Bandages ??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

annaaube

Re: Bandages ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 17:36

ohja, en medische redenen (:

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 17:52

nu gaat iedereen boos zijn op me, maar ik vind het allemaal onzin. Tegenwoordig hebben we zo verschrikkelijk veel verschillende beenbescherming, maar vroeger reed iedereen met bandages.
Bandages kunnen net zo goed werken als welk andere beenbescherming dan ook. Be kende ruiters rijden er ook nog wel s mee, dus zo slecht kan het niet zijn.
En uiteraard wordt het warm, maar dat is zo een beetje bij alle afsluitende producten.
Onder de singel wordt het ook warm en onder het zadel ook, dat maakt het nog steeds niet gelijk slecht.
Ik rijd met 3 in 1 beschermers en de look van mijn paard kan me gestolen worden. Alle western ruiters rijden met 3 in 1 beenbeschermers en nou kan ik dus gewoon niet geloven dat het slecht is voor je paard.
Ik denk dat die bont gevoerde beschermers nog warmer worden dan gewone bandages en die zie je toch ook in de duurdere merk klasses.
Mijn mening is dat als je de producten op een juiste manier gebruikt ze gewoon hun juiste functie heeft en dus niet direct schadelijk is.

En ik denk dat als mijn DA zegt dat stalbandages helpen met de stalbenen dan neem ik zijn woord aan en ik heb het bewijs gezien. Dus al dat slechte praat over bandages vind ik pure onzin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 20:22

LecyTinker schreef:
nu gaat iedereen boos zijn op me, maar ik vind het allemaal onzin. Tegenwoordig hebben we zo verschrikkelijk veel verschillende beenbescherming, maar vroeger reed iedereen met bandages. Want er was niets anders en er was waarschijnlijk nog niet bekend hoe slecht het is, Vroeger rookte ook iedereen op zijn 12e, En vond me roken gezond
Bandages kunnen net zo goed werken als welk andere beenbescherming dan ook. Be kende ruiters rijden er ook nog wel s mee, dus zo slecht kan het niet zijn. Bekende ruiters rijden ook in een rollkur en dat is ook niet goed. Vaak komen top paarden ook niet op wei, Je gaat mij niet vertellen dat dat goed is toch? ,sorry maar top ruiters doen écht niet alleen dingen die goed zijn voor hun paard
En uiteraard wordt het warm, maar dat is zo een beetje bij alle afsluitende producten. Ook dat is niet helemaal waar leren bescherming voert de warmte veel beter af net als een hoop cross bescherming, Deze zijn gemaakt om te ventileren
Onder de singel wordt het ook warm en onder het zadel ook, dat maakt het nog steeds niet gelijk slecht. onder de singel en het zadel zitten geen peezen
Ik rijd met 3 in 1 beschermers en de look van mijn paard kan me gestolen worden. Alle western ruiters rijden met 3 in 1 beenbeschermers en nou kan ik dus gewoon niet geloven dat het slecht is voor je paard.
Ik denk dat die bont gevoerde beschermers nog warmer worden dan gewone bandages en die zie je toch ook in de duurdere merk klasses.
Mijn mening is dat als je de producten op een juiste manier gebruikt ze gewoon hun juiste functie heeft en dus niet direct schadelijk is.Dus elastieken om het paard meer knie actie te geven is goed? als je ze gebruikt en dus op de goede wijzen is het dus altijd goed?

En ik denk dat als mijn DA zegt dat stalbandages helpen met de stalbenen dan neem ik zijn woord aan en ik heb het bewijs gezien. Dus al dat slechte praat over bandages vind ik pure onzin.Als een paard op stal staat beweegt hij minder en zijn bandage's dus ook minder schadelijk hij beweegt niet en zijn benen worden dus ook niet zo warm (van zich zelf) en door bandage's om te doen tijdens het rijden worden de benen bloed heet

het schuin gedrukte heb ik gescherven en het vet gedrukte is de tekst waar ik op reageer

Anne_XD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 21:41

Ja, ik wilde er ook een vraag aan toevoegen:

Het klinkt misschien ontzettend dom maar: Hoe doe je bandages om?

En begrijp ik het goed dat bandages slecht zijn voor de pezen? Mijn vriendin gebruikt ze alleen voor (koude) buitenritten. Dan is het toch juist goed?

En van waar tot waar moet je bandages omdoen ? (ik heb 3 meter bandages)

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 23:04

je hoeft een paard zijn benen echt niet warm te houden op een buitenrit, is wel erge onzin..

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 23:20

Anne_XD schreef:
Ja, ik wilde er ook een vraag aan toevoegen:

Het klinkt misschien ontzettend dom maar: Hoe doe je bandages om?

