Hoe kan het dat al mijn dekens naar achteren schuiven ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 09:17

elk paard heeft een andere pasvorm nodig en de deken die op het ene paard perfect past, ligt op het andere paard voor geen meter.

Bij mijn paard bijv hoef ik geen IR, HH of Bucas op te doen, die liggen voor geen meter op hem, Rhino en WB Orican liggen wel weer goed, maar bij mij op stal is ook het omgekeerde aan de gang, daar ligt een HH weer perfect en de Rhino voor geen meter. (wel jammer want de dekens die goed passen zijn wel weer vrij duur)
Mijn paard heeft een vrij fors front en laag ingezette hals, die vereist een andere pasvorm dan een wat luxer type paard.

Kortom, ga naar de ruitershop en vraag of je dekens mag uitproberen. Als je een deken gevonden hebt die goed past, blijf daar dan bij.

klavertje

Re: Hoe kan het dat al mijn dekens naar achteren schuiven ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-09 12:09

Heb het bij alle dekens. Regendekens zijn van Rhino en Bucas, heb een staldeken van Pagony, een zweetdeken van HH. Het zit 'm inderdaad in de te ruime hals. Mijn Fjord is vrij smal gebouwd. Ik heb zelf de hals weleens proberen te versmallen maar ik ben daar zó slecht in !! Ha ha ha ...heeft iemand foto's hoe je dat op kan lossen ???

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 12:13

Dan raad ik je echt een HH deken aan, ik had hetzelfde probleem.

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 13:39

dan is waarschijnijk het gat waar de hals door gaat te groot. het wil nog wel eens helpen als je de banden versteld

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 14:49

Ik heb nu een deken bij de Welkoop gekocht, 1 maat groter genomen dan normaal en deze blijft heel mooi liggen. Sluit mooi aan bij de borst.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 14:59

66996236 schreef:
dan is waarschijnijk het gat waar de hals door gaat te groot. het wil nog wel eens helpen als je de banden versteld

Dan moeten ze wel verstelbaar zijn natuurlijk :+

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 16:23

Die anky dekens hebben een heel handig systeem om die hals smaller te krijgen. Volgensmij kan elke schoenmaker dat wel op een andere deken bevestigen?

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 16:57

anneliesdj schreef:
66996236 schreef:

Dan moeten ze wel verstelbaar zijn natuurlijk :+

mja dan nog zijn ze soms op het kleinste gaatje nog te groot. denk maar aan een groffe pony die een paardenmaat op heeft.. gebeurt het ook vaak bij

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 17:17

Ja dat bedoel ik, dat had ik ook, op z'n strakst was de halsopening nog te groot maar zat hij wel zo strak op de boeg dat ze schuurplekken kreeg op de schouder, deed ik hem losser dan schoof hij weer achter de schoft en kreeg ze daar een plek.
Sommige merken passen ook gewoon niet, daarom raad ik aan om te gaan passen, als het kan bij de ruitersportzaak maar anders valt er vast wel wat te proberen van stalgenootjes ofzo.

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 22:16

Barvrouwke schreef:
Die anky dekens hebben een heel handig systeem om die hals smaller te krijgen. Volgensmij kan elke schoenmaker dat wel op een andere deken bevestigen?

Is daar een afbeelding van?

Ik heb het probleem ook dat dekens naar achteren schuiven, behalve de HH. Maar de staldekens van HH zijn meestal niet van erg sterke stof en die krijgt mijn paard zo kapot. Nu heb ik een staldeken van QHP, hele sterke stof. Trekt niet naar achteren want ik heb hem voor redelijk strak (extra gaatje en ze krijgt nergens schuurplekken) alleen dat ding gaat scheef zitten! Trek hem steeds recht, maar werkelijk binnen 5 minuten hangt hij weer naar dezelfde kant met als gevolg dat de borstsluiting niet meer op de flap zit maar in haar borst prikt. Ook daar geen schuurplekken maar het lijkt me niet prettig zitten. Zie altijd bij anderen dat die gespen keurig op de flap zitten, maar bij die van mij niet hoor... |(

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 09:38

pearlie schreef:
Barvrouwke schreef:

Is daar een afbeelding van?

Dit bedoel ik, al hoewel ik me nu bedenk dat het heel misschien ook wel voor een halsstuk kan zijn?
Afbeelding

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 01:58

Bovenstaand plaatje klopt wel. Het ringetje is voor een halsstuk maar het klitteband met ANKY erop en het ringetje(rechthoekig) daarboven
is inderdaad om de hals en borst gedeekte korter te maken/meer te dragen. Bij gebruik van dit klitteband krijg je alleen wel een kleine plooi.

Heb je misschien een foto van je deken naar achteren geschoven een een foto van de deken zoals je hem oplecht.
Ik denk dat een 1.75 misschien het probleem oplost maar een ander merk kan inderdaad ook voldoen.

:D

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 10:48

Ik snap gewoon niet dat ze niet een ander systeem maken als borstsluiting. Óf langere flappen, óf de gespen verder op de flap genaaid óf een knoopsysteem aan de binnenkant zoals bij een overslagrok..ofofof.... gat in de markt misschien ;)

KambiusH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 10:59

Ik heb nu 2 dekens op liggen, een Robby's deken en een Horseware/Rhino deken, en geeneen van de 2 schuift naar achteren.. Zijn allebei van zeer goede kwaliteit en verschuiven niet.. Ben erg tevreden over beide merken! Terwijl ik met HH alleen maar slechte ervaringen heb, omdat die pasvorm niet helemaal precies goed zat, ging hij naar achter schuiven waardoor je lelijke kale plekken op de boeg van je paard kreeg :(