Iemand ervaring met deze zadels: www.zadelmarkt.nl ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Iemand ervaring met deze zadels: www.zadelmarkt.nl ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 21:22

De winteczadels en de nortonzadels kun je adar wel kopen denk ik.... maar de rest zou ik niet aandurven :=

WaventyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 21:34

Heb ooooit lang geleden een zadel gekocht bij de zadelmarkt in Urk. Daar tevens een deken en een hoofdstel mee genomen.
Dit zadel was bedoeld voor een pony om een paar keer in de maand op de rijden.
Heb nog nooit 'n slecht zadel gehad. Stiksel liet na 4 weken al los, bleek dat het vastzat met nietjes!
Daarbij na 1 jaar en goed onderhoud weinig gebruikt, boom compleet verwoest een zadelmaker heeft me dit laten zien.

De deken is 1 week mee gegaan, heb een paard die ontzettend zuinig op zijn spullen is, maar na 1 week zaten er overal scheuren in.
Het hoofdstel heb ik in totaal 3x mee gereden, ben toen van mijn paard gevallen, heb de teugels vastgehouden en het hoofdstel was doormidden.

Voor mij geen borstel meer van daar.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 21:55

x_Marr schreef:
Miracle_ schreef:
Ach, er zijn zoveel slechte verhalen over zadelmarkt, maar je moet het gewoon zelf ervaren. Want meer dan de helft van die reacties in al die topics zijn niet uit ervaring, maar gewoon uit "horen zeggen".
Een vriendin van mij heeft een zadelmarkt zadel, en daar is niks mis meer. :)

Dus eerst het risico lopen dat je de rug van je paard verkloot(om het even grof te zeggen), en dan pas mag je het af raden om een zadelmarkt zadel te kopen?
Ookal is het uit horen zeggen, gaat er dan geen belletje rinkelen dat je dat risico gewoon niet moet nemen?
Zolang je geen goede zadelmaker bent en niet weet wat er binnenin zit en er al veel slechte reactie's op zijn vind ik het erg naief om dan toch maar een zadelmarkt zadel te kopen.

Nou nee, dat bedoel ik niet nee. Maar zo'n verhaal gaat via via (als je niet uit ervaring spreekt) en komt dan weer heel anders aan bij de "ontvanger" dan dat het verhaal begonnen is.
Ik zeg niet dat je eerst je paards rug moet verkloten, ik zeg dat je de juiste bronnen moet geloven, en niet ieders verhaal, "Boehoe, zadelmarkt is slecht, want dat heb ik van die en die gehoord"..

lodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 21:56

JE MOET NIET BEZUINIGEN OP DE RUG VAN JE PAARD!! ;)

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 22:04

lodo schreef:
JE MOET NIET BEZUINIGEN OP DE RUG VAN JE PAARD!! ;)

Absoluut niet, maar er zijn ook goede ervaringen met zadelmarkt, iedere paardenrug is anders, ieder zadel is anders, en iedere paardenrug past wel een zadel op, of die nu wel, of niet van zadelmarkt komt. Ook een keiffer kan je paardenrug om zeep helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 22:05

Nou ja. Als de spijkers nog uit de boom steken vraag ik me serieus af of dat überhaupt goed kán liggen :+

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 22:10

Bizzybijtje schreef:
Nou ja. Als de spijkers nog uit de boom steken vraag ik me serieus af of dat überhaupt goed kán liggen :+

Is dat bij elk zadel van zadelmarkt het geval dan? :7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 22:11

Nee... Maar als ze zulke zadels verkopen vind ik het sowieso al een groot risico om er iets te kopen aangezien ze daar blijkbaar niet op letten. En ik hou mijn pony's graag heel.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 22:13

Bizzybijtje schreef:
Nee... Maar als ze zulke zadels verkopen vind ik het sowieso al een groot risico om er iets te kopen aangezien ze daar blijkbaar niet op letten. En ik hou mijn pony's graag heel.

Klopt, en ik ben het ook niet goed aan het praten. Ach, het is ieders beslissing, de een heeft er goede ervaringen mee, en de ander niet.

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 00:28

Bizzybijtje schreef:

Alsof elke ruitershop al zijn producten nacheckt alvorens die te verkopen. Van zoiets ligt de schuld eerder bij de fabrikant als bij de winkel zelf hoor.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 00:36

Tempus schreef:
Bizzybijtje schreef:

Alsof elke ruitershop al zijn producten nacheckt alvorens die te verkopen. Van zoiets ligt de schuld eerder bij de fabrikant als bij de winkel zelf hoor.

