[WN] Dutchrider boomloos zadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Dutchrider boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 17:11

Het lijkt op de foto een behoorlijk goed nagemaakte Nevada , hij ziet er goed uit. Maar dit is ook weer iemand die van die goedkope zadels aanbiedt , en dat kan alleen door bij de goedkopere fabrieken in te kopen , waar je gewoon heel vaak ziet dat men de prijs drukt door te besparen op materialen en eindcontroles.

Vaak sturen de leveranciers ook mooie foto's op maar is het "echte" artikel zelf wat minder mooi. Zo zie je ook bij heel veel goedkope aanbieders van boomzadel bvb. hele mooie detailfoto's van echte Kieffers e.d. , maar die ontvang je natuurlijk niet als je dat zadeltje voor 100 euro inkoopt ;)

De buitenkant lijkt er dan zoveel mogelijk op als lukt met de beschikbare (veel goedkopere) materialen , maar de binnenkant is vaak toch wel een beetje schrikken hoor. Onder het motto van : dat ziet de klant toch niet , wordt er gerust allerlei rommel in gestopt.

Vergelijk het met Zadelmarkt : de prijs is heel mooi en als je er ter plekke gaat kijken en heel goed oplet , zitten er echt wel fijne zadeltjes tussen :j

Ik zou zo'n goedkoop zadeltje dus eerst zelf bekijken , heel goed nakijken of hij wel recht is en netjes afgewerkt , het materiaal (dat je kunt zien en voelen , er doorheen kijken ka toch niet...) okee is...dan kun je er best een prima koop aan hebben :j

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 17:17

Oké in dat geval zou ik moeten gaan kijken met iemand die er verstand van heeft. (Ik niet, ik zou een paard met drie benen kopen. :+ )

Edit: Ik heb een mailtje gedaan of ik kan komen kijken, ben benieuwd...
Hangt er ook van af waar het is. Hier mischien iemand die het interessant vind om mee te gaan?

Chevano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 17:21

een vriendin heeft dat zadel van mp gekocht en heeft hem al een jaar ofzo. en rijd er best vaak mee. ziet er nog steeds goed uit en volgens haar zit het ook heerlijk. nog niks kapot paard loopt er lekker onder. Ze heeft wel zon speciaal pas eronder. dus goedkoop hoeft neit altijd duurkoop te zijn hoor!

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 17:22

Oké, dan heb ik er tot nu toe enkel positieve ervaringen over gehoord, dat is fijn!!!
Het enigste probleem is dat ik dus niet weet of het gaat passen...

Chevano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 17:24

Miss_Malfoy schreef:
Oké, dan heb ik er tot nu toe enkel positieve ervaringen over gehoord, dat is fijn!!!
Het enigste probleem is dat ik dus niet weet of het gaat passen...

bellen en vragen of je het zadel mag passen en bij niet passen weer terug mag brengen! En kan je ook iemand erna laten kijken ;)
Laatst bijgewerkt door Chevano op 25-01-10 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 17:26

Dat zowiezo, maar het gaat hier om een Welsh, grote d.
Dus ik zit ook met ruglengte, dat is mijn grootste probleem.
Het zit er heel dik in dat een zadel van dit model niet gaat passen. Als ik een mailtje terugkrijg ga ik dus ook even vragen naar hoe lang het is etc. en hoe het zit met de pommel uiteraard.

Iemand anders erna laten kijken doe ik zowiezo. :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 17:53

Als hij echt ook qua afmetingen gebaseerd is op de Nevada , dan is een D-pony op zich nog wel een goede kanshebber hoor :)

Kijk naar Rena in mijn profiel , die heeft een normale ruglengte en dat gaat prima.

Chevano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 18:10

Deze zadels zijn ook in 2 maten verkrijgbaar . Dus de lengte zal ook verschillen