te smal
door deze pad verhoog je het geheel met 1 a 2 mm waardoor er
dus geen puntdruk ontstaat , waardoor ze paard kon gaan rijden en hij dus kon gaan afvallen ..
(longeren en dieet leek niet afdoende)

zadel lag recht , met passen ook tijdens rijden bleef deze zoals het hoort
netjes liggen en de afdruk was perfect

ts wilde persee ! een wintec isabella werth met cair en had gezegd
serieus aan het werk te gaan met pony zodat die iets zou afvallen
tevens heb ik haar er op gewezen goed het geheel in de gaten te houden
dat als pony af zou vallen het zadel evt aangepast moest gaan worden
wij hadden er genoeg vertrouwen in om het geheel dus toch zo af te leveren
Laatst bijgewerkt door nickyu op 30-12-09 10:42, in het totaal 1 keer bewerkt

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 10:41

en toen ik een hoofdstel kwam halen stond je te vertellen dat je dat niet meer deed omdat je er gezeur mee kreeg dus heb je het wel gedaan.... en toen die ene keer dat ik opbelde voor een boomlooszadel dat niet paste op een belgisch trekpaard wat je had aangemeten dat tot op zn kont. lag.......

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 10:50

ja idd wij waren er mee gestopt ja ..heel goed onthouden ;)

oa naar aanleiding van een klant die persee dat ene BRIDGENDE zadel wilde
zij was de druppel na een koude natte dag van uren in de regen iemand overtuigen dat
dat zadel echt echt niet paste en ook echt niet passend gemaakt kon worden
en wij die dus weigerde te verkopen aan die mevrouw en die mevrouw dus erg boos werd
ging echter niet om een boomloos maar een boomzadel en zadel was dus ook niet te lang

en als je teveel dat type klanten krijgt , in de schaarse tijd die er overbleef
na een 50urige werkweek dan heb je er op een bepaald punt even genoeg van
mijn man had het even helemaal gehad met mensen die boos werden omdat hij weigerde
niet passende zadels te verkopen

mensen mochten wel hier een zadel halen en zelf passen

mijn man wil er nu toch graag in door , mede omdat we merken dat het toch vaak fout gaat
als mensen zelf gaan passen, en is nu al tijdje bezig met de opleiding zadel/tuig maker
om in de toekomst nog beter te kunnen helpen en terplekke dingen te kunnen aanpassen
indien nodig en mogelijk , nu besteden we grote reparaties en aanpassingen uit
aan een gerenomeerd samenwerkend zadelmaker , zeker bij evt aanpassingen is het erg belangrijk
reeds veel ervaring te hebben in het belang van het paard en doen wij dus voorlopig niet

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 10:53

Sorry hoor.. is dit nu ineens een laten we nicky even afkraken topic aan het worden..

Ik weet uit eigen ervaring dat zij veel verstand van zaken heeft, en alle problemen altijd super netjes oplost.
Er kan altijd een productiefout voorkomen, maar daar kan zij niks aan doen. Ik vind het nogal wat om dan direct nicky de schuld te geven.
Je kunt niet verwachten dat ze dat gelijk op kan lossen, zeker niet met de feestdagen ertussen.

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 11:03

FitzChivalry schreef:
Sorry hoor.. is dit nu ineens een laten we nicky even afkraken topic aan het worden..

Ik weet uit eigen ervaring dat zij veel verstand van zaken heeft, en alle problemen altijd super netjes oplost.
Er kan altijd een productiefout voorkomen, maar daar kan zij niks aan doen. Ik vind het nogal wat om dan direct nicky de schuld te geven.
Je kunt niet verwachten dat ze dat gelijk op kan lossen, zeker niet met de feestdagen ertussen.

Heel erg offtopic, hier ben ik het helemaal mee eens:

Dat gevoel krijg ik nou ook!
En als er iemand is die ervaring en verstand heeft van wat ze verkoopt is het Nicky wel.
Zelf heb ik een hele goede service gekregen bij haar en ben ook zeer tevreden met mijn zadel. (Cheyenne dry-tec). Ze heeft zelfs gekeken hoe mijn rijstijl is en welk bitlooshoofdstel evt voor mij
en mijn fjord in aanmerking zou komen..

