Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

LecyTinker schreef:nu gaat iedereen boos zijn op me, maar ik vind het allemaal onzin. Tegenwoordig hebben we zo verschrikkelijk veel verschillende beenbescherming, maar vroeger reed iedereen met bandages. Want er was niets anders en er was waarschijnlijk nog niet bekend hoe slecht het is, Vroeger rookte ook iedereen op zijn 12e, En vond me roken gezond
Bandages kunnen net zo goed werken als welk andere beenbescherming dan ook. Be kende ruiters rijden er ook nog wel s mee, dus zo slecht kan het niet zijn. Bekende ruiters rijden ook in een rollkur en dat is ook niet goed. Vaak komen top paarden ook niet op wei, Je gaat mij niet vertellen dat dat goed is toch? ,sorry maar top ruiters doen écht niet alleen dingen die goed zijn voor hun paard
En uiteraard wordt het warm, maar dat is zo een beetje bij alle afsluitende producten. Ook dat is niet helemaal waar leren bescherming voert de warmte veel beter af net als een hoop cross bescherming, Deze zijn gemaakt om te ventileren
Onder de singel wordt het ook warm en onder het zadel ook, dat maakt het nog steeds niet gelijk slecht. onder de singel en het zadel zitten geen peezen
Ik rijd met 3 in 1 beschermers en de look van mijn paard kan me gestolen worden. Alle western ruiters rijden met 3 in 1 beenbeschermers en nou kan ik dus gewoon niet geloven dat het slecht is voor je paard.
Ik denk dat die bont gevoerde beschermers nog warmer worden dan gewone bandages en die zie je toch ook in de duurdere merk klasses.
Mijn mening is dat als je de producten op een juiste manier gebruikt ze gewoon hun juiste functie heeft en dus niet direct schadelijk is.Dus elastieken om het paard meer knie actie te geven is goed? als je ze gebruikt en dus op de goede wijzen is het dus altijd goed?
En ik denk dat als mijn DA zegt dat stalbandages helpen met de stalbenen dan neem ik zijn woord aan en ik heb het bewijs gezien. Dus al dat slechte praat over bandages vind ik pure onzin.Als een paard op stal staat beweegt hij minder en zijn bandage's dus ook minder schadelijk hij beweegt niet en zijn benen worden dus ook niet zo warm (van zich zelf) en door bandage's om te doen tijdens het rijden worden de benen bloed heet

Anne_XD schreef:Ja, ik wilde er ook een vraag aan toevoegen:
Het klinkt misschien ontzettend dom maar: Hoe doe je bandages om?
En begrijp ik het goed dat bandages slecht zijn voor de pezen? Mijn vriendin gebruikt ze alleen voor (koude) buitenritten. Dan is het toch juist goed?
En van waar tot waar moet je bandages omdoen ? (ik heb 3 meter bandages)

Mjay schreef:omdat mn pony anders strijkt, hij schopt niet maar schaaft dus anders wel zn ene been met het andere stuk als ik zonder rijd daar komt dus bij dat als ie wel tegen die schieffel aan zit hij er dan weer last van kan krijgen.... iets is beter dan niet in dit geval... ik moet gewoon met bescherming rijden....

Mjay schreef:ik ben ook niet boos hoor, ik heb 3 in 1 beschermers die passen wel maar als je ze dus een tijdje gebruikt en vooral als ze erg nat worden gaat het klitteband zo snel achteruit dat ik nou... 3 paar nodig heb per jaar... en ze zijn ongeveer 60 euro per paar... daar komt dan bij dat als ze nat zijn ze amper drogen en je dus of natte dingen om moet de volgende dag die amper plakken of meerdere paren moet gebruiken..... het werd allemaal zon duur grapje.... dus ik heb ze nog wel maar echt gebruiken is vooral in de natte periodes lastig... en ik heb het met meerdere merken geprobeerd..

Yunomi schreef:Het grootste nadeel aan bandages vind ik nog het omdoen.
Heel veel mensen doen dit snel even, maar uiteindelijk komt het heel precies.
Mjay schreef:dat zeg ik dus net, mijn pony kan geen strijklappen aan omdat die niet meer passen door de schieffels ik heb dus geen keuze ondanks dat strijklappen waarschijnlijk beter zijn passen ze gewoon niet...
Nicoletje92 schreef:Even een vraagje tussen door.. Ik vind transsportbeschermers heel erg duur en mag ze niet halen van men ouders omdat ze dat nutteloos vinden ofzo. Zou ik wel bandages in de trailer om kunnen doen,of is dit ook slecht en hoe moeten ze dan zitten.. Al vast heel erg bedankt.