En begrijp ik het goed dat bandages slecht zijn voor de pezen? Mijn vriendin gebruikt ze alleen voor (koude) buitenritten. Dan is het toch juist goed?

En van waar tot waar moet je bandages omdoen ? (ik heb 3 meter bandages)

Dat ligt aan waarvoor je bandages wil gebruiken.
Voor op stal doe ik ze als een visgraat rond. Dus dan krijg je allemaal V tekens.
Van beneden naar boven om op deze manier te zorgen dat ik geen vocht beneden insluit.

Wanneer je bandages gebruikt om te rijden dan kan je onderleggers kopen die ervoor zorgen dat de bloedsdoorstroming niet belemmerd wordt en de temperatuur niet tehoog oploopt en het niet schuurt op de benen.

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 11:45

omdat mn pony anders strijkt, hij schopt niet maar schaaft dus anders wel zn ene been met het andere stuk als ik zonder rijd daar komt dus bij dat als ie wel tegen die schieffel aan zit hij er dan weer last van kan krijgen.... iets is beter dan niet in dit geval... ik moet gewoon met bescherming rijden....

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 11:56

Mjay schreef:
omdat mn pony anders strijkt, hij schopt niet maar schaaft dus anders wel zn ene been met het andere stuk als ik zonder rijd daar komt dus bij dat als ie wel tegen die schieffel aan zit hij er dan weer last van kan krijgen.... iets is beter dan niet in dit geval... ik moet gewoon met bescherming rijden....

zou het niet makkelijker zijn om met strijklappen te rijden dan?

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 11:57

dat zeg ik dus net, mijn pony kan geen strijklappen aan omdat die niet meer passen door de schieffels ik heb dus geen keuze ondanks dat strijklappen waarschijnlijk beter zijn passen ze gewoon niet...

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 12:00

sorry Mjay, ik had het verkeerd gelezen. Maar je hoeft niet gelijk kwaad te worden...
Je kan uiteraard ook 3 in 1 beschermers gebruiken. Deze zijn ook makkelijker om te doen en minder kans dat je ze verkeerd doet en schade aanricht.

Amika123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 12:03

Ik rijd altijd met peesbeschermers en dat heeft nog altijd goed gewerkt. Rijd er al 16 jaar mee.

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 12:06

ik ben ook niet boos hoor, ik heb 3 in 1 beschermers die passen wel maar als je ze dus een tijdje gebruikt en vooral als ze erg nat worden gaat het klitteband zo snel achteruit dat ik nou... 3 paar nodig heb per jaar... en ze zijn ongeveer 60 euro per paar... daar komt dan bij dat als ze nat zijn ze amper drogen en je dus of natte dingen om moet de volgende dag die amper plakken of meerdere paren moet gebruiken..... het werd allemaal zon duur grapje.... dus ik heb ze nog wel maar echt gebruiken is vooral in de natte periodes lastig... en ik heb het met meerdere merken geprobeerd..

Ynskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 20:34

Ik zou zeggen leg de bandages in de kat en pak peesbeschermers.
Peesbeschermers bieden veel meer versteveging en beschermering dan bandages.
Bandages zijn dan ook nog eens lastiger om te doen en houden meer warmte vast dan peesbeschermers wat peesblessures kan veroorzaken.

Dus ik vind het inderdaad maar 'sierdingen'

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 21:42

Mjay schreef:
ik ben ook niet boos hoor, ik heb 3 in 1 beschermers die passen wel maar als je ze dus een tijdje gebruikt en vooral als ze erg nat worden gaat het klitteband zo snel achteruit dat ik nou... 3 paar nodig heb per jaar... en ze zijn ongeveer 60 euro per paar... daar komt dan bij dat als ze nat zijn ze amper drogen en je dus of natte dingen om moet de volgende dag die amper plakken of meerdere paren moet gebruiken..... het werd allemaal zon duur grapje.... dus ik heb ze nog wel maar echt gebruiken is vooral in de natte periodes lastig... en ik heb het met meerdere merken geprobeerd..

Heb je niet een soort van 3 in 1 beschermer met riempjes dan?
Ik heb ook wel dat mijn 3 in 1´s wat last geven met het klitteband, maar als je na elke keer dat je ze gebruikt het goed schoonmaakt dan doe je er echt langer mee dan 4 maanden. Misschien een iets duurdere en betere kwaliteit aanschaffen, die zijn erop gemaakt.
Bandages zijn een optie, maar die zijn ook niet ideaal.
Kan je niet bandage onderleggers kopen en die onder pijpenkousen ( die je normaal aan de voorbenen doet, dat deed ik vroeger ook aan de achterbenen) aandoen zodat deze stevig liggen en niet naar beneden glijden? Buiten dat zijn de pijpenkousen, dus niet peesbeschermers, verdeeld over de hele pijp, dus afglijden kan al niet, maar die onderleggers kunnen misschien wel net dat extra beetje stevigheid geven.
En het beschermt nog beter dan alleen bandages.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 21:45

x
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 23-02-22 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 13:38

Yunomi schreef:
Het grootste nadeel aan bandages vind ik nog het omdoen.
Heel veel mensen doen dit snel even, maar uiteindelijk komt het heel precies.