Nouja als het 1x gebeurd tja is het gewoon een foutje. Maar als zoiets regelmatig voorkomt ben je als verkoper die het dan goed weet even goed schuldig.
Nouja ik heb geen eigen ervaringen maar uit verhalen die ik gelezen heb ga ik daar nooit een zadel kopen. Je hoort veel slechte dingen over ze en tja dan liever niet. Over iedereen is wel wat te klagen ook de beste zadelmakers. Maar ja als er zo veel verhalen zijn over een slecht zadel. Tja dan zou ik het risico niet durven nemen.

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 00:47

Monica_1987 schreef:
Tempus schreef:

Nouja als het 1x gebeurd tja is het gewoon een foutje. Maar als zoiets regelmatig voorkomt ben je als verkoper die het dan goed weet even goed schuldig.
Nouja ik heb geen eigen ervaringen maar uit verhalen die ik gelezen heb ga ik daar nooit een zadel kopen. Je hoort veel slechte dingen over ze en tja dan liever niet. Over iedereen is wel wat te klagen ook de beste zadelmakers. Maar ja als er zo veel verhalen zijn over een slecht zadel. Tja dan zou ik het risico niet durven nemen.

Ik denk trouwens dat dat spijker uit de boom verhaal veel van horen zeggen is. En als zoiets meerdere malen de ronde gaat dan kan iets wat zelden of nooit gebeurd is ineens iets zijn wat massaal voorkomt. Gewoon omdat mensen van horen zeggen ineens als eigen verhaal af doen.

Ik ben content van mijn zadel en het komt ook van de zadelmarkt. Je kan niet zeggen zadelmarkt zadel, want het is een Merano en niet omdat het toevallig daar verkocht wordt maakt het een zadelmarkt zadel vind ik zo. Want bij mijn weten is er nog geen merk "zadelmarkt'.

Zeg dan dat het mensen zijn met weinig kennis van zaken die de zadels verkopen en als je zelf wat kennis hebt kan je er een fijn zadel vinden. Uiteraard niet hetzelfde als een duurder merkzadel. Maar er zijn genoeg shops die ook van die 'goedkope start zadels verkopen. Kijk maar eens op huppa.nl enz.
Vergelijk een zadel van 150 euro niet met een van 1500 euro. Dan zouden ze al die zadels maar uit de handel moeten nemen.

Ik ben van mening als het past en ik kan er even mee voort ( tot ik genoeg centjes heb want 1000 euro vind ik niet zomaar op straat) dan is het goed voor even.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 09:16

Ik ben het ermee eens dat de zadels van 250 euro van de andere ruitershops net zo slecht zijn.

Veelal zit er een slechte boom in, en is de afwerking waardeloos.
En geloof me heb helaas teveel van zulke zadels gezien.
Een hoop niet-werk , singelstoten laten los omdat ze met gewoon papiernietjes aan het zadel zijn bevestigd.

En het leer is echt van hele slechte kwaliteit.

Het is idd maar waar je op wilt besparen, een fysio is duurder ;)

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 10:45

CM_ schreef:
Het is idd maar waar je op wilt besparen, een fysio is duurder ;)

Mijn zadel is wel nagekeken door een erkende zadelmaker. Ga echt niet met een slechtpassend zadel rijden. En ik weet ook wel dat het geen super kwaliteit is, maar ik kan zomaar geen 1000 euro te voorschijn toveren.

Ik vind het een foute benaming van ruitershops. Zij zetten nl op hun sites prima beginnerszadel ed. Vele mensen die net een eigen paard hebben en er nog niet zoveel van afweten kopen dat dan want ja zij zijn beginner. Pfoe maarja daar gaat het hier niet over.

Ik vind de zadels die daar verkocht worden niet van top kwaliteit, maar ik ben er wel content van. Ik ben wel aan het sparen voor een merkzadel, maar tot ik die centen bij elkaar heb vind ik dit een goed zadel om mee verder te kunnen.
En als al de commentaren van horen zeggen weg zouden vallen heb je een meer verdeelde plus en min denk ik. Want de positieve worden nogal eens vergeten en dat zijn er ook nogal wat. Ow en dat zadel dat daar uiteen gehaald is is ookal een ouder zadeltje dacht ik.
Als het zo'n slechte winkel was waren ze al lang dicht denk ik.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 10:56

Het merk zadelmarkt is er indedaad niet, maar ze verkopen welk merkloze zadels wat ik dan onder zadelmarkt zadel versta.