Als TS nu gewoon op een normale manier contact zou hebben gezocht, zou nicky je helemaal
weer helpen alles op orde te krijgen.
Als je opeens met een stel mensen op haar vrije avond aan de deur staat ( wat mij persoonlijk heel
bedreigend zou overkomen) en zij jullie ook nog eens netjes uitnodigd om het probleem te bespreken,...

Wat is dan NU het probleem?? Ze gaat je toch verder op weg helpen?

Macho_C

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 11:25

Ts hier.

ik wil nicky helemaaaaal niet afkraken , dit topic had ik gestart om te kijken of iemand dit ook heeft mee gemaakt.

ik ga straks naar michelle ( waar macho nu in training staat) heen . en zal een foto maken hoe die Boom er langs allebei de kanten uitkomt , dan zie je hoe het in elkaar zit !

alleen ik kan niet begrijpen hoe dat opeens kan dat een boom er langs ALLEBEI de kanten uitkomt ..
dus denk niet dat dit een fout van mijzelf is maar een fout van de fabriekant ?

&& ik zou indderdaad snel willen dat het opgelost is , ik snap wel dat het allemaal dicht is ect. maar fijn zou het zijn !
Laatst bijgewerkt door Macho_C op 30-12-09 11:28, in het totaal 1 keer bewerkt

zoetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 11:35

Het lijkt mij totaal niet gepast dit alles in een topic uit te vechten.
De TS heeft een klacht en dit dient zij rechtstreeks met de verkopende partij op te lossen.
Mocht het zo zijn dat de verkopende partij dit niet naar behoren afhandeld dan pas mag je wat mij betreft in het openbaar gaan klagen. Tot die tijd dienen jullie het met zn tweetjes "uit te vechten". En andere hun mening is op dit moment helemaal niet ter zake doende.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 11:43

ukoldaatje schreef:
[..

Als je opeens met een stel mensen op haar vrije avond aan de deur staat ( wat mij persoonlijk heel
bedreigend zou overkomen)

nou bedreigend niet , we waren wel hoogverbaasd dan 2 mensen die er "eigenlijk"niks mee
te maken hebben geld komen eisen voor iets waar ik het fijne nog helemaal niet van wist
en heb naar aanleiding daarvan wel ts even opgebeld ja ;)
en dat net voordat je wilt gaan eten is gewoon niet zo leuk , zeker niet als we een paar daagjes
vrij proberen te hebben .. maar ach .. het kan maar hoog zitten

je mag foto's maken ts maar hoeft niet (zie het zadel morgen toch?)
begrijp / begreep naar aanleiding van het telefoon gesprek dat vork uit de "zakjes" komt
dus dan is er iets met de schroeven of zakjes of wat ever
geen idee , ben wel heel erg benieuwd 8-)

dat zullen we morgen wel zien

heb het zelf met een wintec nog nooit gehad en er ook nog nooit van gehoord
maar zoals eerder gezegd , eens moet de 1e keer zijn

morgen nieuwe dag , en zoals gezegd probleem gaat gewoon netjes opgelost worden

voor nu gaan we nog even met onze koter genieten van een regenachtige binnen spelltjes dag :D (:)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 11:52

Ik heb wel 2 keer iets dergelijks gezien , ene keer was het paard met zadel en al gaan rollen , dan komen er natuurlijk hele rare krachten op te staan.

Andere keer was de boel wat ontwricht doordat er te langdurig met een te smal kopijzer op een te breed paard werd gereden. Op een gegeven moment gaf het zadel dat toch op omdat er te langdurig van die krachten opkomen die willen dat et zadel breder wordt....en scheurde de boel ook uit.

