Goedkope zadels slecht voor paardenrug?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Re: Goedkope zadels slecht voor paardenrug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 15:55

Je zou eens moeten zoeken op bokt. Daar heeft iemand eens een duur merkzadel uit elkaar gehaald en een goedkoop (zadelmarkt) zadel. Goedkope zadels worden vaak van minder kwaliteit leer gemaakt en soms is de boom scheef.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 17:27

stefanievdb schreef:
_tarja_ schreef:
Het gaat om dit zadel wat ik heb gekocht:

Afbeelding

Ik kan op bokt ook dit zadel overnemen: [EA-TK-AP] Te koop: stubben springzadel+toebehoren goedkoop!

Ik twijfel erg....hebben jullie tips? Het blijft een gok bij beide of het past, maar qua boommaat kom het overeen met mijn huidige zadel.

volgens mij is dit echt geen stubben hoor

En ik kan je ook direct wel vertellen dat dit zadel absoluut niet in Duitsland, of uberhaupt in Europa gemaakt is. Dit zadel komt net als alle goedkope zadels uit India, china of Pakistan.

duchanguis

Re: Goedkope zadels slecht voor paardenrug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 18:06

Bij de testen en het uit elkaar halen van de zadels zaten er losgeraakte spijkers in de vulling.
Moet je je voorstellen wat er gebeurd als die door het leer in je achterste terecht komt of in de rug van het paard.
In het 1e geval zit je wel meteen stevig in het zadel.
In het 2e geval wordt je op een wolkje gelanceert.
Ook de vullingen van de goedkope zadels waren bijzonder slecht.
Een echte Stubben is altijd beter.
Persoonlijk vind ik het een springzadel merk en zou ook geen Stubben nemen, maar dat is een kwestie van het idee erachter.
Dat bruine zadel kan Oost Europees zijn, maar waarschijnlijker zal het van de kanten India komen. Een slecht zadel om te zien.