Tempus: Genoeg leken die daar ook de merkloze zadeltjes verkopen, dus nee dan gaan ze ok niet zo snel failliet oid.

sabrinaboer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 11:05

nou over die spijkertje ik heb het zelf ook gehad
vaak worden deze setjes verkocht bij een paard
ik heb er meedere voorbij zien komen met deze zadels
en ken ze uit duizende geperst leer en geverfd leg het eens een nachtje in een plas water vald het zo uit elkaar
dus je paard mag niet zweten slecht voor het leer en stiksels
echt rommel en ik vind persoonlijk als je een ruitershop heb je goede spullen moet aanbieden en geen rommel wat ook nog eens heel gevaarlijk kan zijn voor je paard en ruiter spijkertje en nietjes nee wie dit verkoopt heb er geen woorden voor
zeker aan mensen die nog maar net komen kijken en niet beter weten of dit zijn goede zadels voor een leuke prijs nee gaat me iets te ver geld verdienen over de rug van deze paarden in en in triest

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 11:12

kan beter een 2e hands merk zadel kopen
dan nieuwe zadel van zadel markt
ben zelf 1 keer geweest
leer vond ik niet als leer eruit zien
veel zadels zijn ook schuin
en hoor veel verhalen dat zadels binnen de kort keren wat gaan mankeren bij normaal gebruik

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 22:50

Ik ken iemand die ze verkoopt dus zie de zadels ook wel regelmatig, sommige zien er echt goed uit, dat de leerkwaliteit wat minder is lijkt me logisch gezien de prijs, maar ik denk dat het ondertussen al een stuk beter meevalt in vergelijking met zoveel jaar terug. Hoofdstelletjes zien er wel leuk uit vaak, maar goed opnieuw het is geen passier die je koopt.

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 16:37

ik heb er 2 gehad
de eerste was een ramp een merano zweetblad scheef kussens scheef
2e een st charles een super fijn zadel

AportaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 22:31

Hallo,

Een zadel van zadelmarkt moet je nooooit aan beginnen, ziet er mooi (soms) uit maar het is weggegooid geld!
Ik heb er 1 ooit gehad omdat ik een andere pony kreeg 8 jaar terug onderhand moet ik erbij zeggen.
Ik had een heel duur veelzeidigheidszadel er altijd op liggen, maar ik sprong alleen en mijn zadel werd te klein dus ik over op een springzadel van zadelmarkt (met beugels en singel waarvan de singel geen rolletjes aan zaten en de beugels met elastiek naar 1 keer rijden al dwars door midden waren waardoor ik met mijn hoofd op de bakrand ben geknald!).
Toen ik begon met jonge dieren beleren ging het echt helemaal niet meer!
Ik had aan het zadel niks geen steun!
Het is alleen maar een last!
Het zadel was harstikke plat!
En ik ben nogal een poetser.
Maar van dit zadel was naar een maand geen nieuw meer in te zien!

Als ik je een tip mag megeven.

Stüben! Voor een mooi bedrag kan je een net 2e hands zadel krijgen. En als je hem op de juiste manier schoonmaakt en poetst gaat het jaren mee!

Ik heb er nu 2 gehad, waarvan ik nu nog met 1 rij.
Helaas kon het 1e zadel niet mee naar de paarden, maar anders had ik die nu nog gehad!
Niet kappot te krijgen!

Céline

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 23:04

zitake schreef:
Ik ken iemand die ze verkoopt dus zie de zadels ook wel regelmatig, sommige zien er echt goed uit, dat de leerkwaliteit wat minder is lijkt me logisch gezien de prijs, maar ik denk dat het ondertussen al een stuk beter meevalt in vergelijking met zoveel jaar terug. Hoofdstelletjes zien er wel leuk uit vaak, maar goed opnieuw het is geen passier die je koopt.

[quote="AportaC"]Een zadel van zadelmarkt moet je nooooit aan beginnen, ziet er mooi (soms) uit maar het is weggegooid geld!
Ik heb er 1 ooit gehad omdat ik een andere pony kreeg 8 jaar terug onderhand moet ik erbij zeggen..

Denk dat de vergelijking met 8 jaar terug niet op gaat. Alles evolueert en zeker in 8 jaar tijd.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 09:52

Idd alles evolueert, ook die zadels veronderstel ik, en ik denk voor iemand die maar heel af en toe rijdt (lees 1 keer in de paar maand), dat je daar wel iets aan hebt, zolang het zadel natuurlijk past.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 09:59

Ik denk dat ik als beste het advies kan geven: wat je ook koopt, laat het door een proffessional passen. Ook een zeer goed kwalitatief zadel dat niet goed past, kan een hoop ellende veroorzaken. Een goedkoop zadel dat goed ligt is in die zin altijd goed.
Laatst bijgewerkt door Revanches op 03-03-10 17:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Dit is al een oud topic, gelieve niet meer in te reageren!