Maargoed , dit verhaal is zo raar dat je sowieso niet kunt begrijpen wat er nu eigenlijk loos is , dus ik hoop dat het zadel morgen bij je is. Mooiste zou zijn als je ook het zadel van de vriendin erbij krijgt om te vergelijken , want een wit kopijzer dat smaller is dan een zwart kopijzer.....blijft een apart verhaal.

Succes met het oplossen van het mysterie :j

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 02:06

pmarena schreef:
Maargoed , dit verhaal is zo raar dat je sowieso niet kunt begrijpen wat er nu eigenlijk loos is , dus ik hoop dat het zadel morgen bij je is. Mooiste zou zijn als je ook het zadel van de vriendin erbij krijgt om te vergelijken , want een wit kopijzer dat smaller is dan een zwart kopijzer.....blijft een apart verhaal.

Ik zou bíjna denken dat deze vriendin haar zadel bij een zadelmaker aan mijn kant van het land vandaan heeft. Aangezien daar een Wintec Isabelle Werth ligt/lag met een zwarte vork die BREDER is dan de witte. Reden: Deze man heeft vaak zwarte vorken over, en als ie dan een vork op maat moet maken neemt ie gewoon een zwarte. Hij heeft geprobeerd dat zadel voor mij passend te krijgen, die bewuste vork is dus een volle maat breder dan een standaard witte wintec vork. Het kán dus wel....

Deze zadelmaker zou het zadel echter nooit verkopen als zijnde met zwarte dus medium boom :n Dus dat lijkt me toch niet mogelijk, maarja wie weet is er dus nóg zo'n zadel in Nederland.

Wat natuurlijk niet verklaard wat er nou met het zadel van TS aan de hand is. Klinkt als uit de pockets gescheurd, hetgeen inderdaaad wijst op extreme kracht erop zoals in de voorbeelden van pmarena.

Indien beide bomen kloppen, en daar ben ik bij het nieuwe zadel helemaal niet bang voor, zadel vriendin kan ik niks over zeggen, dan klopt er IETS niet, want het kan beslist niet dat een zelfde zadel met een zwarte boom als gegoten ligt op een paard waar een witte boom krap aan op paste en zeker niet wanneer dat dier niet eens (veel) afgevallen is :n

Goddank heb je het bij Nicky gekocht, heb je het geluk mee dat je een kundige en zéér coulante ruitersportzaak mee hebt getroffen. Het is mij daarom ook niet duidelijk waarom er éérst overal en nergens geinfomeerd is en er vervolgens andere mensen bij Nicky geld komen vragen voor een zadel waar blijkbaar een defect aan is wat zij nog niet eens gezien heeft... wonderlijke aanpak en ik denk niet dat deze bij voorbaat al 'agressieve' aanpak nou de manier is om het snelste en fijnste tot de beste oplossing te komen :n

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 09:06

nogmaals mijn boom klopt met een nieuwe boom in de winkel en haar witte met een nieuwe witte in de winkel dus daar ligt het niet aan. ik kraak nicky helemaal niet af maar nicky verteld haar verhaal en daar staan dingen in die zowel ik als de ts niet wisten vandaar de vragen helemaal niet kwaad of wat dan ook!
mijn zadel is net een maand of 5 oud.En in Frankrijk gekocht. nooit wat mee gebeurd dus daar zal het niet aan liggen.
wij hebben helemaal geen geld teruggeeist maar willen het opgelost hebben en zo snel mogelijk wat vrij logisch is lijkt mij.

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 09:15

Afbeelding
hiervoor hadden we hem er dus ingestoken bij kerckhaert. ik ging rijden met als resultaat weer dit!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 09:45

en wat heb ik nu allemaal dan verteld wat ts niet wist?
heb bij verkoop gezegd
zorg dat je pony niet dikker word
je hebt garantie op het zadel , de boom levenslang

waarom ... waarom ... is toen er bleek iets niet goed te zijn
naar een andere ruiterzaak gegaan ?
erger nog ruiterzaken op 140 km afstand ..
ipv naar ons ?

