Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Yunomi schreef:Horse & More Dangerbit?
Dubbel gebroken bit, die als je paard tegenwerkt functioneert als stang.
Bloodymary schreef:Hier wordt altijd zo overdreven gereageerd op dit soort dingen. Ik rijd mijn paard dat heel sterk is ook met pessoa en zit hem nu juist veel minder aan zijn mond dan met een gewoon bit.
Dan leer ik liever gewoon goed paardrijden
hestejente schreef:Bloodymary schreef:Hier wordt altijd zo overdreven gereageerd op dit soort dingen. Ik rijd mijn paard dat heel sterk is ook met pessoa en zit hem nu juist veel minder aan zijn mond dan met een gewoon bit.
En wat doet hij wanneer je veel minder aan zijn mond zit met een gewoon trensje? Want het lijkt me toch dat je paard protesteert omdat je 'm steeds aan die kop zit te trekken. Scherpere bitten kunnen best, maar dan als verfijning. En nee, niet verfijning van het paard. Maar van de ruiter.
NicoleHorses schreef:waar staat dat ik er een zwaarder bitje in wil hangen?
ik wil er een ander bit in hangen, en ben niet van plan om bitloos te gaanaerdenhout1 schreef:Je pony is moeilijk in zijn mond, maar je wil er een zwaarder bit in hangen??
Ik ben niet zozeer voor bitloos, maar in jou geval........
Niet de hulpteugel waarmee je longeert
drammerig is, hij heeft geen paniekerige aanleg dus reageerde ook goed op dit bit. Hij rende niet meer door mij heen, dus doel bereikt

Silence schreef:Ik snap nooit zo goed waarom mensen problemen op willen lossen door het te verbloemen.
Je kunt er een scherper bit in hangen inderdaad. Zal prima helpen.
Maar ondertussen doe jij niks aan je rij-vaardigheid, hét punt waar het fout gaat.
Dus het paard leert niet omgaan met de situatie waardoor je over enkele weken tot maanden weer een scherper bit moet hebben, en daarna weer. En zo los het probleem niet op, maar maak je het enkel erger. Ergens stoppen de scherpe bitten, dan loop je vast omdat je niet meer scherper kunt. Al die tijd lijkt het probleem opgeslost te zijn (want er komt toch elke keer wel een reden waarom je weer een scherper bit moet) maar uiteindelijk komt ooit de aap uit de mouw, dat het helemaal niet opgelost is, maar al die tijd in een hoekje weggestopt is.

maar jij hebt het tijdelijk gebruikt. Krijg niet de indruk dat dit voor de TS ook geldt