Je krijgt er wel een handigheid in hoor. Ik doe het ook heel snel, maar dat is gewoon omdat ik het gewend ben. Het is simpel vissengraad. Dus de ene kant naar beneden en de andere kant naar boven. Op deze manier knel je geen vaten af en is de druk een stuk minder. Ze blijven ook veel beter zitten op die manier.
Maar denk dat dat met alles is, hoe vaker je het doet, hoe handiger je erin wordt.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 13:41

x
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 23-02-22 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 00:48

Even een vraagje tussen door.. Ik vind transsportbeschermers heel erg duur en mag ze niet halen van men ouders omdat ze dat nutteloos vinden ofzo. Zou ik wel bandages in de trailer om kunnen doen,of is dit ook slecht en hoe moeten ze dan zitten.. Al vast heel erg bedankt.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 03:53

Mjay schreef:
dat zeg ik dus net, mijn pony kan geen strijklappen aan omdat die niet meer passen door de schieffels ik heb dus geen keuze ondanks dat strijklappen waarschijnlijk beter zijn passen ze gewoon niet...

Nou, strijkringen dan. Wordt niet warm en je hebt er maar 1 van nodig.

Nicoletje92 schreef:
Even een vraagje tussen door.. Ik vind transsportbeschermers heel erg duur en mag ze niet halen van men ouders omdat ze dat nutteloos vinden ofzo. Zou ik wel bandages in de trailer om kunnen doen,of is dit ook slecht en hoe moeten ze dan zitten.. Al vast heel erg bedankt.

Tuurlijk kunnen bandages ook op de trailer, maar van zowel bandages als transportbeschermers vind ik: als je paard echt gewond raakt gaat een stoffen omhulseltje je niet helpen. Het is juist alleen maar onhandig om alle textieltroep eerst uit een wond te moeten pulken. Mijn paard heeft op de trailer alleen springschoenen om, achter, en dat is omdat ik een model ros heb met misvormde ledematen. Hij is wat bodemnauw.

JustLaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 12:13

ik heb zelf een paar beige bandages,
maar ik gebruik ze al jaren niet meer..
Ik had ze gekocht om een paar wedstrijdjes mee te rijden,
mocht je ze nog niet eens aandoen op een wedstrijd..
komt ook nog eens bij dat het meer tijd vergt om ze aan te doen,
dan bij peesbeschermers, en beschermen doen bandages niet echt,..
en de mijne worden érg snel vuil!
Besteed je geld beter aan peesbeschermers ;)

L&B;

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 12:23

miojn paard heeft voor de trailer wel goede bescherming rond en als ik zie welke beschadiging ze hebben dan ben ik blij dat ik ze rond doe. Ze vangen toch net de klappen op die anders op haar benen hadden gezeten. Ik zie het nut er dus wel echt van in en zal altijd de voorkeur geven op wel als niet. Het is nou eenmaal wel zo dat sommige paarden rustiger staan zonder bescherming dan met. Sommige paarden vinden het irriteren.
Als je wat lappen haalt voor onder de bandages die een beetje over de knie vallen aan de zijkant en die wat over de kogel vallen en je bandageerd dan de benen op de juiste wijze, dan heb je hetzelde als een transportbeschermer. Transportbeschermers zijn er alleen maal omdat ze makkelijker en sneller te bevestigen zijn dan transportbeschermers. Let alleen heeeeeel erg goed op dat je de bandages goed ronddoet, want als ze afzakken en ze erop gaat staan in een trailer en daardoor haar beweging belemmerd dan kan het een gevaarlijke situatie zijn doordat de trailer ook beweegt en ze dus haar evenwicht zou kunnen verliezen.

_enjoykeuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 20:43

ik gebruik eerder bandages omdat peesbeschermers mijn paard soms wondjes bezorgt.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 09:41

Weer een topic %) Mensen gebruik de zoekfunctie eens, maandelijks worden hier zeker 2 topics over geopend.

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 13:54

Moderatoropmerking:
Ik plaats hier een slotje omdat er momenteel al een topic loopt over dit onderwerp. [HAR] Bandages.
Het is altijd even aan te raden om de zoekfunctie te gebruiken voordat je zelf een nieuw topic opent. Dat voorkomt dat er meer topics over dezelfde onderwerpen lopen.