als je bij jantje een koelkast koopt en er is iets mis mee
dan ga je toch naar jantje en niet naar bertus 140km verderop ?
daarbij als bertus reparaties of wat ever uitvoert aan de koelkast zegt jantje :wave:

echt geen logische/slimme reactie hoor dames 8-)

maar wat heeft wie er mee aan etc gedaan ?
en waarom hebben jullie toen niet direct de zwarte er in laten
zetten daar die volgens jullie ogen nu een zwarte vork
zou moeten hebben ? waarom ga je dan toch met een witte vork rijden
terwijl je weet dat die te wijd is ?

is er direct gekeken naar het verstevigde deel aan de kussen kant of die nog heel is ?
is er direct gekeken naar de boom of die nog heel is ?
is er direct gekeken naar de schroeven onder of die nog goed zijn
idem voor draaidraad

of is er niet verder gekeken naar dat de neus lang is

hoop voor jullie dat de 3 andere zadelverkopers en niet mee hebben lopen kloten
want dan zegt wintec ook :wave:

verassing maar dit zadel komt ook uit/via frankrijk .. daar zit namelijk DE wintec verdeler
voor belgie nederland en frankrijk
duitse verdeler mag niet aan nl verkopen

dit zadel is net als jouw zadel 5.5mnd oud

ben erg benieuwd wat er mee gebeurd is
daar een vork niet zomaar uit de pokkets kan springen
en een zadel raakt niet zomaar ontwricht
en zeker niet na 3 maanden in de kast liggen
(en ik weet 100% zeker . daar dame naast mij op stal staat en ik toen der tijd
zelf nog gereden heb met dit zadel en de pony, dat voor die tijd er niets mee aan de hand was)
die springt niet spontaan uit model,dan is er iets gebeurd

als de andere 3 gezien hebben dat het zadel door kracht van buiten af ontwricht is
dat er dus iets mee gebeurd is dan zeggen ze :wave:
daar zij het zadel niet hebben verkocht :)* ik zou ook zeggen joh je hebt m bij die gekocht
suces , ga daar maar heen, de verkopende partij kan het zadel evt bij fabrieksfout retour wintec zenden

begrijp dat er haast is
want jij wil die pony rijden - jouw zadel past - maar die wil je niet op een andere pony dan
die 2 van je zelf hebben ?? de reden is me duister zeker daar het geen wol gevuld zadel betreft
maar een cair ..

:D maar we zijn de slechtste niet hoor
als jullie zeggen "zwarte vork past, hebben we hier wel een leen zadeltje
met vaste (dus medium dus zwart)vork wintec 2000
die TS !!! gratis mag lenen zolang haar eigen zadel nog niet in orde is
maar als die word gesloopt ... slopen = kopen
dus aan ts wat ze er mee doet

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 09:59

ja overal is naar gekeken. en maakt het uit dat we naar andere zaken zijn gegaan? dat noemen ze second opinium. Dat is jou probleem niet. Ze stonden bij kerckhaert zo verbaast daat ze de zadelmaker van zn route af hebben gehaald om ernaar te laten kijken. en ja ik wil mijn zadel niet op andere pony's hebben. maakt dat wat uit? mijn zadel ik heb ervoor betaald en als ik dan 2 haflingers heb die hoog in de sport lopen ga ik niet dat zadel van hun op een andere leggen.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 10:04

Dat is me toch ook wat, een bokttopic openen, vreselijk gaan mopperen maar de winkelier niet eens de kans geven om het op te lossen. En zeggen dat een second opinion Nicky haar probleem niet is is niet echt correct. Als jij namelijk ervoor kiest om het probleem door een ander te laten verhelpen is zij niet meer verplicht om naar het zadel te komen kijken. Ik zou eens stoppen met dit topic TOTDAT je zeker weet dat er geen oplossing komt.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 10:07

Jemig wat een vaag topic met een ontzettend onlogische manier van handelen door TS.
En Chelletju werkt ok al zo lekker mee :n

