Dat had ik namelijk ook bij de 43, maar het zou natuurlijk ook kunnen komen doordat die te klein is en dat de 45 gewoon goed zit.
Boomloos is geen optie meer.
Ik heb al een boomloos zadel op proef gehad (ideaal dat zoiets kan!) en halverwege de rit zat ik meer op de hals dan op de rug.
Niet echt geslaagd dus

Mijn budget houd met een €1500 wel op, maar €1000 zou beter zijn (alles daar boven moet ik namelijk van de bank lenen en dat heeft uiteraard niet mijn voorkeur. Al heb ik nu wel heel veel over voor een goed zadel...)
WoWzadel klinkt dan ook wel goed, maar is mij toch iets te ver gegrepen.
bellenadie schreef:over dit onderwerp zijn er al 100 topics!
Een passend zadel kost gewoon geld! Ieder paard heeft een ander zadel nodig.....
Het is verstandig om meerdere zadelmakers te laten komen! Ze geven je allemaal hun visie en jij hebt de keuze uit meerdere merken en types.
Een goedkoper zadel wat gemakkelijk op maat te maken is is een wintec zadel.......
Boomloos is een keuze die je echt doordacht moet maken.
Het kan wel zijn dat er over het onderwerp "zadels" wel 100 topics zijn, maar daar heb ik niks aan.
Het gaat er mij om dat ik nu even niet weet wat er op mijn haflinger zou kunnen passen en nog belangrijker; dat ik niet meer weet wie ik kan vertrouwen.
Hoewel Harry van den Bosch echt wel een prima zadelmaker is, was het zadel voor mij niet goed.
En omdat ik me er zo op verheugd had (en blind op had vertrouwd dat het deze keer echt goed zou zijn) was het weer een dikke tegenvaller.
En dat maakt een zadelzoektocht zo verd*md moeilijk....
Thanks voor de reactie's tot nu toe, ook via PB!
Ze geven mij toch weer een beetje hoop, steun en (nieuwe) tips