Uiteraard maakt het uit dat je naar andere zaken bent gegaan en ik snap echtniet waarom je de verkoper gepasseert bent en naar anderen bent gegaan. Hierdoor sta je zeker niet sterk als je juridisch iets zou willen :z

Als je meteen naar Nicky was gegaan had ze dit vlot voor je kunnen oplossen, want daar doet zij echt niet moeiljk over.
Het siert haar dat ze ondanks de rare aanpak van TS alsnog haar best voor haar gaat doen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 10:13

Als de voorvork zo uit zijn pockets springt , is de hele boom (dus echt de BOOM , dat harde deel dat onder de hele zitting van het zadel zit) dan niet gebroken , waardoor die als het ware knikt zodra je gaat rijden , en de voorkant een beetje omhoog komt waardoor de voorvork uit de pockets springt ?

Dan kun je de voorvork (met kopijzer) wel weer terugwurmen in de pockets maar springt hij er toch steeds weer uit zodra je gaat rijden.

Is er wat gebeurd met het zadel , paard gevallen , zadel gevallen , paard gaan rollen met zadel , of zadel uitgeleend aan iemand anders waardoor de TS niet weet dat er een ongelukje gebeurd is omdat de "lener" dat niet gezegd heeft ?

Maargoed , ik neem aan dat die andere zaken het ook wel zullen zien als de boom gebroken is , mag ik hopen ;)

Het verhaal met de kopijzers KAN niet.

Een normale zwarte is een stuk smaller dan een normale witte.

Is jullie zwarte breder , dan is hij uitgebogen , komt regelmatig voor hoor. Maar dat komt dan weer niet overeen met het verhaal dat de kopijzers zijn vergeleken met de originele , heb je (jullie ?) ze echt naast een nieuw setje , vers in de ruitersportzaak , gehouden om te vergelijken ?

En TS , waarom ben je bang dat het jouw schuld is ? :)

Is er dan toch iets met het zadel gebeurd of heb je je niet gehouden aan wat Nicky gezegd heeft ? :)

Misschien toch te lang doorgereden met het zadel , op een te breed paard , waar je al voor gewaarschuwd was ?
Want het is natuurlijk niet raar als het zadel die te grote krachten op een gegeven moment niet meer aankan en dan een uitweg gaat zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 10:16

TS, ik vind dit echt niet kunnen :n
Je hebt een probleem met je zadel, gaat er direct mee naar een ander (wat dus geen second opion is want second staat voor tweede ;) ) en gaat dan direct op Bokt zitten mauwen zonder de verkoper ook maar de kans heeft gekregen om wat dan ook te doen.
Ik vind dat een erg rare gang van zaken en zou de verkoper heel erg goed begrijpen als ze het nu mooi zelf liet uitzoeken.

Macho_C

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-09 11:58

ik heb dat zadel nu ongeveer een klein half jaar, er is nog NIKS mee gebeurd, ik heb er 2 maanden mee gereden en toen wegens tijdgebrek in de kast gehangen , hij is nog nooit gevallen , ( ben er ERG zuinig op ) ik vertrouw Chelltju erop dat er niks mee is gebeurd, want zij vroeg of dit toevallig een nieuwe uitvoering was ofzo , ik heb hem net een uurtje geleden bij Nicky afgeleverd en een leenzadel meegekregen ze gaat hem uit elkaar halen en bekijken wat we er aan kunnen doen ,

;)

hij liep er ook echt NIET lekker mee , hij ging bokken steigeren wou niet wijken als hij het te zwaar vond aan galopere , we leggen er een ander zadel op hupla paard wijkt als een maloot bokt niet steigerd niet gaat lekker ruim lopen oortjes erop ect.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 12:29

Nou , hopen maar dat het snel opgelost is dan :)

Kijk je wel uit met het leenzadel ?
Want in principe is een standaard maat Wintec echt heel erg smal hoor , dan moet het wel een hele iele Haflinger zijn wil het daar goed op passen.

Niet dat jullie daar nu weer problemen over gaan krijgen omdat het leenzadel niet goed past ;)